Dispyt mellan Telia och Cogent orsakar problem på Internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrymmeMannen
Å nej
runscape fungerar fortfarande : (

hoppades på att denna sorjliga ursäkt till ett spel skulle vara en amerikansk sida

nåja, får hoppas att någon 13åring blir av med sitt account på spelet och crackar sönder hela skiten

Låter som att något hemskt har hänt dig i det spelet

Tur att man har comhem då iallafall...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeremiah68
Håller med om "felia" och deras tjänster.

Dock är det inte svenska bolaget som har problem,
utan det internationella (som tydligen är mycket bättre)

Rent skitsnack.

Cogent håller på och är allmänt dumma i huvudet just nu, dom vägrar ta en del av kostnaden och vill att telia ska betala allting så dom sedan kan utnyttja telias uppgraderingar gratis. Och det enda du säger är att "Felia" är skit till det här? Dåre.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Rent skitsnack.

Cogent håller på och är allmänt dumma i huvudet just nu, dom vägrar ta en del av kostnaden och vill att telia ska betala allting så dom sedan kan utnyttja telias uppgraderingar gratis. Och det enda du säger är att "Felia" är skit till det här? Dåre.

håller med dej, Cogent är skit helt uppenbart, idioter i styrelsen där, helt rätt av telia att "koppla bort" dom då;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

men... de kan jue inte göra så här...

de kan inte bara börja dela på internet i småbitar. Internet är en viktig infrastruktur och att börja stänga ner delar och separerar dem ifrån varandra är inte något som bara berör wowarna och allmänt surfande, utan företag och andra delar i vårat samhälle som behöver kunna kommunisera.

Det borde inte vara tillåtet att göra så här. Som om eon beslutar att sluta leverera el till sina kunder på grund av bråk mellan dem och vattenfall.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt!
Är detta nåt tidigt aprilskämt?

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

Tjosan, dags att uppmärksamma denna 'nyhet' http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... ?

Som sagts av andra, Cogent är Cogent, dvs sunknät. Deras dispyter med en drös andra europeiska ISPs för ett år sedan, samt tramset med level3 bla säger en hel del.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Avstängd

Fyfan vad bra,nu blir det roligt när alla sura wowspelare i usa drar cogent inför rätta och stämmer dom på fantasibelopp:))
För en gångs skull har telia gjort helt rätt:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
håller med dej, Cogent är skit helt uppenbart, idioter i styrelsen där, helt rätt av telia att "koppla bort" dom då;)

QFT

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Fyfan vad bra,nu blir det roligt när alla sura wowspelare i usa drar cogent inför rätta och stämmer dom på fantasibelopp:))
För en gångs skull har telia gjort helt rätt:))

hoppas kan man ju:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

kanske därför mit internet går så jävla slöt, har gjort det någon v nu

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Vilken skittråd.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska skicka min lillasyster på dem för detta.. hon är jävligt förbannad för att hon inte kan lira flyff längre!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Rent skitsnack.

Cogent håller på och är allmänt dumma i huvudet just nu, dom vägrar ta en del av kostnaden och vill att telia ska betala allting så dom sedan kan utnyttja telias uppgraderingar gratis. Och det enda du säger är att "Felia" är skit till det här? Dåre.

Jag har aldrig sagt att det är Telia som är orsaken till bråket.

Om du läser mitt inlägg från början, så ser du att jag tycker att svenska Telia (som kallas felia i folkmun) inte sköter sig så bra alla gånger,
men att i deta fallet är det Teliasonera International Carrier (som är ett internationellt bolag) som är inblandade.

Det är ganska uppenbart att det är Cogent som klantat sig, så dåre kan du vara själv.

Är inte personangrepp förbjudet på forumen förresten?

Visa signatur

Fractal Design Focus G Petrol Blue Midi-tower, Fractal Design Integra M 650W PSU, MSI Z370-A PRO, Intel Core i3 8100 3.6 GHz , Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz, Gigabyte GeForce GTX 1650 4GB OC, Samsung 850-Series EVO 250GB, Seagate BarraCuda 1TB 7200rpm 64MB, ASUS DVD±RW DRW-24D5M, Logitech MX518 Optical Mouse, Logitech G105 Keyboard, Logitech X-230 2.1 högtalarset, BenQ 24" LCD LR2455

Permalänk
Medlem

Därför jag inte kommer in på vissa sidor. De för se till att fixa det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeremiah68
Jag har aldrig sagt att det är Telia som är orsaken till bråket.

