Finns det här nån som efter lång tid bytt från windows till linux, helt?

Permalänk

Finns det här nån som efter lång tid bytt från windows till linux, helt?

Längtar ni tillbaka till windows, eller är ni helnöjda! Ärligt???
Dvs. ni använder inte linux bara för att det är "coolt" eller så!

Åsikter?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Helbytte från Windows-familjen år 2004, då till Mac OS X. Innan dess körde jag BSD och GNU/Linux endast i serversyften. Kör fortfarande OS X, nu rundat med GNU/Linux, som desktop och BSD på servrarna, inget Windows (förutom i nöd och vid jobb/skola).

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Vad är det som är bättre med detta då

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

ja jag längtade tillbaka till xp. körde linux 1 och en halvmånad (ubuntu 7,10) men nu längtar jag tillbaka till ubuntu igen. det jag saknade var mest diablo 2 som man kunde lira på xp men fixxade inte det att fungera på wine :(. och det jag inte fick igång på ubuntu heller var att ändra gnome till ett annat thema buggade bara en massa. och att skolan använde sig av office 2007. och docx. format kan man ej öppna med openoffice annars ahde jag lätt fortsatt köra linux.

Permalänk
Avstängd

Jo det "coola" är att man slipper "göda" någon amerikansk pensionsfond
(med rödhåringa amerikanska damer) som äger MS....

Jag har en XP licens snurrande via Virtualbox, sällan numera att den används.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Ingen som konkret kan säga några argument varför ni gillar Linux bättre?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Avstängd

Ok...

Man kan välja precis hur man vill ha det, är man lat ska det bara funka, vill man ändra något så letar man upp en wiki och kan sen pilllra och ändra som man vill.

Prestandamässigt utklassar en Linuxburk en Windozeburk (Vista).

Linuxburken innehåller inga hemligheter som MS stoppat in efter MPAA o RIAAs önskemål.

Tyvärr blir många lurade att prova en "pillerdistribution" och 97 gånger av 100 går det åt skogen och användaren tröttnar.

Kommer man över den lilla tröskeln som OpenSuse, Ubuntu o Fedora har så
är enbart fördelar. Men.. man måste ha förmågan att hitta sin dists wiki för
att sedan lära sig även "pillrandet" för det kan vara magiskt....

Då kan man sedan gå vidare med Gentoo, Debian osv... eller vara lat och
vara kvar i de mer självgående distarna.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ingen som konkret kan säga några argument varför ni gillar Linux bättre?

har inte nått direkt konkret för varför kaffe är bättre än te heller, men.. it just works helt enkelt. (även om jag tror den slogan är lånad från Mac)

och det flesta som bytt har väll gjort det efter lång tid med Windows? (apropå ämnesrubriken bara..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn
Jo det "coola" är att man slipper "göda" någon amerikansk pensionsfond
(med rödhåringa amerikanska damer) som äger MS....

menar du inte blå nu? det är ju färgen både för Floridas seniorer och Windows..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

Körde Windows iaf delvis fram tills för tre år sen, sen gick jag över helt och hållet till Linux som jag först testade 1998 och har haft som dual boot till och från och som huvudsystem vissa perioder. Kör Debian GNU/Linux numera och administrerar en Ubuntu- och en Gentoo-maskin. Skolan kör Red Hat Enterprise Linux.

Man har så extremt mycket mer valmöjligheter. Jag är datorintresserad och därför är Windows otroligt begränsat. I Linux kan man tweaka och ha sig

Rent konkret kan jag säga att jag är helt såld på att man kan sköta det till fullo i textläge. Terminalen är oumbärlig. Att man kan slänga ihop ett Bash-script på en sekund eller två är också användbart. Man kan snabbt SSH:a in från lite vad som helst och ha i stort sett full funktionalitet av systemet.

Då jag är datorintresserad så har jag web/FTP/databas-servrar bl a igång och det ser jag skötas mycket smidigare än att köra såna tjänster på Windows. Gillar administrationen i Debian mycket bättre.

Man har mycket svårare att ha kontroll över vad som händer i datorn med Windows, vilket är farligt. Vet man inte vad den sysslar med är det mycket svårare att veta om man missar något säkerhetsmässigt och när saker börjar strula är man ofta helt körd. "Installera om Windows" är ju en vida beprövad lösning, som är ganska hemskt att den behöver användas. Man har inte full kontroll över allt i Linux heller, jag har inte hårdgranskat all kod till alla program jag använder precis, men man har möjligheten om det är något man är väldigt fundersam över.

En av de största anledningarna för just mig är det ideologiska. Jag kan inte stödja en modell som Microsofts och känna mig glad. Var på besök hos familjen i påskhelgen och där fanns bara Windowsdator. Snabbt hade jag installerat Pidgin, GIMP, Vim, MPlayer, Inkscape, PuTTY, TightVNC, WinSCP, Filezilla, OpenOffice mm för att kunna använda datorn. Förra gången jag var där en längre tid installerade jag dual boot med Ubuntu som jag använde (datorn är utbytt, därav finns det inte kvar). Jag är inte RMS-rabiat, jag har installerat Flash och Skype, Opera har varit min browser of choice väldigt länge, Matlab är installerat för skolbehov och Starcraft finns på disken. Just de mjukvarorna vet jag inga i mina ögon försvarbara OSS-substitut för.

Längta tillbaka? Nä, det gör jag inte. Varje gång jag sätter mig vid en Windowsmaskin så är det alltid en mängd irritationsmoment som dyker upp. Jag spelar inte så mycket längre (iaf inte nyare PC-spel) så den aspekten spelar inte längre in. Jag använde som sagt Windows en hel del nu i påsk och jag kan inte komma på något som fick mig att tänka "ahh, vad smidigt". Jag kan komma på _mycket_ som fick mig att tänka på svordomar och annat när jag satt där.

En sista sak jag kom att tänka på: det allra viktigaste när man ska använda en dator är med vilket gränssnitt man kan kommunicera med den, det ligger liksom till grund för att man ska få ut något. I Windows är man ganska så fast vid dess native fönsterhanterare och allt vad det innebär. På min dator kör jag Fluxbox som tweakats in i minsta detalj efter mina preferenser och vad jag tycker är smidigt. Det gör att jag kan använda datorn så mycket mer effektivt och skärmytan är organiserad precis som jag vill det och massa småsaker. Jag har även möjligheten att helt byta fönsterhanterare om det är något jag inte gillar. Kommunikationen mellan mig och min dator sker i mycket större mån efter mina egna preferenser. Jag är lite av en sucker för effektivitet (därför jag använder Opera, trots att den inte är open source - det går enligt mig att jobba så pass mycket mer effektivt i den att jag känner mig bakbunden i t ex Firefox) och mitt Linuxsystem ger mig möjligheten att vara så effektiv jag vill.

Finns mer att säga om många aspekter men det får räcka där för nu.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ingen som konkret kan säga några argument varför ni gillar Linux bättre?

En sak över allt annat: Linux är roligare. Just så, roligare.

För min del brukar det dock röra sig om att hårdvarustödet är bättre än i Microsoft Windows. Speciellt gäller det nyare versioner som 2000, XP och Vista.

Det avgörande var ett TV-kort (ATI) med enbart stöd för Win95 (eller 98 med fulhack), och en skanner (Agfa) som roade sig med att sänka bildbehandlingsprogrammet med jämna mellanrum. Båda dessa funkade klanderfritt.

Haken med Linux är att vissa saker blir för lätta. T.ex. att kopiera enstaka fil mellan två datorer utan att dela ut kataloger, köra webbservrar eller renodlade filtjänster. Eller dra fram USB-minnet för den delen. Men det får man leva med.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Jag slutade med Windows någon gång under Windows 98 tiden och har sedan dess använt GNU/Linux i olika former.

Citat:

Ingen som konkret kan säga några argument varför ni gillar Linux bättre?

För mig handlar det framförallt om följande punkter.

1. Gammal vana
2. Säkerheten
3. Känslan av kontroll
4. Möjligheterna att modifiera mitt system helt efter eget behag
5. Den rasande utvecklingen

Eftersom jag inte använder Windows så kanske det skulle vara värt för mig att testa t.ex. Vista Buisness eller nån annan variant av Vista och se hur jag tycker det står sig mot GNU/Linux. Problemet är att jag inte kan Vista.

Jag vet att man inte ska tro på allt man läser på nätet men tydligen så är situationen så här

Linuxanvändare älskar när nya versioner av sin favvodistro kommer, alla uppgraderar och är lyriska. Macianerna är nästan lika tokiga, de välkomnar nya uppdateringar och annat med öppna armar. Men när vi komemr til lWindowsanvändarna stötter vi genast på konservatism, ingen entusiasm, inga releasepartyn, ingenting.
Situationen får en att fundera en del kring vad det är frågan om här.
Om oviljan att byta är så stark så blir det för mig ett tecken på att nåt är fel med Windows. Alternativet är att windowsanvändarna är långt mer konservativa.

Permalänk
Medlem

någon som har något tips om hur man kan lära sig linux med nån ''laglig'' bok man kan ladda ner osv eller ? tänkte installera nån dist på en lite äldre dator jag har hemma och ha som test maskin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Konverterade totalt till linux för ungefär 3 år sedan, saknar inte windows det minsta längre. I början var det jobbigt när man inte hade alla program som man var van vid från windows tiden men det finns alltid ersättare och nu är det snarare tvärtom, skulle jag installerat windows hade jag saknat mina linux program

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
någon som har något tips om hur man kan lära sig linux med nån ''laglig'' bok man kan ladda ner osv eller ? tänkte installera nån dist på en lite äldre dator jag har hemma och ha som test maskin

Personligen ser inte jag en bok som ett bra sätt att lära sig i det här fallet. Kan vara bra att ha som uppslagsverk, men då är internet ett oändligt mycket mer potent sådant.

Installera det, googla på allt som krånglar. Svaren finns.

Ett väldigt plus kan vara att ha tillgång till en extra dator där du faktiskt kan kolla upp saker även om något går åt pipan när man pillar. Det är aldrig något jag haft, men jag har saknat det en och annan gång Har man inte det så har textbaserade browsers såsom Lynx räddat mig mången gång när det grafiska gränssnittet inte viljat gå igång. Du säger att Linux ska installeras på en testmaskin, så det låter lovande i det avseendet.

En sak som det råder väldigt delade meningar om och som det finns hundratals trådar om redan skulle jag tro är vilken sorts distribution man ska börja med. Jag röstar på en av de som inte inriktar sig så mycket på att gömma systemet för användaren som t ex Ubuntu gör. Ubuntu har definitivt sina användningsområden, men för att _lära sig_ Linux: nja. Om du har ambitionen att du vill lära dig Linux skulle jag rekommendera en i det "tyngre" segmentet.

Där gick det väldigt snabbt off topic dock, så sök på forumet/övriga internet i stället.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
[...]det jag saknade var mest diablo 2 som man kunde lira på xp men fixxade inte det att fungera på wine :(. [...]

Med PlayOnLinux kan du installera bl.a Diablo II väldigt enkelt.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Som någon skrev på internet för ett tag sen, det handlar mycket om att Linuxanvändare känner sig speciella för att dom använder något som en vanlig Windowsperson inte skulle förstå sig på. Ju mindre de hade fattat, desto bättre. Det är därför folk gärna tar screenshots med scrot och chattar med typ BitchX. Inte för att det är lättare, utan bara för att det är roligt att vara speciell.

Sen brukar man varva det argumentet med att det är gratis, öppet och stabilt. Men vi vet alla att huvudorsaken är att det ser häftigt ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plunn

Kommer man över den lilla tröskeln som OpenSuse, Ubuntu o Fedora har så
är enbart fördelar. Men.. man måste ha förmågan att hitta sin dists wiki för
att sedan lära sig även "pillrandet" för det kan vara magiskt....

Då kan man sedan gå vidare med Gentoo, Debian osv... eller vara lat och
vara kvar i de mer självgående distarna.

Varför?

Själv har jag pillat en hel del, framförallt med Debian innan Ubuntu tog över men jag kan inte se några fördelar med att behöva pilla. Den lilla prestanda-fördelen som man möjligen kan få med Gentoo är ganska irrelevant eftersom man måste ha superburken för att stå ut med allt kompilerande.

Vart ligger fördelen med att "gå vidare" till Gentoo eller Debian? Utbildningsinsats?

Själv kör jag XP på min desktop-burk och det beror på en kombination av två saker:
1. Jag är lat
2. Det krävs en del pill att få igång burken med de program jag vill ha (hardy-skivan ger tex grafik-buggar)

På min förra burk körde jag enbart Ubuntu men på denna var XP förinstallerat.

