Vad är en 24"wide crt värd idag?

Permalänk
Medlem

Vad är en 24"wide crt värd idag?

Hej.

Sitter med 2 st 24" wide crt som står och samlar damm.
Funderade på att köra dom till tippen för att dom tar så mycket plats, men för skojs skull kopplade jag in den ena för att testa den.

När man sitter framför den nu så får man lite beslutsångest.

1. kör dom till tippen trots att dom fungerar perfekt och blir av med problemet.

2. sätter ut en annons för att sälja dom, med problemet att dom väger massor och jag inte har emballage så att jag kan skicka dom någonstans.

Tänkte bara höra vad ni tror att dom kan vara värda för att se om det är värt besväret att försöka sälja dom.

Mvh Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk
Avstängd

Vad är det för crt?
Om det är 2st FW900
http://www.amazon.com/Sony-GDM-FW900-Widescreen-Trinitron-Mon...
Så kan du få en rätt bra slant, då dom är eftersökta som FAN.
Bästa crt skärmen som finns enligt mig.
Har letat efter en väldigt länge men svårt när man inte bor i sthlm där tydligen alla finns

Permalänk
Medlem

Hej.
Båda 2 är ihopbyggda av överblivna reservdelar från skrotade skärmar.
Invändigt är det är 2 st Sony GDM-W900 fast den ena står det Silicon Graphics på och den andra har plaster från SUN.

// Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk
Medlem

du kan nog få en ordentlig slant för dem, har inte direkt koll men en 600-1000kr styck? kanske lite mkt, men någonting runt det.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Ok, tack för era svar

Det kanske är värt besväret i alla fall.. bli av med dessa 2 och kunna lägga pengarna på 2X2gb shyssta minnen till datorn istället..

Ska fundera på hur jag ska göra.

// Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk

Klarar de 100Hz (har själv aldrig kunnat välja annat än 85 eller 100 i Windows, inget emellan alltså) i 1920?

Jag kan vara lite smått intresserad av en isåfall faktiskt, men har problem med frakten, måste fixa nån madrass eller liknande att lägga i bagageluckan.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hej.
Det vet jag faktiskt inte.
Jag testade den i 1920X1200@66Hz, det var det högsta jag kunde välja, sedan om det var begränsning i grafikkortet eller om det var max vad skärmen klarade av kan jag inte svara på.

// Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk
Medlem

Jag är nog lite intresserad av en skärm, kan du ordna bild på dem?

Permalänk

FW-900 kan man köpa för runt 1500-2000kr om man hittar några. En del försöker säja dessa till otroliga överpriser. En vän till mig köpte en sådan förra året för 2000kr någonting.

EDIT: Två år sen var det visst.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Ja 1500-2000kr är en FW-900 värd.
Hade gladeligen gett det för en i ok skick om man hittar någon nära en ;/

Permalänk

Killar, läs vad han skriver. Det är GDM-W900 det handlar om – inte ersättaren FW900 som ni längtar efter (och bedömer priset efter). Dessa två är de enda 24" CRT som tillverkats, men W900 är betydligt sämre.

Den klarar inte samma maxupplösning (1920x1200@76 Hz är max mot FW900 som klarar samma upplösning i 95 Hz (och 2304x1440 i 80 Hz)). Dessutom saknar den det helt platta bildröret, USB-hubben i foten och den snygga designen (Sony-versionen är beige och jag skulle gissa att SG-varianten är svart).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej.
Jag har testat skärmarna i 1920X1200@66 som jag skrev tidigare.
Sedan om det är mitt grafikkort eller skärmen som inte tillåter högre, det vet jag inte.
Dom saknar usb precis som Kjell Brel skriver.

Den med Sun plaster är den gamla vanliga "data-beige" färgen
Den med SGI plaster är grå-silver aktig..
Kan lägga upp bilder på dom i kväll så att det inte blir något missförstånd när det gäller er bedömning om vad dom kan vara värda.

// Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk

Då är den kanske värt en femhundra lapp eller liknande, ingen aning.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har nu lagt ut dessa på marknadsidan.
Att prissätta dom var svårt då åsikterna om FW900 och W900 var väldigt olika.

Jag försökte bilda mig en uppfattning utifrån era svar och jag hoppas att jag hamnade rätt.. annars blir det tippen nästa för dom.

Tack Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk

Lycka till och hoppas du får de sålda.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hej.
Intresset för dessa skärmar var noll och inget.
Tyckte själv inte att priset var för högt satt, men det var det tydligen.

Det blir alternativet soptippen för dessa vilket känns tråkigt när det inte är något fel på dom.
Och jag måste vänta till nästa månadsskifte med att köpa mina nya minnen :o/

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk

Men sänk priset på dom helt enkelt. Jag kommer inte ihåg vad du satt men sänk de till en 300kr per styck. Det är gamla CRT skärmar och folk varderar de inte högt såvida du inte hittar någon som verkligen vill använda sig av CRT.

Det finns ingen anledning att slänga dom anser jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hej.

Hade lite olika pris.. men helst ville jag byta bägge 2 mot ett 2 X 2gb minneskit.
Lägre pris än så,, då är det inte värt det.

Dom är inte speciellt uppskattade av övriga familjen när dom står mitt på golvet i v-rummet.

// Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk
Avstängd

om du inte slängt dem än köper ja dem direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
om du inte slängt dem än köper ja dem direkt

Hehe, det lär han ju ha gjort Ska du åka från gbg till sthlm för att köpa några gamla skärmar?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori