Söker namn på ett rymdspel

Permalänk
Medlem

Söker namn på ett rymdspel

Jag söker namnet på ett spel jag brukade spela för ett antal år sedan.

Spelet, som är ett FPS, utspelar sig i rymden. Jag vill minnas att det går ut på att man skall, med hjälp av ett antal svävande stridsvagnar och dylika dödliga fordon, samt ett gäng NPC:s, utrota fienden som befinner sig på en annan del av planeten. För övrigt vill jag minnas att namnet innehöll ordet "battle", men det är mycket möjligt att jag blandat ihop någonting.

Är det någon som råkar ha ett hum om vilket spel det rör sig om?

Permalänk

Kan det ha varit typ battlezone? tror jag det heter fick med nått sådant spel med graffet för många år sen.. låter det bekant?

Visa signatur

Jag glömde inte bort, jag kom bara inte ihåg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monumento
Kan det ha varit typ battlezone? tror jag det heter fick med nått sådant spel med graffet för många år sen.. låter det bekant?

Battlezone var det! Som jag funderat över detta.

Tackar och bockar.

Permalänk
Medlem

hmm -Battlezone - kul spel, men synd att det var så mycket kombinationstryckingar med att välja och skicka orders till farkoster osv...

skulle kunna förbättras en del idag

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, fick ett litet komihåg från man va liten o satt o lira. Skulle vlija veta namnet på spelet. Blir lite svårt o förklara men ja försöker.

Till och börja med så är spelet 2d, och man är några små pansarvagns liknande saker(har för mig om det). Man ser allt från sidan och man har som en stor "plätt" o röra sig och skjuta på. Det fanns ett par motståndare.
Pricka man själva "banan" så sjönk den lite där man träffa. Och mellan varje"rond" så fick man köpa vapen bland ett ganska så stort urval, tror det inte bara va vapen utan saker också.

Har sett att det finns kopior på det på internet, som ser likadana ut. Men det är inte samma sak.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Lånar tråden lite, fick ett litet komihåg från man va liten o satt o lira. Skulle vlija veta namnet på spelet. Blir lite svårt o förklara men ja försöker.

Till och börja med så är spelet 2d, och man är några små pansarvagns liknande saker(har för mig om det). Man ser allt från sidan och man har som en stor "plätt" o röra sig och skjuta på. Det fanns ett par motståndare.
Pricka man själva "banan" så sjönk den lite där man träffa. Och mellan varje"rond" så fick man köpa vapen bland ett ganska så stort urval, tror det inte bara va vapen utan saker också.

Har sett att det finns kopior på det på internet, som ser likadana ut. Men det är inte samma sak.

Bomb, eller tankwars (samma spel, bara olika namn på spelet) kanske?

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
Bomb, eller tankwars (samma spel, bara olika namn på spelet) kanske?

Japp det va Tankwars:D

Vilket bra komihåg du har alltså, eller du kanske har kört det på senaste tiden?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Japp det va Tankwars:D

Vilket bra komihåg du har alltså, eller du kanske har kört det på senaste tiden?

Spenderade otaliga timmar med att spela det tillsammans med polarna en gång i tiden, så minnet sitter i

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Japp det va Tankwars:D

Vilket bra komihåg du har alltså, eller du kanske har kört det på senaste tiden?

Hade gissat på Scorched Earth.

Kanske är en modern klon?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Scorched Earth var en moderna klon ja (2 DD disketter vill jag minnas. Fräsigare grafik.
Det var den man kunde röra stridsvagnen i har jag för mig. Det gick inte i Tankwars.

Permalänk

Jag antar att jag också kan låna tråden...

Söker namnet på ett gammalt bilspel som jag lirade med kompisar för ungefär 10år sen. Man såg bara bilarna uppifrån och dom var väldigt små vill jag minnas (kan bero på om man såg dom på långt avstånd eller inte vet inte om avståndet ändrades).

Jag är helt säker på att det inte var något internetspel utan det fanns på skiva (möjligtvis diskett). Jag är också nästan helt säker på att man kunde köra mot varandra från samma dator, alltså att en kör med wasd och en med pilarna.

Man kunde också köpa delar som kofångare, vapen och sköldar så man kunde också skjuta motståndarna. efter racen så kunde man laga bilarna och köpa nya delar.

Någon som har en aning om vilket spel det kan röra sig om? vore kul om man kunde få tag på det igen.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak

Man kunde också köpa delar som kofångare, vapen och sköldar så man kunde också skjuta motståndarna. efter racen så kunde man laga bilarna och köpa nya delar.

Jag skulle gissa på att det är Death Rally du letar efter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Jag skulle gissa på att det är Death Rally du letar efter.

Stämmer tack så mycket!

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Annars är ju Rock 'n' Roll Racing klassikern i den genren! Eller Super Off Road om man ska gå ännu längre tillbaka i tiden.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Har aldrig spelat något av dem men är kanske lite för ung då jag är 90:a.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Annars är ju Rock 'n' Roll Racing klassikern i den genren! Eller Super Off Road om man ska gå ännu längre tillbaka i tiden.

Rock 'n' Roll Racing är väl ändå ett SNES spel? Death Rally är ju vanligt PC-spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Har aldrig spelat något av dem men är kanske lite för ung då jag är 90:a.

Jag är 94:a och jag spelade Death Rally med min brorsa dagarna i ända när jag var riktigt liten:D

Hittade en skiva med lite gamla roliga spel på och den innehöll två tankspel, Pockets Tanks och Tank 3D. Pocket Tanks va en riktigt snygg kopia på Tank Wars. Jag skulle nog till och med säga att det är snyggare än Tank Wars. Tank 3D var inget bra, det var iofs i 3D och man körde runt på små banor och sköt motståndare, men som jag sa så var det gamla spel.

Lånar föresten tråden lite... Jag söker också ett tankspel, men ett annat. Man såg allting uppifrån och körde runt på stora banor där man mötte flera fiender. Ens egen tank var grön tror jag och dom andra varierade i färg(vet att det fanns gula, men det kan även ha varit så att man själv va gul). Jag tror även att man styrde med piltangenterna, men jag är inte säker. Dom flesta väggarna såg ut som murar gjorda av väldigt små tegelstenar. Jag menar inte spel som detta: http://www.turbotanks.com/ utan det var stora banor och det var inte svartvitt. Det var dessutom ett spel man installerade på datorn.

Edit: Det var som en uppgraderad version av Battle City till NES: http://www.nintendo8.com/game/245/battle_city/, men det var till PC och banorna var inte bara en screen, dom var mycket större.

Edit2: Har hittat ett liknande nu. Battle Rush: Tanks, som är baserat på Battle City till NES. Tyvär så är banorna bara en screen och den fulla versionen kostar $14.95. Dock så lyckas faktiskt demot att göra mig otroligt beroende. Rekommenderas till alla NES fantaster, riktigt kul är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Scorched Earth var en moderna klon ja (2 DD disketter vill jag minnas. Fräsigare grafik.
Det var den man kunde röra stridsvagnen i har jag för mig. Det gick inte i Tankwars.

Scrorched Earth är jättegammalt. Släpptes 91.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scorched_Earth_(computer_game)

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Någon som provat Schorched 3D (fann det via Tjalves länk) och kan berätta om det är/var nå roligt! Jag lirade nämligen Scorched Earth som tusan med min brorsa i mina yngre dagar. Var riktigt roligt!!

Visa signatur

Dator: MacBook Air 13" 2012 & Raspberry Pi

Permalänk
Medlem

battlezone är ju bästa spelet, jag asgillade att kommendera tanksen och bygga baser osså striderna var ju ascoola. gör man en remake på det och fixar snygg graffe shit va coolt det skulle bli(imponerande att grafiken var så pass bra för det årtalet).

Visa signatur

Det är inte sant.