Windows XP innebär minst lika mycket "pill" efter installation som en godtycklig Linux-dist och dessutom tenderar den att "ruttna" (en massa junk som inte ens ccleaner, spybot, en kilometer start-meny, etc) - ett fenomen Ubuntu inte har. I detta läge är det enklare att installera Ubuntu än att snygga till XP. Jag inväntar Hardy först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ingen som konkret kan säga några argument varför ni gillar Linux bättre?

Hmm, tja. Jag har fortfarande en windowsdator eftersom jag emellanåt känner för att spela något windowsbaserat spel och liknande, men jag föredrar helt klart mitt gnu/linux när det kommer till att få något gjort. Främst beror detta på min fönsterhanterare, wmii, som ger mig en högre grad av effektivitet än Explorer kan. Jag är också något av en cli-älskare, och cmd är ytterst begränsat i jämförelse med det som finns i *nix-lika system.

Kort sagt är det väl så att det mesta jag vill göra kan jag göra effektivare under gnu/linux än under windows.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulfly
[B] Varför?

Själv har jag pillat en hel del, framförallt med Debian innan Ubuntu tog över men jag kan inte se några fördelar med att behöva pilla. Den lilla prestanda-fördelen som man möjligen kan få med Gentoo är ganska irrelevant eftersom man måste ha superburken för att stå ut med allt kompilerande.

Vart ligger fördelen med att "gå vidare" till Gentoo eller Debian? Utbildningsinsats?

Jo men... "pillrandet" finns liksom inbyggt i en distribution.

Utmaningen är att en nybörjare inte ens ska behöva veta att de här distarna finns eftersom tröskeln/bortfallet är för stort.

Ger bara Linux dåligt rykte.

Hursomhelst pillrandet är ett måste för att komma in i den öppna mjukvarans
nyckel dvs att utveckla sina favoritapps eller utveckla ny.

All utveckling sker med källkod som sedan ev någon gör paket av.

Pillrandet i Sverige ser mest ut att vara endera ett evigt bytande av dist eller någon primitiv *boxmiljö som ska confas...:)

För en server är pillrandet i det närmaste ett måste och en admin föredrar ju
ett CLI eftersom det går mycket snabbare, MS har ju även de anammat det med WIndows Server 2008.

Men... förbjud Gentoo, Debian osv för nybörjare...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Som någon skrev på internet för ett tag sen, det handlar mycket om att Linuxanvändare känner sig speciella för att dom använder något som en vanlig Windowsperson inte skulle förstå sig på. Ju mindre de hade fattat, desto bättre. Det är därför folk gärna tar screenshots med scrot och chattar med typ BitchX. Inte för att det är lättare, utan bara för att det är roligt att vara speciell.

Sen brukar man varva det argumentet med att det är gratis, öppet och stabilt. Men vi vet alla att huvudorsaken är att det ser häftigt ut.

Ok

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Argumentet att GNU/Linux användarna använder GNU/Linux för att känna sig speciella måste ändå vara dagens Fragbite-wannabe citat.

Permalänk
Medlem

Jag körde FreeBSD i många år, men för drygt två år sedan bytte jag till Linux. För ca ett år sedan bytte jag till Windows.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeifSandvik
Argumentet att GNU/Linux användarna använder GNU/Linux för att känna sig speciella måste ändå vara dagens Fragbite-wannabe citat.

Verkligen inte. Om du inte själv kan inse att det är sanning i det är du ju bara larvig. Det var den ENDA orsaken att jag testade Linux först, och som ni kan se i trådarna här är det den enda anledningen för väldigt många här med. Hur många undrar inte hur dom kan få Linux att bete sig som Windows, alternativt att få Windows att se ut som Linux? Hur många "tvingar" sig inte in i att köra Linux trots att allt funkar sämre än i Windows till en början och det inte finns någon egentlig orsak till att byta?

Det är "ballt" att använda Linux, därför försöker sig många på det och ju mer komplicerad dist, desto ballare är man. Ubuntu får kanske någon att känna sig lite småcool, men hade han lyckats installera LFS eller en Stage1 Gentoo-installation hade han framhävt hur mycket bättre det är på ett nästan irriterande sätt tills han fått den bekräftelsen från andra han söker ("Wow, är det inte jobbigt att installera LFS? Tar det inte lång tid att göra en Stage1?). Faktum är att det är en anledning för säkert 95% av er. Men det är så pinsamt att erkänna det, så det låter bättre om man säger att Linux är stabilare, att Linux är open source, eller varför inte att "Winblows suger!!"?

Permalänk
Medlem

Jag körde bara Linux på min WS någon månad, längre stog jag inte ut. Jag överlever helt enkelt inte utan Adobes program. Mac OS X skulle däremot passa mig ypperligt. Tyvärr har jag ingen Mac.

På serven och laptopen kör jag linux, där passar det perfekt.

Permalänk
Medlem

Jag testade Linux för att det verkade spännande. Jag fortsatte använda Linux för att jag tyckte det var kul, men jag använder det idag därför att jag faktiskt uppskattar helhetsupplevelsen mer. Fördelarna är framförallt:

- Massor av fri och gratis programvara, superlätt att installera.
- Stora konfigureringsmöjligheter gällande t ex fönsterhanterare och utseende.
- Inga virus, ingen spyware, ingen shareware som bara funkar i 30 dagar.
- En stor och trevlig gemenskap med erfarna användare som kan hjälpa en.

Sen ska jag väl inte förneka att jag fortfarande tycker det är lite roligt att knappa in kommandon och se vad som händer. Känna att man har kontroll genom terminalfönstret. Detta har dock mycket lite att göra med att imponera på andra. De gånger jag har använt datorn bland folk har jag snarast tvekat att använda terminalen eftersom det känns så nördigt.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Jag tycker Linux är trevligt och gillar att det är ganska underhållsfritt. Någon "cool-faktor" tycker jag inte det är och jag gärna undviker just sådan.
Kanske var det så för några år sedan då Linux inte var så pass utbrett som det är idag, men nu är Linux så pass enkelt att börja "leka med".
Dock så finns det vissa program i Windows som jag inte klara mig utan. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
någon som har något tips om hur man kan lära sig linux med nån ''laglig'' bok man kan ladda ner osv eller ? tänkte installera nån dist på en lite äldre dator jag har hemma och ha som test maskin

Att använda GNU/Linux av Linus Walleij: http://www.df.lth.se/~triad/gnulinux/

Jag har Windows XP installerat som alternativt OS, men inte bootat till Windows efter 2.11.2006. Sedan jag övergick till Linux har jag använt Windows endast ett fåtal gånger.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Verkligen inte. Om du inte själv kan inse att det är sanning i det är du ju bara larvig. Det var den ENDA orsaken att jag testade Linux först, och som ni kan se i trådarna här är det den enda anledningen för väldigt många här med. Hur många undrar inte hur dom kan få Linux att bete sig som Windows, alternativt att få Windows att se ut som Linux? Hur många "tvingar" sig inte in i att köra Linux trots att allt funkar sämre än i Windows till en början och det inte finns någon egentlig orsak till att byta?

Själv tycker jag inte det är ballt alls att använda linux, däremot tycker jag att det fungerar utmärkt som server och jag finner det lättadministrerat.

Vill du veta varför JAG bytte till Linux?

Jag körde Amiga, bytte åt mig en 100MHz DX4 (detta var 96 eller 97) och den kraschade konstant, så efter mycket försök att få den stabil så slängde jag in Linux på den, som förvisso inte heller betedde sig speciellt väl på den datorn (var datorn i sig som var defekt kom jag fram till senare).

Linux påminde mig lite om Amiga (gillade t.ex. enhetsbeteckningar o.s.v.) och därför stannade jag kvar, efter några år med dual-bootande mellan Linux och windows så bytte jag till OS X istället.

Jag har då definitivt inte en tanke alls på att jag är "cool" som använder Linux...

Kanske är det för att jag använt Linux lika länge som windows (+/- några månader) och därför ser Linux som en lika naturlig del i datoranvändande sin Windows och inte som något speciellt tufft och ballt?

Bara för att Du och några andra Linux-användare bytt för att det är ballt så betyder det ju inte att alla andra har gjort det också.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

"cool-faktor" tssk, snarare nörd-faktor -.-;;

Kör linux på lappen och servern men windows på WS, klarar mig inte utan Adobes program annars hade det nog varit linux fullt ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kyroz
"cool-faktor" tssk, snarare nörd-faktor -.-;;

Kör linux på lappen och servern men windows på WS, klarar mig inte utan Adobes program annars hade det nog varit linux fullt ut.

Vilka Adobe program?

Finns väl GIMP

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD