Permalänk
Medlem

Thief IV?

Kollade lite i pcg nyss. Tydligen så har Eidos startat en ny studio som jobbar med Deus Ex 3 men att de också jobbar simultant med ett annat projekt och även det sägs vara "ett återupplivande av en klassisk spelserie". De har rättigheter till Legacy of Kain, Fear Effect & Thief. Så man kan ju hoppas att det är det senare iaf

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Yes! Fan vad roligt. Hoppas verkligen att det blir ännu ett Thief jag också. Jag har alltid älskat Thief spelen; de är alla fruktansvärt spännande.
Undrar vilken motor de bestämmer sig för att använda den här gången, om det nu blir ett till Thief.

Permalänk
Medlem

Ooooh, låter för bra för att vara sant Skulle vara ruggigt kul med ett Thief4 så det finns på tok för få stealth-spel där ute i nå märklig medeltida miljö

Finns inget mer stämningsfullt än att smyga runt bland skuggorna, sån sjuk inlevelse i såna spel

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

"/.../ There definitely will be a Deus Ex 3. People want another Thief, too. We'll make that series more modern, though," he said, adding, "the medieval thing's run its course," which is sure to bound to upset fans of Garrett's shadow-hopping antics.
- http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=56449

Så det blir ett Thief IV alltså, men i "modern" miljö? Jag undrar hur det ska gå till...

Permalänk
Medlem

Ett thief IV!! Så nice men då får de fan fixa spelmotorn. Spelmotorn till Deux Ex 2 samt Thief III var nog den sämsta jag någonsin spelat på. Med tweaks för nya/äldre datorer flyter det kasst..

Permalänk
Medlem

Modernt thief skulle kunna vara riktigt, riktigt coolt. Skön ny miljö, lite mafia/organiserad brottslighet, etc etc. Guld!

Permalänk
Medlem

Yes! Bara det inte släpps till konsol oxå =/

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hittebarnet
"/.../ There definitely will be a Deus Ex 3. People want another Thief, too. We'll make that series more modern, though," he said, adding, "the medieval thing's run its course," which is sure to bound to upset fans of Garrett's shadow-hopping antics.
- http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=56449

Så det blir ett Thief IV alltså, men i "modern" miljö? Jag undrar hur det ska gå till...

Låter inte så lovande. Stämningen är en av de viktigaste sakerna i Thief. Tvivlar på att de får till det lika bra i en mer modern miljö? O ska man spela nån annan än garett? hmm :/

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Låter inte så lovande. Stämningen är en av de viktigaste sakerna i Thief. Tvivlar på att de får till det lika bra i en mer modern miljö? O ska man spela nån annan än garett? hmm :/

Håller med.
Risken är att ett Thief-spel i modern milljö kommer att bli som en dålig kopia av Splinter Cell. Inte för att jag tycker att Splinter Cell-spelen är tråkiga, men ett "Thief" utan Garret och hans pilbåge, de medeltida städerna, stearinljusen och facklorna inte hade varit ett riktigt "Thief". Det är ju trots allt där hela charmen med serien ligger.

Permalänk

Håller med, pilbåge å vattenpilar är ett måste i thiefserien å dom vackra medeltida städerna

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk

Ah, splinter cell/metal gear/GTA i en skön mix...
Fast jag hade nog tagit Thief i medeltida miljö med bättre grafik, AI och fysik ändå.

Men man ska inte klaga förrän man sett det färdiga resultatet.
Man kanske får vara en gentlemanna tjuv och smyga in i hotellrum och stjäla juveler.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Trevligt. Har Thief 3 ståendes i hyllan. Spelade aldrig speciellt länge eftersom jag fann det för buggigt och konstigt.

Någon som har koll på om det kommit nå patchar eller moddar som ordnar buggar och städar upp grafiken lite?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Trevligt. Har Thief 3 ståendes i hyllan. Spelade aldrig speciellt länge eftersom jag fann det för buggigt och konstigt.

Någon som har koll på om det kommit nå patchar eller moddar som ordnar buggar och städar upp grafiken lite?

1.1 patchen: http://www.gamershell.com/download_6267.shtml
Texturpaket: http://www.john-p.com/textures/Thief-DS/index.shtml

Kom ihåg att installera 1.1-patchen innan du installerar john-p:s texturer bara
Det är lite irriterande att paketen tar lång tid att installera/avinstallera, men det är värt.

Permalänk
Medlem

Kolla under News på Eidos Montreals hemsida.
http://www.eidosmontreal.com/en/index.html

"Eidos-Montréal is proud to announce the recruitment for our 2nd “AAA” project.
… A hint! The title begins with the letter “ T ”

Kolla även in Stephane D'Astous facebookprofil.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Har också Thief III stående. Fick aldrig igång det på den tiden då det begav sig. Spelet startade med var bara en svartskärm, spelade ingen roll vilka drv jag använde mig av. Men idag sitter man på än annan dator, så förhoppningsvis startar det på denna burk. Så jag ska ge det en test med 1.1 patchen och Texturpaketet.

Sen ett nytt Thief IV i modern miljö! Hmm vill nog ha kvar den gamla medeltidkänslan.

EDIT: Fick igång det nu, och även installerat Texturpatchen. Kanon.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Braveheart
Har också Thief III stående. Fick aldrig igång det på den tiden då det begav sig. Spelet startade med var bara en svartskärm, spelade ingen roll vilka drv jag använde mig av. Men idag sitter man på än annan dator, så förhoppningsvis startar det på denna burk. Så jag ska ge det en test med 1.1 patchen och Texturpaketet.

Sen ett nytt Thief IV i modern miljö! Hmm vill nog ha kvar den gamla medeltidkänslan.

EDIT: Fick igång det nu, och även installerat Texturpatchen. Kanon.

Gött med nytt Thief Har precis klarat splinter cell chaos theory och double agent och kommit på att stealth spel är fan bäst Var thief 3 fortfarande skoj? Eller ja.. Ska man spela det?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Ja du ska spela Thief 3
Cradle banan måste du bara uppleva tex. Slår dom flesta riktiga skräckspelen

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

spelade igenom thief3 för typ ett halvår sedan, innan dess hade jag bara lirat några timmar in i spelet... och det höll definitivt lika hög/högre klass än många av dagens fräscha spel. och cradle-banan måste upplevas indeed. hörde att den har fått utmärkelsen Världens bästa/läskigaste bana, eller nått åt det hållet

edit: så ja, lira igenom Thief3 du

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

okejdå Spelade spelet när det kom ut men jag gav upp efter ett tag. Ingen aning om varför. Har spelat igenom thief 1 och 2 också. Får väl se om de är skoj då

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

låter fint

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Bara det inte släpps till konsol oxå =/

Vad spelar det för roll? (Bara nyfiken)

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TzunSu
Modernt thief skulle kunna vara riktigt, riktigt coolt. Skön ny miljö, lite mafia/organiserad brottslighet, etc etc. Guld!

Det finns redan, kallas Hitman;)

Permalänk
Medlem

näää, modernt thief.. lira splintercell om du vill ha sånt.. thief ska vara gamla steniga slott å grejer.. där man gömmer sig i skuggor.. inte nå modernt shit där man klär in gubben i folie för att komma förbi värmekameror å grejer.. sånt tar ju kol på inlevelsen något

skuggor ska det vara och därmed basta!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Något är på G!
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=32524

Håller tummarna!

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna döda för ett nytt thief, har spelat ut hela serien ett antal gånger och slösat bort för många timmar på att verkligen ta reda på ALL om storyn, banorna och allt annat.

Visa signatur

cosmos wireless luftkylare p35t 2007

Permalänk

Låter för bra för att vara sant. Hoppas hoppas...

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hittebarnet
JAAAAAAAAAAAAA!

http://www.thief4.com/

F*ck yea!!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Ett thief IV!! Så nice men då får de fan fixa spelmotorn. Spelmotorn till Deux Ex 2 samt Thief III var nog den sämsta jag någonsin spelat på. Med tweaks för nya/äldre datorer flyter det kasst..

I grunden rätt bra motor, men de verkade totalt misslyckas med att göra något vettigt av den.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

e ni hundra på att med mer modernt betyder nutid då? Jag kan tänka mig att placera det i en 20-30 talsmiljö vilket skulle kunna bevara en liknande stämning

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem