HP tävlar med Asus Eee

Permalänk
Medlem

Precis, Isaiah ska ju vara pinkompatibel med C7, så det är ju lovande inför framtiden då de kan stoppa in en sådan istället i samma chassi.
En annan stor fördel mot Eee är ju den avsevärt större upplösningen och så självklart designen och tangentbordet.

Stora missar av HP är dock att Vista på en dator med denna prestanda och minnesmängd är helt, tja galet. Maximalt XP hade varit nog och erbjudit samma funktionalitet!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Jag har mycket lågt förtroende för hp baserat på en hempc som idioterna installerat 4gb minne i tillsammans med vista 32bit! Jag har även haft seriösa problem med att installera en av deras rötna multifunkskrivare till vilken hp tillhandahåller två drivrutinspaket, ett på 30mb och ett på 150mb med enda skillnaden att den större har nätverksdrivare i sig samt att den mindre inte funkar alls. Man är alltså tvungen att använda den stora och deras bandbred är under all kritik, och när man väl fått ner skiten står datorn och tuggar i över en timme med installationen. Detta på en sprillans ny hp med phenompropp. Usch hp!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk

Jo man undrar ju hur mycket Microsoft betalar för att Vista ska med på skiten.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Avstängd

Första gången jag tycker att HP var sämre (HP fanboy, tyvärr.)

HP : Vista och sämre CPU, nja sämre och sämre är väl å ta i, bätre än P4 på vissa aplikationer men inte många... och mindre strömkrävande. Betalar för mycket om man inte ska ha Vista

Asus : Anti-Vista och Celeron, helt perfekt, betalar inget extra för operativsystemet

Fan kan man säga, fimpa Vista så priset sjunker så det blir mycket mer attraktivt med HP

Problem med HP? felet är MSI moderkorten, fimpa den och köp bätre.. det är inte HPs fel när MSI gör skit.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Första gången jag tycker att HP var sämre (HP fanboy, tyvärr.)

Samma här. De har alltid gjort produkter av yppersta kvalité och deras RPN-miniräknare har alltid varit miniräknarnas Rolls Royce. Men sedan kom Carly Fiorina och förstörde produktsegmentet, utbudet, supporten och gav HPs "good will" svåra törnar ...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

skulle nog köpt den bara för att det var VIA. även om den var sämre. fast egentligen så skulle jag inte köpt den alls. när 1-2 nya versioner kommit av den där och eee så kommer dom nog vara ganska trevliga portabla maskiner

finare upplösning än en eee också. även om den var lite mystisk.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

SSD-disken är bara tillgänglig med Suse Linux. Vista är ett option.

Se mer här:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF25a/321957-321957-6...