Permalänk

Syn7e7ik välomen in i värmen med problem. Be dom skicka hem en hem tekniker hjälper inte det så kan du alltid ringa och be om en omedelbar uppsägning.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Trodde mitt var fixat förut men så var det inte. Det skiftar hejvillt mellan 8/8 och 24/8. Det som jag tycker är mest drygt är att dom aldrig kan säga något preliminärt datum ens när dom tror det kan vara fixat. De få gånger man hade problem med Telia så fick man på en gång besked om när det skulle vara klart osv...

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

själv skulle jag fan i mig stänga av comhem samma dag under bindningstiden om jag fick fiber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Syn7e7ik välomen in i värmen med problem. Be dom skicka hem en hem tekniker hjälper inte det så kan du alltid ringa och be om en omedelbar uppsägning.

Jag har redan gjort det men dom snackar om att jag är bunden fram till maj.
Enda sättet var visst att skicka nått brev någonstans eller att jag, lyssna på det här, Överlåter mitt abonnemang till nån som vill ha 24/8.
Puckon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Trodde mitt var fixat förut men så var det inte. Det skiftar hejvillt mellan 8/8 och 24/8. Det som jag tycker är mest drygt är att dom aldrig kan säga något preliminärt datum ens när dom tror det kan vara fixat. De få gånger man hade problem med Telia så fick man på en gång besked om när det skulle vara klart osv...

Till mig säger de inte ens att det finns något fel!
Skulle jag vara helt blåögd när det gäller datorer så hade det inte vart några problem för comhem.
Men jag märker ju att saker och ting inte stämmer.
Har vart kund hos dom sedan Chello tiden (innan det blev UPC och sedan Comhem), sedan de hade sin första tjänst i princip.
Allt var frid och fröjd fram tills för 3 månader sen.
Synd, nu räcker det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiroshima
själv skulle jag fan i mig stänga av comhem samma dag under bindningstiden om jag fick fiber

Du är ju trångsynt!

Det handlar inte om att jag fått fiber, jag tänker inte låta mig mjölkas på 3 månaders avgift och låta comhem få sista ordet.
Dom skiter väl i om jag Använder deras nät, så länge jag bara Betalar för det.
De har inte ens meddelat mig om att de är mest belastade i rinkeby och att jag kan uppleva nätet som allmänt segt.

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk

avvakta till maj då idiot det är ju fan 2 månader kvar

det du skriver är helt löjligt för när du stänger av abonnemanget då skall du göra detta 3månader i förväg läs deras avtal idiot

Permalänk
Medlem
Citat:

avvakta till maj då idiot det är ju fan 2 månader kvar

det du skriver är helt löjligt för när du stänger av abonnemanget då skall du göra detta 3månader i förväg läs deras avtal idiot

Du tror att jag inte läst avtalet redan?
Och ifall du inte har hört uttrycket *kunden har alltid rätt* så borde du inte yttra dig, skadade människa.

Kom med något vettigt istället då meningen är att vi ska hjälpa varanndra här.

Citat:

Du menar att jag ska be dom stänga av internet och slänga fram kvarstående uppsägningsmånaders räkning samt beställa fiber?
Vad var poängen för mig att skriva här i första hand då?
Det enda som gör mig nöjd är om comhem stänger av mitt internet och inte begär något mer från mig, thats it.
Men det är ju här kruxet ligger, de vägrar att säga upp mitt abonnemang *för att det inte ligger nått fel på min tjänst* vilket det gör.

Om jag har missförstått något du har skrivit innan så kanske det beror på att du inte var tydlig.

/.S

Visa signatur

Permalänk

Orka om jag hade fått fiber så skulle jag fan aktivera den första dagen och inte bry mig om comhem skickar fakturor på 2 månader.

Poängen du menar är pengar det handlar om pengar och att det inte fungerar bra är din värdelösa modem själv har jag 100% stabilt från comhem 27mb ner 1.12mb ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Orka om jag hade fått fiber så skulle jag fan aktivera den första dagen och inte bry mig om comhem skickar fakturor på 2 månader.

Poängen du menar är pengar det handlar om pengar och att det inte fungerar bra är din värdelösa modem själv har jag 100% stabilt från comhem 27mb ner 1.12mb ut

Lyssna på dig själv.
Det klart att du inte klagar för du får bra bandbredd.
Hade jag haft dina resultat så hade jag inte sagt ett pip fram till att kontraktet går ut.

Allt handlar om pengar, vart lever du?

Och om du skulle vara lite mer uppmärksam på vad andra skriver så skulle du sätt att en person (Phunky) snacka om att andelen belastade macdomäner hade minskat med 10-20% men att belastningen i rinkeby var den största och jag råkar bo där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Hittils i år vet jag att andelen belastade macdomäner minskat med 10-20% så frammåt går det. Vet att vissa macdomäner under deras Rinkeby och Dalenhubb är värst belastad i hela deras nät

Samt att det inte är nått fel på mitt modem då jag har fått ett nytt vilket jag skrev några inlägg innan denna, missade du det också?

/.S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur kan man gnälla på ett avtal man själv godkänt då man tecknat abbonnemanget? 3mån uppsägningstid är OK! Så det är bara att pröjsa och se glad ut. Att sen gnälla på comhem när du själv gjort något du INTE! hade rättighet att göra är väl att kasta sten i glashus. Ta ditt ansvar och stå för din egen dumhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Hur kan man gnälla på ett avtal man själv godkänt då man tecknat abbonnemanget? 3mån uppsägningstid är OK! Så det är bara att pröjsa och se glad ut. Att sen gnälla på comhem när du själv gjort något du INTE! hade rättighet att göra är väl att kasta sten i glashus. Ta ditt ansvar och stå för din egen dumhet.

Mitt ansvar att internet strular?
Vilket hål dök du upp ifrån?

Jag gnäller inte på uppsägningstiden!

Jag har gjort allt comhem bett om, testa det, dra ut den kabeln, stoppa in den kabeln, testa ett nytt modem men tappar fortfarande signal, fortfarande lika segt, fortfarande mitt fel?

Eftersom comhem inte kan uppfylla det dom lovar vill jag INTE ha deras tjänst längre, jag vill inte vänta på att kontraktet ska ut, bara stänga av skiten så jag kan gå vidare till nästa leverantör.
Varför ska jag inte reagera när allt har vart som guld fram tills nu?

Har du ens läst det jag skrivit innan?

Jag har som bäst 4 mbits download och 1-4 mbits upload av mina 24/8.
Jag börjar undra om det är jag som är otydlig eller bara folk som gillar att spotta ord ur munnen utan någon som helst omtanke för att spela smart?!

Jag kan försöka göra historian kort, från start.

Haft comhem (chello, upc, kalla det vad ni vill samma sak) sen ca 8år tillbaka.
Började med 1 mbit tror jag det var sen 1,5mbit > 4 mbit > 24/1.
Sedan när jag började ladda ner på lite mer seriösa sidor där ratio är viktigt så beställde jag 24/8. Detta var nångång i Maj 2007.
Allt funkade bra, full download full upload 24/8, jag klagar inte.
Skulle till och med vara nöjd med 18/6 också men fan inte 2/2+-2 som jag har nu, skulle du?
För 3 månader sedan började internet strula med allt det jag rabblade upp innan.
Den utlovade teknikern dök aldrig upp, fick ett brev hem efter 1½månad där det stog, *din felanmälan är nu åtgärdad* men jag ser absolut ingen skillnad.

Så säg till mig igen varför jag ska se glad ut?

/.S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som hört något nytt om Göteborg?

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

Syn7e7ik : Lägg lite Tp test i Den här tråden.

Sen tycker jag endå. Nu vill jag nästan ligga lite på Comhems sida. Men i mitt fall då jag har problem, så gör dom inte så mycket. Men i ditt fall så bör dom regagerat på tp test.

När man skickar Tptest till dom cirka 9 st under ett par dagar så ska dom skicka ut tekniker. Sen lär dom se om det spökar i din utrustning med.

Om dom inte upptäcker fel så är det konstigt. Då i mitt fall dom säger hela tiden att belastningen kvarstår. Kan inte göra ett dyft utan att vänta. Och jag klagar hela tiden. Men Dom ser ett fel så finns inte så mycket mera att göra.

Då det finns en belastning i rinkeby. Så kanske det har med det och göra. Men om jag förstår det rätt så är det samma killar som hade UPC som har Comhem nätet nu. Och dom ställerna det var F.D UPC så har dom samma tekniker. För det är så pass stor skillnad på dom olika näten i uppbyggnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://pici.se/234315/

http://pici.se/234318/

http://pici.se/234320/

http://pici.se/234321/

Andra test ni vill se så säg bara till.
Gnäller jag i onödan?

Strular det när ni ska förstora bilden så högerklicka och öppna i ny flik eller fönster, då ska det gå.

/.S

Visa signatur

Permalänk

byt till fiber då och sluta gnälla för helvete stör mig på sånt du har ju fiber sluta gnälla

Permalänk
Medlem
Citat:

byt till fiber då och sluta gnälla för helvete stör mig på sånt du har ju fiber sluta gnälla

Du måste vara helt torr i huvet.
Varför ska du ens svara, razer bad om bilder, då fick han se bilder.
Håll fingrarna i styr så jag slipper se dina kommentarer och du, låtsas som att denna tråd inte finns så blir allt frid och fröjd.
Finns tusentals andra trådar du kan pilla i, låt bli denna bara.
Tack!

/.S

Visa signatur

Permalänk

hiroshima : Tycker det finns en gräns på humöret i forumet.

Syn7e7ik : Ta lite andra tp test. från gamla 3.0 samt deras egna www.tptest.se som comhem mycket förlitar sig på.

//Mvh razz

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Någon som hört något nytt om Göteborg?

Det verkar stå still här

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
hiroshima : Tycker det finns en gräns på humöret i forumet.

Syn7e7ik : Ta lite andra tp test. från gamla 3.0 samt deras egna www.tptest.se som comhem mycket förlitar sig på.

//Mvh razz

Det är just från den sidan jag har gjort dussintals med tester.
Vid tre olika tidpunker på dygnet (8tim mellanrum), samt lite mera slumpat.
Nu laddades bilderna upp lite osorterat men men.

http://pici.se/234767/

http://pici.se/234772/

http://pici.se/234775/

http://pici.se/234776/

http://pici.se/234778/

http://pici.se/234779/

EDIT: ska se om jag kan köra några test med tptest 3

/.S

Visa signatur

Permalänk

Oj Syn7e7ik Ser förbannat risigt ut. Enda sättet för dig att få det fixat är att ringa combort och säga dom tptest du fått. Dom gör en felanmälan till UPCs gamla avdelning. Som i sin tur tar bort felanmälan. Det har hänt mig 4 ggr. Då lägger anmälan som löst fasst ingen ting har fixats.

Jag har skickat Papper till ARN Och dom var rätt nyfikna på hur comhem kunde behandla sina kunder. Väntar på mera info och får se hur långt det räcker.

Som i mitt fall så bör man inte få betala fullt pris för en uppkoppling som värkligen inte fungerar. När UPC blev Comhem tänkte Comhem, Aha nu kan vi ta in flera kunder. Och vips vart det belastning i stora delar i UPC nätet. Och Sen lossas dom som ingenting.

//Razz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jepp risigt är en underdrift.
Tänkte ringa comhem och prata mig till en lägre månadsavgift tills de löst belastningen.
Om de vägrar får jag förklara att jag då måste blanda in ARN samt diverse ställen som kan stödja mig.

Hoppas bara att man kan hålla konversationen på en bra nivå och komma fram till en lösning.

Nu känns det som att jag har skrivit av mig tillräckligt och folk har slutat gnälla på mig om att jag gnäller.
Så nu blir det att ta sig an nästa steg med lite mer kunskap i fickan tack vare vissa här inne.
Nästa steg: Då de inte vill stänga av med omedelbar verkan så får de anpassa kostnaden till min uppkoppling :).

/.S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Syn7e7ik - ett litet tips bara (för att jag tycker att du har rätt och comhem har/gör fel) (detta inte riktigt endast till comhem utan igentligen mot alla ISP's som beter sig på detta sätt):

varje samtal till en supportavdelning är en kostnad för företaget - ring så ofta och mycket du kan, helst flera ggr om dagen om du har tid och ork då det inte krävs för många samtal innan dessa samtal gott och väl äter upp den vinst dom tänkt suga ut ur dig för de kommande 2 månaderna. även om dom tillslut inte fattar att dom kommer att tjäna på att släppa dig gratis så kommer du iaf få känna glädjen av att dom gått back på all den tid du tagit upp för dom kontra vinsten på ditt abonnemang. men visst, om dom inte säger upp ditt abonnemang så får du själv överväga vad ditt tålamod och ditt svett för jobbet är värt i kronor - det kanske visar sig att du hellre betalar de sista 2 månaderna istället för att ta denna maktkamp om det relativt ringa kapitalet ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
Syn7e7ik - ett litet tips bara (för att jag tycker att du har rätt och comhem har/gör fel) (detta inte riktigt endast till comhem utan igentligen mot alla ISP's som beter sig på detta sätt):

varje samtal till en supportavdelning är en kostnad för företaget - ring så ofta och mycket du kan, helst flera ggr om dagen om du har tid och ork då det inte krävs för många samtal innan dessa samtal gott och väl äter upp den vinst dom tänkt suga ut ur dig för de kommande 2 månaderna. även om dom tillslut inte fattar att dom kommer att tjäna på att släppa dig gratis så kommer du iaf få känna glädjen av att dom gått back på all den tid du tagit upp för dom kontra vinsten på ditt abonnemang. men visst, om dom inte säger upp ditt abonnemang så får du själv överväga vad ditt tålamod och ditt svett för jobbet är värt i kronor - det kanske visar sig att du hellre betalar de sista 2 månaderna istället för att ta denna maktkamp om det relativt ringa kapitalet ?

Tack för tipset min vän, ska börja terra lite extra nu då jag känner att jag inte får den respons jag förväntat/förtjänar? efter dessa annars suveräna år jag haft med dom.
Det handlar ju inte om mycket pengar alls, typ det jag drar in på en dag men det hör inte hit.
Sen som jag sa innan, det är en princip sak det dom håller på.
Varför envisas när både jag och dom på supporten vet att jag har rätt.
Jag kan vara jävligt tjuskallig av mig om något inte faller mig i smaken, vilket detta verkligen gör.
Till alla andra som också sitter i samma sits som mig, stå på er!, det ger resultat.

Återigen tack för tipset skrock, detta hade jag ingen aning om innan

/.S

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nu har jag haft 24/8 snart i en månad (Brunnsbo/Göteborg), efter modem bytet har det fungerat perfekt.

(bild: laddar upp en fil till en kompis ftp)

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Nu har jag haft 24/8 snart i en månad (Brunnsbo/Göteborg), efter modem bytet har det fungerat perfekt.

http://img259.imageshack.us/img259/6487/uploadga6.jpg
http://img358.imageshack.us/img358/9632/upload2ui8.jpg
(bild: laddar upp en fil till en kompis ftp)

Bor i närheten av dig och märkte något igår.
Helt plötsligt fick jag mer än specen på 24/8.
Har legat på runt 90% av "utlovad" "upp till", men maxade på ganska exakt 3 / 1
(Utorrent, Megabytes, inte megabits)
Kör fortfarande på det svarta Motorola, vad har du för modem ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Kör du fortfarande på "inofficiellt fungerande" 24/8 SweCarl? Det borde de ge alla Göteborgare vid det här laget om det funkar lika bra som för dig

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Avstängd

Bogey: när jag hade det svarta motorola modemet hade jag 24/3-4mbit, men när jag fick ett nytt modem "scientific atlanta", då blev det 24/9mbit istället

jamie_84: jo enligt hemsidan kan jag ha 24/8, men enligt kundtjänst så är det "fel" på hemsidan så att det står "fel" så jag kan inte ha 24/8...men tydligen så är det inte så jätte mycket fel, för det fungerar perfekt

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk

Fortfarande Seegt i f.d UPC här händer inget o kommer inte o hända heller på 10 år eller så.

har med samma modem men maxxar 7.5/4 mbit och kommer inte högre i upload.

Och kan max skicka i 100 kb/s upp / persion. Och inte hela 4 mbit till en.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Måste säga att jag är riktigt nöjd med comhem nu, det senaste dygnet har jag haft 9mbit upload

Visa signatur

Permalänk

Jag undrar när jag får min 8mb upload får damp snart har väntat tillräckligt länge nu snart 10år får panik

Permalänk
Medlem

Är de nån mers nät som går ner varje natt i flera timmar typ 1-4 varje natt?

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial