Permalänk
Medlem

Fönstermod på Antec Sonata II

Tjena!
Har tröttnat lite på mitt Antec Sonata II och tänkte ta hål i sidan o trycka dit ett fönster.

Nu till frågan!
Eftersom plåten är rätt tjock så är jag lite osäker på vilken metod som kan vara bäst för att ta upp hålet. Jag har ingen erfarenhet av sticksåg så jag hoppas att det finns andra alternativ. Jag har använt dremel till chassin med tunnare plåt förut.

Då ska vi se hur många träskallar som skriver att det är fult med fönster istället för att svara på min fråga.... Jag är väldigt tacksam för tips och råd!

Permalänk

Fintandat blad på sticksågen och hög hastighet, möjligen lite kylning. Det combom är näst intill oslagbar enligt mig, fast har iof bara använt proffssticksågar, kanse är svårare med typ biltema grejer. Dremel går det också....om man orkar, tar bra mycket längre tid.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

ok, men är det inte svårt att följa linjer med sticksåg? har en shysst b&d med nån laser mojj på så de kan ju funka kanske

Permalänk

I och med att det säkerligen blir ett relativt stort fönster så har du massor med utrymme att öva på med sticksågen.

Jag rekommenderar också sticksåg.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Rondell/dremel combo borde fungera bra.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Inaktiv

sticksåg är inte speciellt svårt att använda, men se till att du inte sågar direkt så stort som det ska vara utan du bör såga någon millimeter innanför så får du fila det sista..

Permalänk
Medlem

Precis, Du behöver inte såga så rakt, så länge du håller dig innanför linjerna

Permalänk
Avstängd

Nippler, resten är bara skämtartiklar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Vinkelslip ffs !

Permalänk
Avstängd

Ja, vinkelslip fungerar bra, men sticksåg är bättre Även om sticksågen kräver ett hål att börja med är det lättare att göra det snyggt från början

Vinkelslip = massa filjobb
Sticksåg = mindre filjobb

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

En sak är att spänna fast plåten väldigt bra .. gärna ha en mdfskiva under som du även sågar i samtidigt på detta sätt underviker du lite att plåten gärna vill hoppa när det handlar om sånna här stora ytor. och en sak är bra att såga ut mindre delar först och sen får du sitta fick fin slipa en del

Mvh Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Plasmaskärare någon??

Naevars. Sticksåg är det bästa alternativet, se bara till att såga innanför sträcket så är det lugnt.