Unreal Tournamet 3 - Native vs Wine

Permalänk

Unreal Tournamet 3 - Native vs Wine

Jag är en av alla som sett fram emot UT3 till Linux då alla de gamla UT-spelen har varit otroligt roliga och haft bra stöd under Linux. Köpte spelet när jag byggde ihop nya burken men sitter fortfarande här och väntar på en klient flera hundra dagar efter lanseringen.

Har följt diverse följetångar om legalt tjafs om licenser hit och dit. I princip har jag gett upp hoppet av att kunna spela UT3 detta året - eller kanske över huvud taget native under Linux.

Så jag tänkte vi kunde försöka förutspå hur framtiden kommer att bli, lite på skoj.

Kommer Unreal Tournament 3 vara (fullständigt) spelbart native - eller kommer Wine (eller dyl.) släppa en version som låter oss spela Windows-versionen innan vi får en riktig Linux-klient?

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Det är en svår fråga du ställer. Wine teamet arbetar otroligt hårt men samtidigt kommer en native variant att fungera bäst.

Jag väntar dock på 360 versionen. Bryr mig inte riktigt om Windows eller GNU/Linux spel längre. Det finns även på PS3 annars och man kan spela med tangentbord och mus om man saknar det.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Det är en svår fråga du ställer. Wine teamet arbetar otroligt hårt men samtidigt kommer en native variant att fungera bäst.

Jag väntar dock på 360 versionen. Bryr mig inte riktigt om Windows eller GNU/Linux spel längre. Det finns även på PS3 annars och man kan spela med tangentbord och mus om man saknar det.

Absolut kommer native fungera bäst (när/om den nu kommer).
UT3 känns som ett gediget PC-spel med tangentbord och mus. PS3 kommer ju inte ha samma community-support som PC tyvärr med egna maps och mods. Vad jag hört i alla fall. :/

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjQ0Mg
Ser inte bra ut på linux fronten...
Vetefan varför de gör som de gör. Väldigt dålig PR iallafall.