Fyra nya widescreenskärmar från Samsung

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Jag har aldrig stört mig på att skärmarna såkallat har olika färger uppe och nere. Jag har aldrig inte ens märkt det. Kan bero på att jag ser färger dåligt och är röd-grön färgblind.

Tror du?

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem

Har inskaffat mig 940BW och är grymt nöjd. Funderar nu redan på en 223BW eller 226BW

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeddan
Jag har aldrig stört mig på att skärmarna såkallat har olika färger uppe och nere. Jag har aldrig inte ens märkt det. Kan bero på att jag ser färger dåligt och är röd-grön färgblind.

Tror jag har märk det på alla TN-paneler jag sett men då i butik, ej optimalt men är skillnaden så stor att nyansskiftningen försvinner i hemmamiljö?
Nja, det tror jag inte.

Öppna Paint och gör en stor fyrkant (topp till botten) så ser du säkert att skärmen visar olika nyanser fast det är samma färg över hela fyrkanten.
Färgerna skiftar väldigt mycket beroende på från vilken vinkel man tittar ifrån och så kan man ju inte jobba. TN funkar bra om man vill spela och film är väl oxå helt ok men jag kan själv inte använda en sådan b-produkt.

Är du nöjd med skärmen så fundera inte vidare på detta. Ibland är det bättre att inte veta.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Tror jag har märk det på alla TN-paneler jag sett men då i butik, ej optimalt men är skillnaden så stor att nyansskiftningen försvinner i hemmamiljö?
Nja, det tror jag inte.

Öppna Paint och gör en stor fyrkant (topp till botten) så ser du säkert att skärmen visar olika nyanser fast det är samma färg över hela fyrkanten.
Färgerna skiftar väldigt mycket beroende på från vilken vinkel man tittar ifrån och så kan man ju inte jobba. TN funkar bra om man vill spela och film är väl oxå helt ok men jag kan själv inte använda en sådan b-produkt.

Är du nöjd med skärmen så fundera inte vidare på detta. Ibland är det bättre att inte veta.

Testade göra en stor kvadrat över hela. Man såg att den var lite mörkare där uppe men det är något jag aldrig tänkt på eller kommer tänka på skillnaden är så liten att det knappt märks. Men jag kan förstå att det kan vara irriterande när man jobbar i photoshop eller liknande saker.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Jag har en 226BW och är nöjd med den. Har dock inte "hårdtestat" den då jag sitter på ett Geforce 4 för närvarande. Det jag kan störa mig på är väl stora skillnader i färg och dålig upplösning. Märkte knappt skillnad på kvadraten i paint och pixlarna är ju inte precis stora så jag tror inte att jag kommer att få problem.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Klart... Mer TN-paneler antar jag. (Inte kollat upp utan antar). Vore ju som biltillverkare skulle släppa gengas återigen istället för gas/etanol/el/fusion. (Härligt med en bilklyscha igen va?!).

Kom igen nu snälla tillverkare, ge oss bättre paneler istället för HDMI och inbyggda högtalare/webkamror/kaffebryggare. För oss som gillar bildbehandling funkar inte en TN, såvida vi inte låser skallen i ett städ som hindrar oss från att ändra betraktningsvinkeln 2 grader...

När jag blir stor (eller rik räcker väl) ska jag ha en EIZO, dom kan ju iaf bygga bra skärmar.

Permalänk
Medlem

har en 226bw och nog är det skillnad på färgerna i olika vinklar, riktigt stor skillnad ibland.. också jävligt besviken att dom sålde dom med 3 olika paneltyper. jag tror ja fick en c-panel men märker inte av nåt överflöd av blå färg iaf.. dock så leverereades skärmen med 2 döda pixlar, båda konstant vita.. trist..men inget ja kunde göra nåt åt. så när ja läst allt om paneltyper och sett pixlarna så blev ja ruskigt missnöjd med samsung. men får väl hoppas dom bättrar sej.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Ska vara en TN-3 panel i de nya, enligt samsung ska de vara riktigt bra. Men de återstår att se.. problemet är att de är så pva, spva osv är tyvärr för dyra för att konsumenterna skulle vilja betala för det!

Permalänk
Medlem

Någon som vet något release datum på dessa skärmar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lutop
Någon som vet något release datum på dessa skärmar?

Jag undrar också, är sugen på en ny skärm då min gamla 225BW börjar kännas för långsam.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Avstängd

sååå...

När kommer dessa?
Börjar bli otålig. :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ärligt talat, vad ska du med HDMI till när skärmarna inte har några högtalare och inte stöder 1080p?

För då har skärmen hdcp!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin