Dell ångar på med Centrino 2

Permalänk
Melding Plague

Dell ångar på med Centrino 2

När Intel lanserade Centrino-plattformen år 2003 var Dell snabba med att släppa den nya Latitude D-serien av bärbara datorer byggda kring denna teknik. Nu till sommaren är det dags för Centrino 2 och även den här gången ser det ut som Dell är snabba med att nå ut med produkter till marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Av vad jag sett är AMD's Puma plattform mycket mer intressant, men om de lyckas pressa 8 timmar ut batteriet är det ruskigt imponerande, men jag kommer inte hålla andan.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Blir lätt en 13" när dom kommer :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Ruskigt stilren dator!

Permalänk
Medlem

* 15,4”-LED-skärm med 1920x1200-pixlars upplösning.

exakt vad menar dom med det? led belyst eller oled?

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0zaxz
* 15,4”-LED-skärm med 1920x1200-pixlars upplösning.

exakt vad menar dom med det? led belyst eller oled?

Ruggigt fin upplösning, och med led-belyst skärm lär ju strömförbrukningen sjunka markant jämfört med idag.

Angående designen tycker jag inte om den, det är alldeles för plant.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Nu blir man ju allt lite sugen på en E6400 för att ersätta den nuvarande D600:an

Permalänk
Medlem

UWB låter väldigt intressant, hoppas att det blir bra.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
Nu blir man ju allt lite sugen på en E6400 för att ersätta den nuvarande D600:an

E6400 ser till och med mycket intressant ut!

Kommer ihåg min D600, beställde samma dag de blev tillgänglig. Det var en av de första bärbara PC-datorerna som inte såg ut som sju svåra år och det gråa magnesiumhöljet var riktigt vackert att titta på. Dessutom var den snabb som attan, slog min dåvarande Pentium 4 Extreme Edition på fingrarna rejält.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk

Undrar vad de menar med 84 watttimmar

Är det Load, idle eller mellananvändande?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Undrar vad de menar med 84 watttimmar

Är det Load, idle eller mellananvändande?

Det är antagligen en specifikation på batteriets energikapacitet. Drar datorn 84 watt kan du köra en timme, drar datorn 42 watt kan du köra 2 timmar osv...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tycker de liknar vissa av HP:s modeller, ganska kantig och svart!
Dock ganska stilrent!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Ser ut som Dells designers börjar göra någonting vettit...
Så länge datorn inte är i någon hemsk billig plast ser den faktiskt ganska bra ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Det är antagligen en specifikation på batteriets energikapacitet. Drar datorn 84 watt kan du köra en timme, drar datorn 42 watt kan du köra 2 timmar osv...

Måste vara energikapacitet som du säger..
Ser mkt intressant ut hela konceptet.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Det är antagligen en specifikation på batteriets energikapacitet. Drar datorn 84 watt kan du köra en timme, drar datorn 42 watt kan du köra 2 timmar osv...

Om dom ska infria sitt uttalande så ska alltså datorn inte dra mer än 10,5W vid kontorsanvändning, vilket ju onekligen vore imponerande!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Hoppas den inte blir lika värdelös som D-serien bara, jag har en sådan och den är TOTALT värdelös. Har aldrig varit med om något opålitligare och instabilare. Många moderkort och minnen stendör för folk i skolan som har samma osv. Jag hatar verkligen dell, undra när dom ska göra något som jag tycker fungerar okej?
Batteriets kapacitet minskar märkbart för varje månad. Men det som är bra är att den är tyst förutom ett tjutande ljud på runt 12000Hz som är riktigt störane. Men kylningen, den är det bästa av allt, runt 25 grader brukar cpu:n ligga på.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på en Inspiron 8600 sedan 3,5år tillbaka, den har inte jävlats en enda gång. Det enda som jag har gjort är att sätta i mer minne i den. En mycket klockren dator. Inga klagomål på den här Dell-datorn i alla fall. Fin upplösning också på 1680x1050 på 15,4" Wide.

Nu blev man sugen på en ny faktiskt. Någon som vet om några tester med UWB?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Ser ut som Dells designers börjar göra någonting vettit...
Så länge datorn inte är i någon hemsk billig plast ser den faktiskt ganska bra ut.

"Magnesium alloy LCD back and base"

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Hoppas den inte blir lika värdelös som D-serien bara, jag har en sådan och den är TOTALT värdelös. Har aldrig varit med om något opålitligare och instabilare. Många moderkort och minnen stendör för folk i skolan som har samma osv. Jag hatar verkligen dell, undra när dom ska göra något som jag tycker fungerar okej?
Batteriets kapacitet minskar märkbart för varje månad. Men det som är bra är att den är tyst förutom ett tjutande ljud på runt 12000Hz som är riktigt störane. Men kylningen, den är det bästa av allt, runt 25 grader brukar cpu:n ligga på.

och hur försiktiga är elever med bärbara datorer det själva inte betalt ett öre för?

nä just det

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JZ0NiC
och hur försiktiga är elever med bärbara datorer det själva inte betalt ett öre för?

nä just det

Inte speciellt, vissa märken tål dock bra mycket mer stryk än andra.
När jag gick i gymnasiet körde vi först compaq i ett år. Jag tror nog att medel var två servicar på varje dator på skolan under det året, vissa fick skicka iväg sin 7-8ggr. Sen bytte vi till ibm och då var det bara en handfull som behövde service under de resterande två åren.

Permalänk

mm har en dell latitude d520 dene ganska bra. men ingen ide o ha en kraftig processor om man inte kan uttnyttja den. den dator jag har nu hade varit bra med mer minne men det är ju sånt man kan byta själv. men har en centrino duo proccessor. den jobbar sällan över 90 % men ibland. hade bara grafiken varit lite bättre så hade den klarat en del spel och vipps had eman kunnat uttnyttja processorkraften. datorn på bilden ser ful ut. alltid lika tråkiga. svart med vissa nyaser av grått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JZ0NiC
och hur försiktiga är elever med bärbara datorer det själva inte betalt ett öre för?

nä just det

Det är många som inte ens kan något om datorer (inga fördommar om dell) och dom går sönder ändå trots att dom lindar in dom i bomull. (inte bokstavligen, men rädda är dom om dom).

Jag fattar verkligen inte hur moderkort kan bara lägga av. DELL! säger jag bara.

Men stryk håller dom för, jag ger min en höger över hårddisken eller tangetbordet när den laggar fast (flera gånger veckan) men den håller lika bra som de som inte misshandlas.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23