Gratis support för Vista SP1

Permalänk
Melding Plague

Gratis support för Vista SP1

Microsoft senaste operativsystem Vista blev klart i november 2006 och första stora uppdateringen, Service Pack 1, färdigställdes för ett tag sedan. Nyheterna med denna uppdatering är främst buggfixar och några större nya funktioner finns inte. Många användare har dock stött på problem vid installation av Service Pack 1 och vad få känner till är att Microsoft beslutat att ge gratis support för dessa problem.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ush skulle alldrig ens kunna tänka mig att köpa Vista !

Det suger sitter hellre under win2k3 som man har förändrat till "workstation"
det funkar klockrent inte ett enda problem

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

dom var tydligen inte lika snåla som jag trodde

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Ush skulle alldrig ens kunna tänka mig att köpa Vista !

Det suger sitter hellre under win2k3 som man har förändrat till "workstation"
det funkar klockrent inte ett enda problem

Jag har inga problem med Vista... märkligt

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

wahowwww vilken NYHET!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skäggig legend

jag vill ladda ner sp1 men finns inte oO

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Nu skulle man kunna kasta ur sig saker om hur dålig skit det är om de ens behöver support för en uppdatering som istället för att fixa buggar skapar andra buggar.

[b]MEN....[/B] istället så ger jag en eloge till Ms för att de faktiskt ger denna gratissupport även till de stackare som köpte förinstallerat.

*host* även om detta borde vara självklart *host*

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Medlem

Kopia från nyhetsbrevet Snitt

Service pack 1 till Vista fungerar inte med vissa drivrutiner
I förra veckan lanserades service pack 1 till Windows Vista, och sedan tidigare har Microsoft aviserat att uppdateringen inte är kompatibel med ett mindre antal drivrutiner. Problemet visar sig nu vara något allvarligare än man har trott, i och med att service pack 1 inte fungerar med vissa drivrutiner för den oerhört vanliga kretsuppsättningen Intel 945G som finns i tusentals datorer. Microsoft uppmanar nu alla dem som har för avsikt att installera service pack 1 att först och främst se till att man uppdaterar alla drivrutiner innan man sätter igång.

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razorbladee
jag vill ladda ner sp1 men finns inte oO

Dom kommer om c:a en vecka till svenska vista.:)

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Jag har inga problem med Vista... märkligt

Nej det är verkligen inte så speciellt märkligt. Vissa har problem med Vista, och en del har inte problem. Så är det med resten av operativen också.

Och så kommer det att förbli antar jag... så länge som det finns ett näst intill oändligt antal möjliga konfigurationer av ett datorsystem.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Ush skulle alldrig ens kunna tänka mig att köpa Vista !

Det suger sitter hellre under win2k3 som man har förändrat till "workstation"
det funkar klockrent inte ett enda problem

Jag håller med dig till fullo. Windows 2003 är ett jävligt smidigt OS, för att inte tala om hur snabbt det är. Från det fabriksinstallerade Vista Basic till 2k3 kändes det som om jag fått en fyra gånger snabbare dator. Batteritiden förlängdes med en dryg halvtimme, vilket får ses som ett bra mått på hur resurskrävande Vista är.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jag måste medge, Vista fungerar utmärkt för mig. Jag hade ett mycket märkligt problem med IE 7 och efter jag inte hittat en lösning på Swec/Google så ringde jag MS. Ingen kö, trevligt bemötande och killen erkände direkt att det var "over his head" och tog mitt nummer varpå en kvalificerad tekniker ringde upp mig några timmar senare.

Jag har kört mac senaste fem åren och Apple i all ära men försök få någonting vettigt ur deras support, deras säljavdelning är dock väldigt tillmötesgående ;).

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

Individual Chat Support
Wait time: 3 minutes, 41 seconds

Verkar ju vara helt ok.

Permalänk

Någon som minns SP1 till XP? Det var ju enorma problem med den också. Men då var MS mindre trevliga och vägrade ge vettig support.

Permalänk

Det känns som det är bra med service packs rent generellt. Om jag vill köra windows och vill använda mer minne än 3 gig samt köra 64-bitar då har jag inte många andra seriösa alternativ än Windows Vista 64-bitar. Älskar att majoriteten argumenterar helt utan fakta som vanligt.

Om nån bara kunde porta Final Cut Pro till Linux, då vore jag en lycklig man.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eureka
*host* även om detta borde vara självklart *host*

Eh?
OEM versionerna är ju billigare bl.a. jusst för att de saknar support, vore det därför självklart att supporten ingick också?