Rekommendera spel liknande GTA till PS2

Permalänk
Medlem

Rekommendera spel liknande GTA till PS2

Hej

Har snart suttit och lirat igenom Vice city ænnu en gång och funderar nu på ifall någon vet några fler liknande spel till just ps2 som ær bra. Gillar verkligen den skøna 80-tallsstæmningen som genomsyrar Vice City, antar att det blir svårt att hitta spel som ær mer underhållande i just den genren æn vad GTA-serien ær.

Har spelat: GTA3, Vice City, San Andreas, Mafia, The Getaway.

Vet att det finns några spel som Scarface (ær ju 80-tal så kanske något att satsa på eller?) , Total Overdose, Just Cause, True Crime och Driv3r men vet inte alls om de ær bra.

Hade varit nice med några rekommendationer på bra liknande spel med skøn story, och en trevlig kænsla i bilkørning (ingen stel styrning) osv. Lægg gærna ett betyg 1-10 med en liten motivering på dem ni kommer på.

Tack på førhand!

Permalänk
Medlem

Scarface var helt okej faktiskt.
Fanns väl en del skavanker men men.

Driv3r är riktigt dåligt spel, rör ej .-p

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Driver parallel lines har de på xbox ganska kul

Permalänk

finns inte Mafia på PS2? Sen det där The Italian Job eller vad det heter..?

Permalänk
Medlem

Scarface är faktiskt riktigt nice. Rekommenderar det.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Japp Mafia finns på konsoll men det har jag spelat igenom så många gånger på dator så vore kul med något nytt.

Bra tips att man skulle akta sig før Driv3r verkar som att det inte fått allt før bra kritik men ær det dær Parallel Lines bættre då?

Verkar som att Scarface inte ær så kass som man fick lite intryck av nær det kom (var væl mest handlingen som man blev avskræckt av).

Ser man bort från modifikationen av slutet på filmen så kanske man rentav kan komma in i spelet riktigt. Men kænns det vældigt allvarligt rakt igenom eller? Hur ær stadsmiljøerna och bilkørning osv?

Man vill ju gærna kænna sig engagerad nær man spelar, ær spelet långt och hur ær hållbarheten av att glida runt i stan bara?

Ha det!

Permalänk
Medlem

Scarface känns ibland som en dålig kopia, ibland är det rätt ok, men jag ledsnade halvvägs igenom. Storyn är inte engagerande och känslan av att något fattas släpper aldrig helt...

Att bara glida runt blir aldrig som GTA, tyvärr. Men vet man om detta och bara har 80-talet som kriterium är det ändå inte så risigt att jag inte vill rekommendera det. Måste man ha en 80-tals fix, så är det kanske ett bra sätt att stå ut i sju dagar till, och vilket hopp det blir till GTA4 efter det, haha!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag har ju lirat Godfather som jag tyckte sådær om. Hur ær Scarface i førhållande till Godfather the game? Båda ær ju filmlicensspel.

Scarface verkar ha fått ganska olika kritik, i vissa recensioner mediokert och i andra riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Godfather suger ju hårdare än Scarface, men de spelar i samma liga...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter