Windows XP SP3 i antågande

Permalänk
Medlem

Fin urspårning av tråden indeed.

Trevligt att XP får SP3 för de som just föredrar XP över Vista alternativt de som behåller XP av kostnadsskäl.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
förstår inte hur hur vissa kan tycka att vista är bättre, har installerat vista åt många kompisar och testat det själv .
konverationerna går ungefär såhär,

Kompis : hallå, ja har hört att vista är bra nu med service pack 1, kan du inte fixa det åt mig.

Jag: okey visst du kommer lära dig om du själv får prova.

vista är kvar på kompisarnas datorer i ett par timmar innan de blir förbannade på att de tar åratal att utföra saker. och vips så är xp tillbaks på deras burkar.

tycker seriöst vista är otroligt segt, förstår inte hur folk står ut ,
dessa polare har inga crap datorer heller , här äre q6600 och andra core2 modeller som gäller

Vad exakt är otroligt segt? Har haft Vista i över ett år på huvudburken (XP och FreeBSD på andra) och upplever det faktiskt som snabbare än XP på det mesta och jag har långt ifrån en monsterburk. Har dina kamrater C2D eller bättre och Vista går segt så har de antingen en extremt liten mängd RAM eller felande hårdvara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Såg inte att du hade svarat, men jag såg APEX inlägg under ditt ... ibland är man blind
Jo nLite jag använt nån gång, men det var en gammal version. Ska kolla den igen.

Sure, kolla in. Jag själv är inget pro med programmet, matter in fact så råkade jag förståra en installation med det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
tycker seriöst vista är otroligt segt, förstår inte hur folk står ut ,
dessa polare har inga crap datorer heller , här äre q6600 och andra core2 modeller som gäller

du måste skämta, eller köra in väldigt olämpliga program eller drivrutiner.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Vadå "förutfattad"? Nu när vi haft eländet XP i sju år kan man bara konstatera att det faktiskt bara är en trasig version av Windows 2000, som råkar vara det enda vettiga operativsystemet som Microsoft någon lyckats göra. Det samma gäller Vista; vi skulle kunna av erfarenhet sluta oss till att det är skräp innan vi sett det. Men nu finns Vista, så nu behöver vi inte gissa längre.

...jag är i full färd att migrera från XP till 2000 på de datorer som jag besudlat med MS-OS...

Hahaha gillar dig.

Det handlar bara om att hitta rätt...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Sure, kolla in. Jag själv är inget pro med programmet, matter in fact så råkade jag förståra en installation med det.

Får jag fråga, är det inte vLite du menar? nLite är ju till för att integrera Service Pack m.m. eller är vLite samma typ av program tro?

Edit:
Nu har jag laddat ner vLite och det är samma typ av program som nLite.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Om du skall anmärka på fjortisbeteende så bör du undvika att argumentera som en.

Det är vad du tycker ja, själv så anser jag inte att jag gör det men ok du får tycka vad du vill

sen är det ju fint om man vore fjortis för då kan man försvara sig med att man inte förstår bättre.

Permalänk
Avstängd

Jag har kört med Vista i hela 3mån och det blev bara värre och värre, visst jag godtar att alla drivrutiner inte fungerar men inte att självaste vista inte fungerar är en helt annan sak.

I Vista får man ibland 5st "varnings" rutor så fort man flyttar på en fil, lägger till en mapp eller raderar något.
USB enheterna försvann helt oväntat, läste inga större filer från USB minnen än 1MB... alltså Mp3 spelare fick man formatera varje gång om man skulle radera överhuvudtaget.
Första veckan med Vista så fick jag över 50st spontana omstart (blåskärm), första veckan alltså
När bredbandet försvann försvann även vista konstigt nog fungerade bredbandet direkt med XP.

Sen låter datorn extremt mycket mer med vista om man har 6st Hårddiskar som jag har, dom var i fullspinn hela jävla tiden och filer försvann med utan förvarning.

Jag har varit med om sämre datorer som fungerat bätre med Vista än min, men jag har så det ska räcka gott och väl för vista, men nej.

SP1 för vista är som en skott i mörkret, vette fan om det hjälper alls.

Det ända fördelen med vista (för mig) var att spelet Gears of War fungerade och bara EN extra filmklipp på Halo2 fungerade... spelet fugerar smärtfritt i XP ändå.

Nej, åter till XP PRO och extremt nöjd, att ME skulle vara sämre än vista? skämtar du eller? jag har haft alla windows förutom NT4 och Win2000, vista är klart sämst hittils.

EDIT: missar en del att skriva.

Grattis till er alla eller få som har en lyckad Vista, och sen tycker jag att MS ska rikta sina krafter på att få vista att fungera för alla, jag tror på vista men inte en chans jag har det med alla buggarna den dras med just nu.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Bra att det kommer ett nytt sp till xp :). Sånt är alltid välkommet. Iofs tkr jag att dom kan lägge ner mer tid på vista.
Kör vista själv och är inte annat än nöjd med det =).
Fungerar precis som jag vill och presterar lite bättre än xp i min mening ;P

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Inaktiv

Hur Vista än gör kommer det att ta länge innan den stora massan kommer att migrera från XP till Vista.

Och den dag OSX och Linux kan hantera windows-spel på ett smidigt sätt så kommer Vista tappa ännu mer mark på privatmarknaden.

Jämför bara skillnaden på när XP kom, vilken förbättring mot 98. Jag kan egentligen inte finna så många saker i Vista som är bättre än i XP, det finns några som sökfunktion, utseende, indexering och automatisk igenkänning av det mesta du stoppar in i burken. men annars...katastrof

Minneshantering som många anser fungera bättre med Vista motsäger sig själv när systemet på tomgång förbrukar mängder av minne mer än XP så vad vinner man på det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Första veckan med Vista så fick jag över 50st spontana omstart (blåskärm), första veckan alltså

jag tycker att du borde fundera på om all din hårdvara verkligen fungerar som den ska istället för att skylla på vista.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Haft Vista 64-bitar i hm 8 månader, haft EN blåskärm och det var för att en minnessticka glappade.

Stabiliteten, ja ärligt talat jag kör mycket spel och jobbar en hel del med olika typer av redgeringsprogram. Och jag kan fan inte minnas att det hängt sig en enda gång. Det gamla vanliga ctrl-alt-del som man fan får köra var och varannan dag på XP maskiner på jobbet/hos vänner/föräldrar har jag aldrig behövt göra. Alla drivrutiner är stabila, inklusiva alla gamepads och dylikt jag testat. Jag är iaf nöjd med att jag bytte

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Ska vi prata os som floppade så kan vi ta Xp 64 istället, det är det mest ostabila som har släppts. Ett tappert försök av Microsoft att hosta upp något bra när det lanserades lite snabbare processorer för ett par år sen.

Är du onykter eller?

Stabilare XP version får du leta efter.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Ericsson kör fortfarande Win 2000 vilket inte är så roligt när man sitter på en Dual core dator.

Jag har kört XP privat sedan 2001, men när jag uppgraderade till Dual core fungerade Vista betydligt bättre och hade bättre stöd för den nya HW.

Det finns flera inställningsmöjligheter i Vista och det tar en stund att hitta rätt. Vista kanske inte är helt färdig, men det fungerar så pass mycket bättre än XP så att jag har stannat kvar sedan drygt 8 månader. Längtar inte tillbaks.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arneri
Ericsson kör fortfarande Win 2000 vilket inte är så roligt när man sitter på en Dual core dator.
...

Hursa? Alla versioner av Windows 2000 stödjer minst två processorer/kärnor. Så, jo, W2K är "roligt" på två kärnor. Roligare än XP iaf.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Ska vi prata os som floppade så kan vi ta Xp 64 istället, det är det mest ostabila som har släppts. Ett tappert försök av Microsoft att hosta upp något bra när det lanserades lite snabbare processorer för ett par år sen.

Är du onykter eller?

Stabilare XP version får du leta efter.

Eh, pratar du med dig själv eller? ser lite konstigt ut
Först klagar du på XP 64 och sedan svarar du själv om du är onykter. Har du citerat nån fast det inte ser ut som nån citering :D. By the way jag håller med dig att XP 64 är ett kanon system utom ljudet i spel typ Fear som fuckar sig med X-Fi drivrutinen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hittade ngt att fundera över. Är detta fejk eller vad?
http://img237.imageshack.us/my.php?image=sp35503ie7wmp11dx100...
Service pack 3 och DX10?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd

Ska bli trevligt att se om dessa killar släpper Sp3 i tid. Inte mycket att hoppas på när det gäller Microgubben..

Bomber3: Du måste ha dåliga förutsättningar beträffande vista säger jag bara..

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
By the way jag håller med dig att XP 64 är ett kanon system utom ljudet i spel typ Fear som fuckar sig med X-Fi drivrutinen

Jag kan ju i alla fall bekräfta att dess släkting Server 2003 x64 också fungerar riktigt bra. På server nivå är det dock lite "enklare" eftersom den hårdvara som är av intresse vanligen har bra stöd med drivrutiner både för 32- och 64-bitars Windows system. Ur säkerhetssynpunkt är det ju inte heller en nackdel att ha ett mindre "kompatibelt" system!

Problemet många hade, och kanske det som gett XP x64 dåligt rykte, oförtjänt enligt min mening, är att diverse hemma användare mest valde det för att det tycktes vara i tiden. Däremot förstod de kanske inte konsekvenserna med att många utvecklare av mjukvara inte prioriterat 64-bitar tillräckligt, eller inte alls såg någon skäl till att avsätta resurser för det. Unix liknande system har en aningen enklare väg, eftersom 64-bitars stöd funnits där i princip hela tiden, och så länge som open-source drivrutiner används finns det ju inga direkta hinder, i alla fall inte kommersiella, i att utveckla 32- och 64-bitars versioner parallellt. Vad gäller kommersiell mjukvara av closed-source natur kan det ju naturligtvis bli kinkigare oavsett plattform.

Permalänk
Avstängd

Hasta vista... Vista

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Hejja OSX 10.5 !!

Visa signatur

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren.

Permalänk
Medlem

hade w2k vart snabbare så hade jag använt det idag. xp gör det lite smidigare att hålla det fräscht med inbyggda startup program osv

jag kör ju ändå trots allt w2k skin med xp logga dock

vista har en aktivitetshanterare som visar det mesta men det gör det inte bättre

edit: tyvärr kan jag inte byta alls då xp startmeny är suverän

vistas är pain in tha ass även om snabbfunktionen är smidig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Vista är en flopp, kommer bli det OS:et i MS historia som ersätts snabbast.

Kanske det, men det kommer fan inte bli av xp i allafall!

Hunter(Swe)

Creative´s drivrutiner fuckar sig med allt! i vista hade creative och nvidia konflikt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Aldrig mer vista... Inget operativ har gjort mig mer illa. Och då har jag ändå kört det mesta sedan Atari-Tos.

Det får bli XP tills Windows 7 tar över....

Permalänk
Medlem

Jag tycker Vista är som att köra bil med handbromsen ilagd.

Hur är det med SP3, är det bara ett paket med alla uppdateringar som finns på Windows Update, eller innehåller det helt nya saker?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.