Assassin's Creed Tråden

Permalänk
Avstängd

Assassin's Creed Tråden

Hej alla lönnmördare

Nu har äntligen Assassin's Creed kommit till datorn och grafiken får en apa att skala banan.

Denna tråd består av 3 delar:
1. Vilken DX*.** version du andvändr
2. Spelupplevelsen/whatever snick snack du har o säga.
3. Eventuella problem (Spelet är fullt med dom)

Så jag gör ett exempel.

DX9.0c

Precis kommit till Jerusalem, ska göra någora uppdrag, staden ser helt underbar ut.
------------
Dock så brukar spelet crasha när jag går igenom "gates" till andra städer, någon som vet hur man löser detta?

Tack o hej!

Visa signatur

HomePc | När jag blir 30+

Laptop | MacBook Pro |

Permalänk

Jag tycker inte alls spelet var snyggt, eller iallafall inte bra gjort. Det verkade som om det helt och hållet saknade stöd för kantutjämning. Jag blev besviken, t.o.m CoD 4 har bättre grafik.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed kommer att kunnas köpas på Steam.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

Är det för mycket begärt om jag ber er hålla er till topic? Det är fullt möjligt att trådskaparen har fått tag på en orginalversion av spelet, så vi utgår från att det är fallet.

*Tråd rensad*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Är det för mycket begärt om jag ber er hålla er till topic? Det är fullt möjligt att trådskaparen har fått tag på en orginalversion av spelet, så vi utgår från att det är fallet.

*Tråd rensad*

Det tvivlar jag starkt på då det inte är släppt än, men OK.

1. DX9, DX10 är inte värt att byta från XP till Vista för.
2. Gillar friheten i spelet, är lite av en akrobat själv (nej det där var allt en lögn men det lät bra, inte sant?).

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Det tvivlar jag starkt på då det inte är släppt än, men OK.

1. DX9, DX10 är inte värt att byta från XP till Vista för.
2. Gillar friheten i spelet, är lite av en akrobat själv (nej det där var allt en lögn men det lät bra, inte sant?).
3. Kraschar i Je... med jämna mellanrum.

Kan vara för 1. Det är helt släpt på många ställen i världen. Alltså import.

2. Han kan ha köpt det av någon intenet tjänst tex Steam eller D2D.

3. Alla butiker har haft spelet ett bra tag, och de flesta som har förbokat brukar få det ungefär så här långt innan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Kan vara för 1. Det är helt släpt på många ställen i världen. Alltså import.

2. Han kan ha köpt det av någon intenet tjänst tex Steam eller D2D.

3. Alla butiker har haft spelet ett bra tag, och de flesta som har förbokat brukar få det ungefär så här långt innan.

Ok jag ger mig.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Avstängd

Va många haters de är här i swec :S

Btw, någon som vet vilken grafikmotor spelet är baserat på?

Visa signatur

HomePc | När jag blir 30+

Laptop | MacBook Pro |

Permalänk

Vadå haters? Nu förstår jag inte vad du menar.
Jag var skeptisk bara för att det funnits AC trådar här förut som dök upp hipp som happ långt innan release.

Men om du nu har en riktig release så ursäktar jag mig.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

DX10 versionen flyter bättre än DX9. DX10 versionen ger dock inga grafikska fördelar utan är bättre optimerat med DX10. Läste en intervju från utvecklarna om det och märker det även själv när jag lirar.

1: DX10 Vista

2: Ingen vidare roligt dock snyggt och flyter på kanon i 1920x1200 på min laptop allt maxat.

3: Har inte stött på något problem än.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Avstängd

din laptop är imba?

Visa signatur

HomePc | När jag blir 30+

Laptop | MacBook Pro |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 812258
din laptop är imba?

Något offtopic men är den också stor som ett mindre matbord?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Är det för mycket begärt om jag ber er hålla er till topic? Det är fullt möjligt att trådskaparen har fått tag på en orginalversion av spelet, så vi utgår från att det är fallet.

*Tråd rensad*

Det borde betyda att nya trådar angående spel som diskuteras före release inte ska låsas med hänvisning till §7... ifall ni inte kan bevisa att trådskaparen inte fått tag på ett original-ex? Eller är detta bara ett undantag ifrån paragraferna?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Vadå haters? Nu förstår jag inte vad du menar.
Jag var skeptisk bara för att det funnits AC trådar här förut som dök upp hipp som happ långt innan release.

Men om du nu har en riktig release så ursäktar jag mig.

Sluta lek minimod!
Du är bara avis på folk för att du inte kan cracka eller vet hur man laddar ner spel.

ON Jag gillar inte spel som har konverterats från konsol till pc. Kontrollen är ofta dålig som prestandan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Sluta lek minimod!
Du är bara avis på folk för att du inte kan cracka eller vet hur man laddar ner spel.

