Microsoft ger inte upp Yahoo

Permalänk
Melding Plague

Microsoft ger inte upp Yahoo

Sista januari presenterade Microsoft ett offentligt bud till styrelsen för Yahoo. Efter att nu tyst väntat i mer än två månader har Steve Ballmer tröttnat och hotar nu Yahoo med att vända sig direkt till deras aktieägare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

De var några envisa j*vlar...

Permalänk
Medlem

Hoppas Microsoft planerar något stort och rätt vad det är köpet google upp yahoo! Mitt framför näsan på Microsoft. Hade varit så jäkla kul!

Permalänk

Vem använder yahoo idag, tydligen många, men varför?

Annars synd att MS vill köpa upp yahoo, men det är också dåligt att det inte finns någon vettig konkurrent till google för samma material. Det finns ju databaser som är riktigt fina, men där länkas bara viss typ av material.

Problemet med MS är att de kan bli en jätte som blir större än vad google är idag och ingen kan konkurrera mot, speciellt om de lägger in en extrafunktioner till deras sökmotor i olika program eller bara ha sökmotorn som standard startsida. Så jag är för att något händer, men skeptisk till att MS kan bli den dominerade.

Förr i tiden då man letade efter något, så sökte man på en massa olika sökmotorer. Idag kör de flesta enbart på google, för de andra sökmotorerna visar samma länkar bara mindre. (om man bortser från de riktiga databaserna som kostar pengar såklart)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
De var några envisa j*vlar...

hahaha minst sagt

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

Microsoft känns som den dära envisa nörden i highschool filmer som aldrig får en dejt..

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Hedersmedlem

Metoderna känns i alla fall igen... tyvärr.

Permalänk
Medlem

Att man inte bara kan totalt bojkotta Microsoft. Börjar ogilla det skitföretaget mer och mer.
Hatar att stora och rika företag kan köra över mindre såhär. Enbart för att alla har ett pris.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att man kan göra sånna "fientliga övertagande".

Sen kan jag ju helt klart se varför dem 2 näst största borde/kan alliera sig mot den största. Men då får ju för fan båda parter vara överens.

Och konkurrensverket lär ju knappast kunna säga nåt om saken.

Men som andra sagt, hade varit så sjukt kul om Google sveper in å snor Yahoo!

Den där Ballmer är ingen man har så mycket sympati för, verkar vara en ganska konstig prick.

Permalänk

Ska några som enbart äger 10% bestämma om de som äger resterande 90% ska kunna sälja till ett pris som är över 60 det realla marknadsvärdet?

Tror nog att de flesta som investerar i aktier är intresserade i avkastningen, så varför ska inte de som vill sälja till microsoft kunna göra det till det pris de erbjuder?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Microsoft, det behövs någon som kan konkurrera med google.

Permalänk
Avstängd

Ballmer behöver profersionell psykiatri hjälp.

Vilka använder Yahoo igenkligen?

Nu är jag inte dugg insatt i Yahoo då jag har i princip aldrig använt (vet ej med säkerhet, länge sen i så fall) det och kommer säkerligen aldrig göra heller, ända sen google startades har jag endast använt det.

Kanske Ballmer kommer få namnet Yahoo Ballmer, downunder (australien) betyder Yahoo knäppgök (har jag för mig)

Affärs man? jäkla maffia metoder känns det som.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ett jävla whinande här. Om Microsoft erbjuder ett bra pris, vilket de gör enligt nyheten ("hela 62% mer än vad marknaden värderade Yahoo till"), så är det självklart att aktieägarna ska få sälja om de vill.

Inga maffiametoder direkt.

Permalänk
Medlem

såvitt jag har förstått så är Yahoo väldigt stora i Kina eller kanske tom hela Asien?
även Indien vad jag har förstått men reserverar mig för eventuella fel

Permalänk
Medlem

Japp, Yahoo har alltid varit standard i t.ex. Japan.

Permalänk
Medlem

Rent affärsmässigt gör MS helt rätt och Yahoo helt fel. Kritik har ju riktats mot Yahoo's styrelse gällande deras negativitet till affären. Att undvika samtalsämnet är bara pinsamt. Med tanke på hur Yahoo sköter det här är det ett under att de ens har en position på marknaden överhuvudtaget. Jag hoppas verkligen att Yahoo's aktieägare säljer till MS.

Det vore väldigt kul att se hur Yahoo motiverar denna negativitet. För att deras agerande ska rättfärdigas ska de kunna påvisa att aktien är undervärderad med 60%. Har tyvärr för mycket att göra just nu men annars vore det roligt att göra en fundamentalanalys av Yahoo.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Att man inte bara kan totalt bojkotta Microsoft. Börjar ogilla det skitföretaget mer och mer.
Hatar att stora och rika företag kan köra över mindre såhär. Enbart för att alla har ett pris.

Mindre?
2005 hade yahoo en omsättning på nästan 1,2 miljarder dollar och en vinst på 205 miljoner dollar. Hemskt synd om såna "småföretag"...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Har nog själv inte använt google på 1,år minst eller längre "even"

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Har nog själv inte använt google på 1,år minst eller längre "even"

Google har blivit sämre det senaste året. Deras filter verkar flippa ut mer och mer. Verkar som att de sorterar populära träffar högre än relevanta.
Så det finns ingen anledning för dig att gå tillbaka. Vad använder du nu förresten?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Jag håller tummarna för att köpet går i stöpet (ohh, det rimmar). Kan slåmig i backen på att de kommer och bloatar ner flickr och andra vettiga tjänster som yahoo tillhandahåller.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Silverlight

Microsoft behöver Yahoo för att få den genomslagskraft som behövs för att sätta in Silverlight som ny standard för webb-media. Microsoft är stora men inte tillräckligt stora för att få majoriteten av alla användare att föredra silverlight före ex. flash. Men med Yahoo skulle Silverlight ha en tryggad plats i allas datorer (så småningom). Utan Yahoo så har vissa förespått att Microsoft går under om några år...

Permalänk
Medlem

Yahoo, Altavista och Lycos har jag inte kört med på ca 10-12 år, så visste inte ens om att dom fanns kvar.
Google 4 ever

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Go Microsoft, kul o se lite mer konkurrens mellan jättarna. Men google har ju gått ner en hel del med dollarn nu, är väl ca 40% där omkring tror jag det var google har tappat på börsen. Och jag tror inte google skulle få köpa yahoo, blir liksom superdominerande då, som Microsoft på operativ ungefär.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Kan bli intressant. Jag tycker att google har blivit lite konstigt på sistone. Stör mig på att den visar sponsarade länkar framför mest populära.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Kan bli intressant. Jag tycker att google har blivit lite konstigt på sistone. Stör mig på att den visar sponsarade länkar framför mest populära.

Jag tycker det är konstigt, som sagt, att google visar upp länkar som är 2 år gamla före mer relevanta länkar som är nyare.
Att de sen slänger in sponsrade länkar före det t.o.m. är mer illa.
Sen tar de bort träffar som fastnar i deras filter utan att berätta varför eller vad de plockar bort.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jag tycker det är konstigt, som sagt, att google visar upp länkar som är 2 år gamla före mer relevanta länkar som är nyare.
Att de sen slänger in sponsrade länkar före det t.o.m. är mer illa.
Sen tar de bort träffar som fastnar i deras filter utan att berätta varför eller vad de plockar bort.

Du har ett alternativ att visa det som filtresas bort...

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din