Rekomenderat Operativsystem för Quad

Permalänk
Medlem

Rekomenderat Operativsystem för Quad

Hej,

Har spenderat lite tid med att försöka söka efter svar men jag fick inga resultat.

Jag undrar vilket operativsystem som fungerar bäst med t.ex Intel Core 2 Quad Q6600? Är det x32 eller x64 som gäller? Och vanligt Xp eller vista?

Mvh

Permalänk

Vista om du har andra bra grejjer med
!

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan svara så här: Det finns inget som är bättre för just quadcore av dem du skrev. Vista har väl en bättre schemaläggning av processorn, men det beror inte på om det är quad eller inte.

Vista vs. XP och x86 vs x86-64 har vi så många trådar om så de behöver inte diskuteras vidare i ytterliggare en.

Är det någon som har något att tillägga/motsäga om just quad core och operativsystem så gör det här.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

OKej, tycker bara att med detta trådnamn så är det lätt att hitta om man söker, folk väljer så dåliga trådnamn så det inte går hitta om man inte går igenom alla en för en.

Permalänk
Inaktiv

Prestandamässigt är det ingen större skillnad, vad jag vet.

Permalänk
Avstängd

Följdfråga då: Finns det någon reel användning av quads idag? Än idag ser jag, från en hemanvändares perspektiv, ytterst liten nytta ens med dualcore.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Följdfråga då: Finns det någon reel användning av quads idag? Än idag ser jag, från en hemanvändares perspektiv, ytterst liten nytta ens med dualcore.

Ja, om man multitaskar mycket, håller på med rendrering och videoredigering t ex

Permalänk
Medlem

Jag håller på en del med virtuella datorer (VMWare) så då passar den Q6600 som jag köpte nyligen bra för mig.
Behöver lite mer minne dock. 2 gig känns en aning för lite.
Jag kör med Windows XP

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)