Fråga om produkt på datorbutiken?

Permalänk
Medlem

Fråga om produkt på datorbutiken?

Hej.

Jag undrar om grafikkorten som finns under utförsäljning som det inte står Fyndavara på i titeln, också bara har 3 månaders garanti? Eller är det bara 3 månaders garanti på de artiklar där det står "Fyndvara" i rubriken?

Så skulle datorbutiks killen eller någon annan kunna svara på om denna produkt har full garanti : http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LT8800GT-... ?

Ska beställa idag så vill gärna veta

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Avstängd

RING?????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dillen22
RING?????

De stängde 17:00

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Avstängd

det står

INFORMATION OM UTFÖRSÄLJNINGSSIDAN

Här samlar vi produkter som av olika anledningar inte längre platsar under sina vanliga menyer.
Du hittar här både nya ouppackade varor som helt enkelt utgått ur sortimentet,
demovaror vi använt för utställning, fabriksreparerade varor och begagnade varor.

Artiklar med texten [FYNDVARA - klicka här för info] är inte i absolut nyskick,
det kan vara allt från nya varor med fingeravtryck till reparerade varor som saknar tillbehör.
De artiklar som saknar denna text är i regel nya och ouppackade, men har utgått ur sortimentet

samt om garanti:

[FYNDVARA] - information!

En [FYNDVARA] är föremål för utförsäljning till rabatterat pris av normalt en av följande anledningar:

Utgående - vara som ej längre skall finnas kvar i sortimentet.
Begagnad - vara som kommit i retur från kund eller bytts ut pga inkompatibilitet el.dyl.
Demo - vara som använts i demosyfte, normalt av vår personal på exvis mässa, utställning el.dyl.
Reparerad - vara som reparerats av serviceställe/tillverkare.

Gemensamt för de tre sista fallen (ArtID vilka slutar på "-F") är i vart fall att de ej är i skick att säljas som nya. Avvikelser kan dock förekomma. Vissa produkter kan sakna tillbehören. Exempelvis kan moderkort sakna kablage och manualer, och grafikkort kan sakna drivrutiner. Observera att fyndartiklar endast omfattas av 3 månaders garanti.

Om varan tar slut så stryks den från Din order och resterande produkter på ordern levereras (om sådana finnes). I orderunderlaget som skickas via e-mail kan produkten du beställt mycket väl finnas med, dock meddelas du så fort som möjligt om det skulle ha sålts fler av denna produkt än vi har och då stryks produkten från ordern.

__________________________________________________________

Med detta så innebär det att det är detta som gäller om inget annat sägs

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Jag fattade det som att de var produtkerna med Fyndvara i deras titel som detta gällde. Då de andra varorna bara finns i utförsäljningskatogerin och inte heter något med fyndvara. Men det kan ju vara att alla saker i utförsäljningskatogerin är 3 månader på.

Men jag har tänkt på en sak, borde det ändå inte vara full garanti på de andra varorna, alltså om man skickar de till tillverkarna själva?

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
De stängde 17:00

Det är en dag imorgon också.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Avstängd

pie nice klock på din E2160

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt gainward 7950GT som fyndvara på Datorbutiken, den fungerar klockrent och överklockar till 665/1675 stabilt och loadar i 60C då med orginalkylningen. Riktigt stabilt och bra kort som var Mycket billigare än vad det vanligtvis kostade. Helt nöjd med mina Fyndvaror från DB, akta dig med moderkorten däremot, de kan bete sig mystiskt.

Och det är 3 månaders garanti på alla fyndvaror/demovaror skulle jag tro. Men de andra? Inte en aning.