Permalänk
Medlem

6000+ x2 med Freezer 64 Pro?

Så då har man råkat köra in handen i cpu fläkten xD och måste ha en ny!
tror ni denna kommer göra jobbet Freezer 64 Pro från kjell http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

på vissa sidor står att den tar bara upp till 5000+ och är lite under underdimensionerad och på andra att den klarar alla amd athlon :S
så va tror ni kommer det funka?

btw har am2 socket!

Permalänk
Medlem

Tjaa! jag har en sådan kylare på min AMD 6000+, temperaturen är runt 40 och den låter nästan ingen alls. Så den passar nog med din 6000+ med.

Permalänk
Avstängd

Jag kör med Zalman CNP9700LED Ultra Quiet, min 6400+ ligger på ca 28 grader Idle. den kostar ju lite, men det är ju värt pengarna. Den är mycket tyst när man monterar fartregleraren. Kostar 529:- på komplett.se

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag tror Freezer 64 Pro kommer fungera utmärkt. Om budgeten är begränsad så kör på den, mer prisvärd kylare finns nog inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dvd_www
Tjaa! jag har en sådan kylare på min AMD 6000+, temperaturen är runt 40 och den låter nästan ingen alls. Så den passar nog med din 6000+ med.

och socketen är inte för liten va?
har 3 stykna 0.17amps 80 så den kommer nog bli kall ifall ^^

då ska man köpa en sån i mårron
skulle gärna köpt en zalman men lite för mycket pengar just nu

Permalänk

Bättre kylare för dom pengarna kan du inte hitta!

Permalänk
Medlem

Så då har man köpt den och installerat den och tänkte berätta lite om hur det gick!

installationen var lätt som en plätt fick klipa hörnet på bygel-låset för att det skulle få plats på am2 socket, annars gick det lätt känndes lite läbbit att man får tycka ganska hårt mot cpu'n för att få den i byglarna!
annars inga problem dock har kan jag inte se rpm i men det kan man nog fixa i biosarna, dock kan jag strya den! och ja den är tyst som en mus!

har kört med den i en halvtime vi normal användning och så här är tempen då:

och efter en halvtimmes spelande av crysis var den:

så den är bra för mej

Permalänk
Hedersmedlem

Kör själv med en sådan, och kan inte annat än säga att för de pengarna, är den oslagbar

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

ja eller hur =D