Permalänk
Medlem

Kylare till grafikkort, 9800GTX

Vad för kylare kan man köpa till Geforce 9800GTX? Måste väl finnas någon luftkylare på eftermarknaden som är mycket bättre än orginal?

Permalänk
Medlem

Jag undrar också detta, det kanske går att andvända nån kylare som är gjort för 8800 serien, tänkte på sweclockers test. Tror ni det går?

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk

behövs nog inte kortet är svalt och tyst med orginalkylning och går att klocka riktigt högt..

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOMBAHEHE
behövs nog inte kortet är svalt och tyst med orginalkylning och går att klocka riktigt högt..

Var nog ett av dom dummaste svaren som jag har sett här. visst ett kort kanske är svalt men det går alltid att få svalare och desta svalare som det är desto mer kan man clocka det, nu sätter visserligen orginalvolten stopp för clockningen men det går alltid att göra en enkel voltmoddning på kortet

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Funderar även jag på detta eftersom jag beställt ett 9800GTX kort som jag får på måndag!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Var nog ett av dom dummaste svaren som jag har sett här. visst ett kort kanske är svalt men det går alltid att få svalare och desta svalare som det är desto mer kan man clocka det, nu sätter visserligen orginalvolten stopp för clockningen men det går alltid att göra en enkel voltmoddning på kortet

800mhz+ på GPU räcker nog för dom flesta skulle jag tro! men ja visst om du vill klocka ännu högre än det så är det ju bara att köpa en annan kylare vet inte vilka som passar till 9800gtx.. kanske hr-03 plus?!

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem

Samma core på 8800- och 9800 -serierna så Thermalright HR-03 GT fungerar finfint, tar av runt 25*c på GPU (har AS5 imellan också) men gör inga underverk för minnen.

Bevis och mer info:

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...