Galna vetenskapsmän moddar USB-minne

Permalänk
Melding Plague

Galna vetenskapsmän moddar USB-minne

Ibland dyker det upp moddar som inte liknar någonting annat. Denna gång är det ”Evil Mad Scientists” som bygger ett USB-minne som garanterat får folk att höja på ögonbrynen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Shit, vad Evil!

Permalänk
Medlem

FAn vad coolt en sån är en måste!

Permalänk
Medlem

Häftig

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

Vaddå skön mod? =D

Permalänk

Finurligt.

Kan man ju använda första april!

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Haha härligt

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

haha finfint.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

störtskön

Permalänk
Medlem

USB-minne är redan beställt, här ska mekas

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul idé!!

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

haha, sån lär jag oxå göra lura folk

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Synd att minnet bara finns att köpa på de 2 sämsta sidorna på internet

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vatsug
Synd att minnet bara finns att köpa på de 2 sämsta sidorna på internet

Finns garanterat fler modeller som passar, spring till Elgiganten eller något och mät.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Vad e det för minne de använder?

Edit: såg att det finns länkar under artikeln

Permalänk

Varför inte en BT-sticka istället för minnet? Sen en BT-skrivare...

Permalänk
Medlem

Egentligen är det som en adapter/chassi till minnet så det får USB kontakt, rätta mig om jag har fel?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Hur stor tror ni risken är för att man ska råka glömma att det verkligen är ett USB-minne och inte ENBART en trasig kabel?

"Oj här ligger en kabelstump o skräpar, den slänger vi." xD

Om inte annat så är väl risken stor att någon annan kastar den. Så även om det är en av de fräckaste och enklaste moddarna jag har sett så är det också en av de sämsta på så sätt. =D

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

son moste ´man ha :D:D

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Varför inte en BT-sticka istället för minnet? Sen en BT-skrivare...

Ännu grymmare!

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Så jäkla klockrent!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Hedersmedlem

Nästa mod blir ett USB minne i form av en använd kondom...Ingen kommer att vilja röra vid den...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Haha! riktigt nice

påminner mig ju för sig om den gången jag lura i brorsans kompis att man kunde göra sitt eget USB-minne på ett lätt sätt.

steg 1: ta en vanlig USB kabel och plugga in ena änden i datorn (det måste vara en förlängningssladd, annars går det ej)

steg 2: lura i offret att hålla för andra kontakten medans du skickar in t.ex en låt.

steg 3: ´dra snabbt ur kabeln ur datorn och sätt själv för tummen på den andra kontakten, sätt sedan snabbt ihop dem, sen säger du att nu är låten inne i kabeln, bara att stoppa in den i en annan dator och föra över säg åt han/hon att komma ihåg att hålla för andra änden så att filen inte går baklänges.

ett bra tips till den som vill lura en ovetande.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Haha! riktigt nice

påminner mig ju för sig om den gången jag lura i brorsans kompis att man kunde göra sitt eget USB-minne på ett lätt sätt.

steg 1: ta en vanlig USB kabel och plugga in ena änden i datorn (det måste vara en förlängningssladd, annars går det ej)

steg 2: lura i offret att hålla för andra kontakten medans du skickar in t.ex en låt.

steg 3: ´dra snabbt ur kabeln ur datorn och sätt själv för tummen på den andra kontakten, sätt sedan snabbt ihop dem, sen säger du att nu är låten inne i kabeln, bara att stoppa in den i en annan dator och föra över säg åt han/hon att komma ihåg att hålla för andra änden så att filen inte går baklänges.

ett bra tips till den som vill lura en ovetande.

Hahahahaha!
You´re Evil! Gick din brorsas kompis på det?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Haha! riktigt nice

påminner mig ju för sig om den gången jag lura i brorsans kompis att man kunde göra sitt eget USB-minne på ett lätt sätt.

steg 1: ta en vanlig USB kabel och plugga in ena änden i datorn (det måste vara en förlängningssladd, annars går det ej)

steg 2: lura i offret att hålla för andra kontakten medans du skickar in t.ex en låt.

steg 3: ´dra snabbt ur kabeln ur datorn och sätt själv för tummen på den andra kontakten, sätt sedan snabbt ihop dem, sen säger du att nu är låten inne i kabeln, bara att stoppa in den i en annan dator och föra över säg åt han/hon att komma ihåg att hålla för andra änden så att filen inte går baklänges.

ett bra tips till den som vill lura en ovetande.

Hahaha man skulle ju inte kunna låta bli att flina:-)

Det är ju nästan något man måste testa........

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Vad är det för mening om den redan passar omodifierad?

http://farm3.static.flickr.com/2043/2417688517_a3405e9fb6_m.j...

Permalänk
Medlem

Fan vad cool!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Haha.. Fin, men jag skulle råka slänga den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spajdermän
Vad är det för mening om den redan passar omodifierad?

Vad menar du? Han har ju monterat USB minnet i en USBkabel stump.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10