Du vet förmodligen inte heller hur man crackar. Du kanske kan applicera en crack, men det är inte samma sak. Dessutom laddar han förmodligen inte ner för han stöttar spelutvecklingen din lilla parasit.

Ont är spelet väldigt lockande, köper nog ett ex. nästa vecka.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Sluta lek minimod!
Du är bara avis på folk för att du inte kan cracka eller vet hur man laddar ner spel.

Hehe, jo om ändå, det är på grund av piratkopiering som spel släpps senare till PC, tänk lite på det du.
Tycker det är ordentligt svinaktigt att inte betala för ett spel om man gillar det, P1nGviN sa det bäst.
Jag leker inte mini-mod, men jag är faktiskt administratör på ett annat forum så det förs över kanske, inte vet jag.

Kom att tänka på en sak... Jag tankar ner spel dagligen... DEMOS!
Samt freeware, såsom GTA II har man ju laddat ner.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
ON Jag gillar inte spel som har konverterats från konsol till pc. Kontrollen är ofta dålig som prestandan

Ni som har spelat Resident Evil på datorn vet hur extremt dålig en konsolkonvertering kan vara. Så jag hade ju inga höga förväntningar på det här spelet precis. xD

Men kontrollerna har de ju faktiskt lyckats få till på ett superbt sätt. Tycker iallafall jag då. Vissa kommer väl att föredra o spela det här spelet med gamepad (vilket spelet egentligen är designat för).

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Du vet förmodligen inte heller hur man crackar. Du kanske kan applicera en crack, men det är inte samma sak. Dessutom laddar han förmodligen inte ner för han stöttar spelutvecklingen din lilla parasit.

Ont är spelet väldigt lockande, köper nog ett ex. nästa vecka.

Märk inte ord du vet vad jag menar.
Jag tankar först och om det är bra så köper jag det. Har inte ett enda piratkopierat spel på datorn. Dock så har jag ca 2.2 TB semesterfilmer men men och 100 GB självgjord musik. XD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Märk inte ord du vet vad jag menar.
Jag tankar först och om det är bra så köper jag det. Har inte ett enda piratkopierat spel på datorn. Dock så har jag ca 2.2 TB semesterfilmer men men och 100 GB självgjord musik. XD

Haha trevligt att höra, men låter inte som en bra ide att först få kakan och sedan betala för den om man känner för de.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Inaktiv

Re: Assassin's Creed Tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 812258
Hej alla lönnmördare

Nu har äntligen Assassin's Creed kommit till datorn och grafiken får en apa att skala banan.

Denna tråd består av 3 delar:
1. Vilken DX*.** version du andvändr
2. Spelupplevelsen/whatever snick snack du har o säga.
3. Eventuella problem (Spelet är fullt med dom)

Så jag gör ett exempel.

DX9.0c

Precis kommit till Jerusalem, ska göra någora uppdrag, staden ser helt underbar ut.
------------
Dock så brukar spelet crasha när jag går igenom "gates" till andra städer, någon som vet hur man löser detta?

Tack o hej!

Jo en polare till mig löste detta genom att klara jerusalem på ryska först, då krascha det inte en gång. Sen funkade det på engelska åxå

Permalänk

Jag spelar spelet på en AMD X2 4000+ och ett 8800GTS 320Mb och det flyter på fint med högsta inställningarna i 1280x1024 om man bara krämar upp processorn lite

Permalänk
Medlem

bästa spelet jag har spelad sedan Far Cry!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk
Medlem

1. Vista x64 DX10
2. Nice spel, gillar friheten och grafiken är bra faktiskt, allt på max @ 1920*1200
3. Har inte stött på några problem än... flyter på bra.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Kör spelet i XP 1680x1050 allt på max och det flyter bra

Permalänk

kör vista så jag använder DX10. kör spelet i 1680x1050 på max.

har inte spelat så mycket ännu men spelet är underbart så här långt

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

Vista
DX10
1680x1050
Max Settings

Lovely

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Tycker inte att det flyter på min dator, högsta, DX9, 1600x1200.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk

Kan någon slänga upp en screenshot ur spelet? Jag spelade på full inställningar och tyckte då inte att grafiken var något märkvärdigt.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Kan någon slänga upp en screenshot ur spelet? Jag spelade på full inställningar och tyckte då inte att grafiken var något märkvärdigt.

Jag slängde upp lite bilder för ett tag sedan ur Pre Gold versionen:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=816...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kör 1680x1050 max på allt med 2gig ram, E6600 (smått klockad) samt 8800GTS 640mb i XP och det flyter klockrent
Enda klagomålet på spelet (so far) är att det tar sån jävla tid att stänga av, måste kunna gå fortare än att hoppa fram o tillbaka i menyerna.