Officiell information om Geforce 9600 GSO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Hur resonerar du nu?

8800GS är G92 så det behöver mindre ström än G80. Det har bara en smalare buss; 192 bitar mot 8800GT/GTS som har 256.

Sorry tänkte fel, ev blandade jag ihop det med 8800GTS 320 (nvidia har ju förövrigt gjort det hur enkelt som helst att utläsa vilka kretsar korten baseras på på sistonne ), jaja, hursom, självklart är det en nerbantad G92.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Eftersom GSO'n verkar bli billig då tycker jag att de verkar intressant. ALLA KANSKE INTE ORKAR LÄGGA UT 2-3 TUSEN PÅ ETT MONSTER GAFFE UTAN KÖPER ETT BRA BUDGET KORT ISTÄLLET. Man hinner ju ändå knappt bekanta sig med grejerna idag så lommer de en ny prolle socket nya gaffe gräns snitt och nya Ram's.

Och sen till råge på ellet så finns de mängder med färdig moddade chassis så ordentligt hemma moddade lådor blir allt mer sällsynt. TRAGISKT!

Vad är din poäng?
Med din inställning vet jag inte vad du gör här. Ingen säger att 9600GSO är sämst bara för att den inte är ett prestandamonster utan för att det är en redan existerande produkt med ny kartong och lanserad i ny serie.

Nya processorsocklar lanseras ju som bäst en gång om året, grafikbussar har ju bara uppdaterats två gånger på riktigt; AGP till PCIE och nu till PCIE2.0 som är en teoretisk uppgradering och nya RAM har vi inte sett på länge, DDR3 är ett skämt.