Permalänk
Medlem

WoW fråga.

Har provat 10-dagars gratis preiod, och kommer att skaffa 60 dagars förbetalningskort, men en fråga.

När jag loggar in i spelet, så får jag två val: "United States" och "Oceanic". Jag vet inte vad som skiljer sig mellan dessa två, jag har varit inne på båda med mina karaktärer och det har gått utmärkt. Men sen när jag läste om att beställa förbetalningskort så står det ungefär: "Endast för EU-versionen".

Där får jag ett stort frågetecken och blir förvirrad. Jag skapade ett 10-dagars konto, men frågan är. Är mitt konto ett "EU-konto"? Om inte, kan jag använda ett förbetalningskort för enbart "EU"?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Du får en test för båda, men du kan inte logga in med USA gubbar efter att du har registrarat dig med en EU nyckel.

Oceanic är inte riktigt EU... Tog du trialen från wow-europe.com?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Så 10-dagars perioden är för hela världen, men när jag använder förbetalningskort för EU för FÖRSTA GÅNGEN, så är jag låst för alltid till EU?

Vet inte om den Realm jag har mina karatärer på finns för EU/är EU.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Vad heter din realm då?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Vad heter din realm då?

Caelestrasz.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Caelestrasz.

Caelestrasz. är en amerikansk server

http://worldofwarcraft.com/realmstatus/

så om du ska få hela spelet ska du ha en amerikansk version utav spelet och betala med kreditkort eller amerikanska game-cards

dock tittade jag inte på asiatiska servrar men jag tror inte du är på en sådan

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Kan ha fel nu, men det är väl bara för honom att köpa US kort isåfall, och sen bara ändra realmlist till EU och köra på EU realms?

Eller är jag ute och cyklar nu?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Kan jag flytta mina karaktärer till en europeisk realm innan min 10 dagars period går ut idag?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Kan jag flytta mina karaktärer till en europeisk realm innan min 10 dagars period går ut idag?

Var ett tag sen jag spelade WoW men tror inte du kan det.
Rerolla istället? Hur långt har du kommit på 10dagar?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Var ett tag sen jag spelade WoW men tror inte du kan det.
Rerolla istället? Hur långt har du kommit på 10dagar?

Level 13 Hunter. Blir ganska jobbigt att börja om...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

att börja om tar ett par timmar, men vad jag minns så flyttar blizzard inte karaktärer mellan US och EU. Du får nog ta och bita det sura äpplet och börja om, det kommer gå snabbare denna gången om det är en tröst.

Permalänk
Medlem

Om du bara kommit till level 13 med en gubbe och redan tycker att det är jobbigt så är nog wow inget för dig
Men för att svara på frågan, nej det går inte att flytta din gubbe från US server till EU server, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Så en sammanfattning, jag måste köpa en amerikanskt förbetalningskort samt amerikanska versioner av spelen/expansioner om jag ska fortsätta med samma karaktärer.

Men, en annan fråga. Är 10-dagars perioden låst till email-kontot eller till IP-adressen? Tänkte om man skapa nytt konto så man kan börja om på en europeisk realm (om DET nu går?)

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Så en sammanfattning, jag måste köpa en amerikanskt förbetalningskort samt amerikanska versioner av spelen/expansioner om jag ska fortsätta med samma karaktärer.

Men, en annan fråga. Är 10-dagars perioden låst till email-kontot eller till IP-adressen? Tänkte om man skapa nytt konto så man kan börja om på en europeisk realm (om DET nu går?)

Den är låst till e-mailen, köp ett nytt WoW Account och börja om, tycker du att det var jobbigt att komma till level 13, har du ingen aning om hur jobbigt det är att komma till level 70, WoW är ett spel där tålamod är nyckeln till framgång

mvh Gunvald

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Den är låst till e-mailen, köp ett nytt WoW Account och börja om, tycker du att det var jobbigt att komma till level 13, har du ingen aning om hur jobbigt det är att komma till level 70, WoW är ett spel där tålamod är nyckeln till framgång

mvh Gunvald

Jag formulerade inte frågan riktigt ordentlig. Jag laddade ju ner det från blizzard's hemsida, har det betydelse om man kommer hamna på en amerikanskt version eller europeisk, varifrån man laddar ner den från europeiska eller amerikanska Blizzard? Annars är det ju att ladda ner en Europeisk och skapa ett nytt med ett annat email konto. Då borde man hamna på den europeiska.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Mitt Tips:

Gå in på http://www.wow-europe.com/en/index.xml och leta upp Free 10-Days Trial länk någonstans, det finns där.
Få denna trial till en annan e-mail adress.

Nu kommer du kunna spela på EU server utan problem, om du laddar hem Trial klienten på nytt dvs, eller helt enkelt byter reamlist till en med EU.
Börja nu om att levla din hunter från level 1 (Detta tar inte lång tid nu du vet hur man ska göra)

Köp sedan ett WoW i närmaste spelbutik, och uppdatera ditt Trial account.
Och du kan nu spela så mycket du vill..

Grattis.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Och hur byter man till en europeisk realm? Kan inte logga in med mitt europeiska konto.

Vad ska jag ändra i WTF filen så att man kan logga in med en amerikansk klient till europeiska realm?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

In i din wow-mapp.
Sedan öppnar du filen reamlist (ligger i wow mappen, inte i WTF).

Ta bort allting som står där, och skriv i detta:

set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com
set patchlist eu.version.worldofwarcraft.com

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag tror att anledningen till att du hamnat på en amerikansk server är för att du gick in på www.worldofwarcraft.com som är blizzards amerikanska version av hemsidan.

Blizzards europeiska version heter www.wow-europe.com. Gå in där istället och tanka trial, eller beställ spelet.

Jag kan inte svara på om du kan flytta en karaktär från en amerikans server till en europeisk. Jag vet att det inte gick i början när spelet kom ut, men det kan mycket väl ha ändrats.

Skicka ett mail till blizzards kundservice, så borde de kunna hjälpa dig.

Men som det nämnts tidigare i tråden så är level 13 inte så överdrivet jobbigt att levla till, då du gjort det en gång. Om blizzards svar är att det inte går att flytta charen, så är det nog bara att köpa spelet, uthärda en upprepning till lvl 13, och sen fortsätta njuta av spelet, och de nya upplevelserna. (avundas dig, för det bästa i wow var att för första gången levla upp till 60, och utforska hela världen)

Mitt viktigaste tips är att absolut inte köpa en amerikansk version av spelet, då deras tidszon är som många vet helt anorlunda jämfört med vår, och när du väl ska börja spela med andra personer i instanser och raids, så kommer du ha svårt att hitta folk att spela med när det inte är kväll hos dem när det är det hos dig.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Börja om på Eu server. Det kommer gå fint du kan även få "RAF" Recruit A Friend" Då får du trippelt så mycket erfarenhets poäng, vilket gör att du levlar snabbare. "Raffning inkluderar andra fina saker också. Väl rekommenderat.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av Hemming:

Börja om på Eu server. Det kommer gå fint du kan även få "RAF" Recruit A Friend" Då får du trippelt så mycket erfarenhets poäng, vilket gör att du levlar snabbare. "Raffning inkluderar andra fina saker också. Väl rekommenderat.

Du inser att du svarat i en fyra år gammal tråd antar jag?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Leeloo:

Har provat 10-dagars gratis preiod, och kommer att skaffa 60 dagars förbetalningskort, men en fråga.

När jag loggar in i spelet, så får jag två val: "United States" och "Oceanic". Jag vet inte vad som skiljer sig mellan dessa två, jag har varit inne på båda med mina karaktärer och det har gått utmärkt. Men sen när jag läste om att beställa förbetalningskort så står det ungefär: "Endast för EU-versionen".

Där får jag ett stort frågetecken och blir förvirrad. Jag skapade ett 10-dagars konto, men frågan är. Är mitt konto ett "EU-konto"? Om inte, kan jag använda ett förbetalningskort för enbart "EU"?

Haha, nu när tråden är vaken igen så får man väl ändå passa på att fråga.... Hur gick det med kontot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du inser att du svarat i en fyra år gammal tråd antar jag?

Oj jävlar

Visa signatur

Prisa Solen.