Geforce 9800 GX2 mot Radeon HD 3870 X2

Permalänk
Medlem

Men är det processorerna som sätter stopp vid ~32000 i 3DMark06? Har inte 174.74 Quad SLI stöd?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Men är det processorerna som sätter stopp vid ~32000 i 3DMark06? Har inte 174.74 Quad SLI stöd?

Kan inte svara på det, är inte så jätteintresserad av 3dmark.
174.74 har Quad SLI stöd ja, sen om det ger något i 3dmark har jag inte kollat upp.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

ok.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Rekorden på Orben skapas inte av vanliga system och är därför knappast relevanta.

Vilka hemma users sitter och lirar med de kylsystemen ?
Därför är de mer att se som kuriosa.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Det är du som gnäller för att du vet att jag har rätt.

Varför skulle du ha rätt. Det enda du tillför till den här diskussionen är en massa gnällig skit om hur ett enda kort som är tillverkat med 4 DVI är dåligt när det finns en mängd andra varianter av samma kort. Det är befängt. Sådana som behöver 4 DVI köper det här kortet. Vill inte du ha det? Köp ett annat, men sluta säga att det är ett dåligt kort. Din attityd är väldigt barnslig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Jag kan på fullaste allvar inte förstå hur du ens har stake nog att förolämpa mig på det här sättet. Du påstår saker som inte är sanna och för att få ut dom ordentligt så tar du dig till med facistiska metoder för att övertyga dig själv om att jag lyssnar på dig.

Detta är skamligt, jag ska hålla ett öga på dig, ifall du gör något fel så kan du förvänta dig att se mig i rätten.

Jag föreslår att du läser på vad fascism innebär för det där har ingenting med fascism att göra. Varför skulle du bli förolämpad? Varför skulle han inte ha stake nog att förolämpa dig i fall det var hans syfte? Det är ett internetforum!

Vad skall du göra? Stämma honom för att han va taskig? Lycka till...

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

är det värt att köpa ett 9800gtx?`när kommet tester?

Permalänk
Medlem

Tycker de är konstigt att jag får bättre resultat än sweclockers quad extreme med min q9450?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Tycker de är konstigt att jag får bättre resultat än sweclockers quad extreme med min q9450?

Väldigt svårt att veta vad du menar, sen står det att du kör den i 3,5 GHz = då är den självklart bättre än en QX9650 vid 3 GHz. Man skall inte stirra sig blind på modellnamn.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Väldigt svårt att veta vad du menar, sen står det att du kör den i 3,5 GHz = då är den självklart bättre än en QX9650 vid 3 GHz. Man skall inte stirra sig blind på modellnamn.

Jo det är klart. Trodde bara inte frekvensen hade så stor betydelse. Då flaskhalsar processorn i detta test och gör resultatet ganska irrelevant eftersom sådana saker ska uteslutas för att få ett så renodlat test som möjligt? Rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Jo det är klart. Trodde bara inte frekvensen hade så stor betydelse. Då flaskhalsar processorn i detta test och gör resultatet ganska irrelevant eftersom sådana saker ska uteslutas för att få ett så renodlat test som möjligt? Rätta mig gärna om jag har fel.

Pratar vi 3dmark 06 så är det korrekt, när det gäller spel varierar det. Vilken nivå man skall ligga på är alltid svårt då vissa inte kommer att överklocka sina processorer och andra kommer köra ganska högt. Men som sagt är det problemet främst i 3dmark 06. I spel är det oftast grafikkortet som har störst betydelse.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=6098718

slog erat "rekord" i detta testet nöjd synd att min processor flaskhalsar så enormt nu..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=6098718

slog erat "rekord" i detta testet nöjd synd att min processor flaskhalsar så enormt nu..

3dmark är inte samma som spelprestanda

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
3dmark är inte samma som spelprestanda

haha i know

dock svårt att veta exakt vad dom hade för inställningar i Crysis, World in Conflict, och F.E.A.R.

http://www.sweclockers.com/album/?id=2378 länk till mitt söta galleri

Permalänk
Medlem

HEHE mitt HD3870 duger fin fint:P

Visa signatur

e8400 | HD4870x2 | 4GB 1333MHz | gigabyte GA-P35T | 150 GB raptor | 500GB sata2 | X-FI fatality FPS | Antec p182 |Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Det verkar som att 3870x2 halkar efter mest i dx10, i dx9 verkar det prestera jämnare mot nvidia 9800... Det skulle vara roligt att se ett rent dx9 test, för vilken spelnörd sitter och kör vista egentligen? Kommer själv skippa det OSet totalt, har aldrig installerat det och kommer aldrig göra det..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]