Om du läser mitt inlägg från början, så ser du att jag tycker att svenska Telia (som kallas felia i folkmun) inte sköter sig så bra alla gånger,
men att i deta fallet är det Teliasonera International Carrier (som är ett internationellt bolag) som är inblandade.

Det är ganska uppenbart att det är Cogent som klantat sig, så dåre kan du vara själv.

Är inte personangrepp förbjudet på forumen förresten?

Självklart är det förbjudet och tycker du att mitt inlägg var mer "dår"aktigt än ditt egna så får du tycka så.

Om du inte har förstått det så ska jag förklara en sak åt dig, endast folk som tycker telia är dåligt (eller inte förstår bättre) och tycker det är mycket problem med det kallar telia för felia. Telia heter verkligen inte felia i vanligt folktal.

Ska jag vara en dåre för det är uppenbart att det är Cogent som klantar sig och endast av den simpla anledningen? Det var det mest löjliga påståendet jag har läst komma ifrån någon på länge.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
Därför jag inte kommer in på vissa sidor. De för se till att fixa det.

Använd en proxy så kommer du in!

Permalänk
Avstängd

Jag ville ha lite drivrutiner till ljudkortet. Men nej. Här har man Telia och drivrutinerna ligger i USA. Dom väntat går de inte att få hem nått!

Så förbannat idiotiskt. Två företag som inte kan lösa ett litet problem och då drar man med kunderna så att dom får ta smällen. Hade jag bott i USA så hade jag nog stämt Gocent själv.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Avstängd

Hade tänkt ladda hem QuickSFV men det verkar vara kört. Kommer visseligen åt sidan med proxys men då får man ju tanka programmet i 50 b/s eller liknande.

Hata sådant här, så jävla trött på alla fula storföretag som gör precis som de känner för hela tiden.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

funkar väll nu?, verkar som det ialafal

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeremiah68
Jag har aldrig sagt att det är Telia som är orsaken till bråket.

Om du läser mitt inlägg från början, så ser du att jag tycker att svenska Telia (som kallas felia i folkmun) inte sköter sig så bra alla gånger,
men att i deta fallet är det Teliasonera International Carrier (som är ett internationellt bolag) som är inblandade.

Det är ganska uppenbart att det är Cogent som klantat sig, så dåre kan du vara själv.

Är inte personangrepp förbjudet på forumen förresten?

Telia är för tusan den bästa ADSL operatören i Sverige, har det bästa 2g mobil nätet också och personligen har jag alldrig haft något allvarligt problem med dem.
Man kallar Telia för Felia bara för att det är lite kul och inte för att de faktiskt är sämre än andra operatörer i Sverige, enligt mig är det faktiskt tvärt om!

Ontopic: I detta fall verkar det ju klart att telia's internationella bolag gör helt rätt att stänga av cogent idioterna. Dem ska inte komma undan med att skyffla undan sina kostnader på andra.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Ursäkta, men denna nyheten är ju redan old news! Skärpning swec?

Ursäkta, men de kan ju förfan inte vara Old news när de fortfarande inte fungerar!

ÄR TRÖTT på att surfa bakom proxy för att komma åt vissa sidor!

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Varför säger alla att Telia stänger ute Cogent användare? Det är väl tvärt om om jag inte förstått fel. Att Cogent filtrerar bort Telia-användare.

Permalänk
Medlem

bra gjort telia......... kommer inte på på Archive.org t.ex. som är världens största databas för webbplatser....får fan se till och fixa det där.

Jag betalar varje månad för att kunna uttnyttja mitt bredband till 100%, nu kan jag inte det.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Heh, Blizzard har sagt att de skall "prata" med Cogent. Antar att de är ganska så irriterade då varje person som lägger av med att pröjsa WoW på regelbunden basis är feta pengar för Blizzard. DET kan nog vara giltig orsak för Blizzard att i USA stämma Cogent.

Spelindustrin är inga lättviktare nuförtiden.

Revenue:
Blizzard $ 1100 million
Telia: $ 16 000 million
Cogent: $ 185.7 million

Want a lawsuit Cogent? Don't think so.

Permalänk
Medlem

Verkar funka efter "snacket"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JensS
Verkar funka efter "snacket"

FAN VA SKÖNT

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu