Permalänk

hjälp med installation :S

hej ! när jag har packat upp den senaste verisionen av ubuntu och restartar datorn så väljer jag ubuntu i boot menyn sen så ser man deras start logo med ubuntu och den raden som åker fram och tebax senare läser den upp massa grejjer up till 1000 st som det står något med error
efter det så kommer något som heter BUSYBOX hur ska man göra för att intstallera ? :S snälla hjälp !

TACK PÅ FÖRHAND !!!

Visa signatur

LÅL

Permalänk
Medlem

Re: hjälp med installation :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lsandberg
hej ! när jag har packat upp den senaste verisionen av ubuntu och restartar datorn så väljer jag ubuntu i boot menyn sen så ser man deras start logo med ubuntu och den raden som åker fram och tebax senare läser den upp massa grejjer up till 1000 st som det står något med error
efter det så kommer något som heter BUSYBOX hur ska man göra för att intstallera ? :S snälla hjälp !

TACK PÅ FÖRHAND !!!

Är det server eller desktop versionen som du har laddat ner?

Om det är server så är det inget grafiskt bara terminal.

Desktop är den du ska ha

Om det är så.........men kan ju vara något annat också.

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk

Det är desktop verisionen

Visa signatur

LÅL

Permalänk
Medlem

Kan du inte försöka installera i textmode elelr vad det heter, eller kommer du inte ens så långt?

Eller så kanske man måste ha alternate skivan för att kunna göra det.. kommer inte riktigt ihåg. Vet att jag hade liknande problem när ja höll på med ubuntu, och att det löste sej genom att använda en icke grafisk installation.

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Medlem

Det är bara alternate-skivan som har terminalbaserad installation.
Jag skulle föreslå att du försöker anteckna felen som kommer upp (åtminstone [i]vad det är som strular) och sedan göra sökningar dels på ubuntuforums.org och om det inte hjälper, vanliga google.

Visa signatur

I \w+ regular expressions.