Permalänk

Msn ?

kan man fixa msn till ubuntu 8.04 ?

eller finns det någon som vet ifall man kan spela cabal ?

Visa signatur

LÅL

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte använda pidgin? Då får man dessutom stöd för många bättre protokoll.

Permalänk

jag har alla mina kontakter i msn och det finns inga som använder linux förutom jag :/

Visa signatur

LÅL

Permalänk
Hedersmedlem

Pidgin fungerar som sagt även med msn. I alla fall de viktigaste funktionerna. Annars finns till exempel amsn.

Permalänk

så jag kan adda såna som använder wondows live msngr ?

Visa signatur

LÅL

Permalänk
Hedersmedlem

Precis. Liksom alla som kör icq, gmail och alla andra protokoll.

Permalänk

okey man tackar så mycket Elgot !

Visa signatur

LÅL

Permalänk
Hedersmedlem

Det var så lite

Permalänk

Som sagt, dina MSN-kontakter lagras centralt, så när du loggar in med Pidgin så hämtar programmet dina kontakter, så allt är som vanligt.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

någon som vet något om man kan instalera cabal ?

Visa signatur

LÅL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lsandberg
någon som vet något om man kan instalera cabal ?

det står på cabals hemsida vilka os som funkar
^^

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Jag har bara testat med live-cd, men denna klient fungerade bra för mig i alla fall: http://emesene.org/

Har även stöd för offline-meddelande och du kan lägga till hemgjorda smileysar (dessa saker går inte att göra med pidgin). Sen vad som skiljer pidgin och emesene i 'tekniken' kan jag inte svara på, men det har väl båda sina fördelar och nackdelar. Detta var det alternativet som var mest likt Windows Live Messenger i alla fall. Testa och se vad du tycker.

Permalänk
Medlem

emesene såg trevligt ut, ska genast testa den.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Emesene sen typ 2månader tebax och kommer nog aldrig gå tillbaka till Pidgin
Har allt det Pidgin har som jag vill ha plus lite till.

Permalänk
Hedersmedlem

Den hade tydligen latexstöd också, inte illa.

Permalänk
Medlem

Har testat Emesene nu, den gillar jag skarpt klart bättre än pidgin om man bara använder msn.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

har emesene full överföringshastighet me?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Den hade tydligen latexstöd också, inte illa.

Hur? Berätta!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Hur? Berätta!

Jag vet inte, då man inte kan använda några andra protokoll än msn har jag inte testat. Men de skröt om det på sin hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Jag vet inte, då man inte kan använda några andra protokoll än msn har jag inte testat. Men de skröt om det på sin hemsida.

Vart såg du det? Det enda jag kan hitta är en ganska ny bugticket, där de har ett förslag på hur ett sånt plugin skulle kunna se ut. Däremot så har Pidgin ett plugin för Latex, inte det du tänkte på?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Vart såg du det? Det enda jag kan hitta är en ganska ny bugticket, där de har ett förslag på hur ett sånt plugin skulle kunna se ut. Däremot så har Pidgin ett plugin för Latex, inte det du tänkte på?

Oj, det var visst på wikipedia jag läste det: http://en.wikipedia.org/wiki/Emesene

Permalänk
Medlem

LaTeX i all ära, men hur ofta behöver man det när man chattar?

Ser ut som en trevlig klient annars, blir nog att testa!

Permalänk
Medlem

Bara för att säga det: aMSN har också stöd för latex i meddelanden (eller hade åtminstone, vet inte om pluginen fortfarande fungerar).

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Inaktiv

Efter att ha läst denna tråden provade jag emesene, och jag älskar det! Det enda man kan sakna är stöd för flera protokoll, va så smidigt i pidgin, kan va inne på jabber, msn å irc samtidigt. Går det att ordna på emesene?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
har emesene full överföringshastighet me?

Nej. Tyvärr måste jag säga men M$ gillar inte andra än MSN. Konstigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Efter att ha läst denna tråden provade jag emesene, och jag älskar det! Det enda man kan sakna är stöd för flera protokoll, va så smidigt i pidgin, kan va inne på jabber, msn å irc samtidigt. Går det att ordna på emesene?

Inte vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Efter att ha läst denna tråden provade jag emesene, och jag älskar det! Det enda man kan sakna är stöd för flera protokoll, va så smidigt i pidgin, kan va inne på jabber, msn å irc samtidigt. Går det att ordna på emesene?

Det enda jag saknar i emesene. Hoppas det kommer stöd för ICQ snart.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Provade också emesene, älskar det. Speciellt när det har stöd för murrine rgba

Använder bara msn, så att det inte har stöd för något annat protokoll gör inget. Misstänker att dom inte kommer slänga in något annat protokoll.

Men någon som vet om man kan stänga av "tabbed-chat"?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
LaTeX i all ära, men hur ofta behöver man det när man chattar?

Ser ut som en trevlig klient annars, blir nog att testa!

Hehe, behöver och behöver. Nu är du en tråkig nörd

Bästa anledningen, som alltid funkar, kommer alltid att vara: "För att man kan!"

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Provade också emesene, älskar det. Speciellt när det har stöd för murrine rgba

Använder bara msn, så att det inte har stöd för något annat protokoll gör inget. Misstänker att dom inte kommer slänga in något annat protokoll.

Men någon som vet om man kan stänga av "tabbed-chat"?

Ja, tror att det ska gå att göra under inställningsmenyn. Har sett den posten nånstans, men kommer inte ihåg om det var i Pidgin eller Emesene. Sitter på en mac för tillfället så kan inte kolla, men kika igenom inställningsmenyn, har för mig att jag kommer ihåg rätt

Permalänk
Inaktiv

Trevligt program, hade aldrig hittat det om det inte vore för denna tråd. Thanks woicer!