Installera Windows i Boot Camp med Disc Image?

Permalänk

Installera Windows i Boot Camp med Disc Image?

Jag gör alltid elektroniska kopior (disc images) av mina fysiska skivor, för att inte vara rädd att bli av med dem/ha sönder dem. I det här fallet är det en jädra tur, för min XP-skiva har knäckts.

Vill nu installera XP på min MacBook med Boot Camp, men har bara ISO-filen att tillgå. Har försökt bränna den men det blir inge bra. Det verkar inte gå att boota ifrån. Däremot kan jag använda den för att installera XP i VMware Fusion.

Kan jag på något sätt få Boot Camp att boota från min ISO-fil, eller på annat sätt installera XP på min Boot Camp-partition med hjälp av denna fil?

Tacksam för hjälp!

EDIT:

Fick igång installationen. Skapade en Master-CD med hjälp av Skivverktyg. Så installationen börjar, jag väljer partition, filsystem och den kopierar och installerar en del filer, men sen när datorn ska starta om så kan jag antingen starta upp utan eller med cd. Väljer jag med står det diskfel och att jag måste starta om datorn. Kan inte trycka på annat än Powerknappen då. Väljer jag att inte starta med cd kommer jag direkt till OSX.

Jag vet inte vad jag ska göra. Bökigt värre. Jag startar installationen via Boot Camp-assistenten.

Jag har alltså inte möjlighet att själv ställa in Windows alls. Jättekonstigt.

Permalänk
Medlem

Haha vilket utlägg om hur du nu bara har en ISO av skivan hmm har aldrig lyckats knäcka en skiva utan mycket våld, men men ibland har man otur!

Testat ring ms om att få en ny jag menar då slipper du ju allt krångel! eller så kanske du inte hade orginal ahhh...!

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitac
Haha vilket utlägg om hur du nu bara har en ISO av skivan hmm har aldrig lyckats knäcka en skiva utan mycket våld, men men ibland har man otur!

Testat ring ms om att få en ny jag menar då slipper du ju allt krångel! eller så kanske du inte hade orginal ahhh...!

Hehe ja men jsg vet vilket liv det kan bli annars om att man laddat ner skiten osv... Men det löste sig. Jag gjorde en Master-Cd med hjälp av OS X's skivverktyg. Sen löste det sig genom att välja rätt format på partitionen också

Jag hade gjort fel innan!