19" profilbygge? - någon som kommerihåg?

Permalänk

19" profilbygge? - någon som kommerihåg?

Tjenare.

Söker bilder på någon som gjorde ett 19" med profilvinklar för en tidsedan. någon kanske kommer ihåg vem det var?

Har lite i görningen så ^^ gärna så snabbt det bara går ska o handla på fredag/lördag nämligen.

Även om någon råkar sitta på ett U1 nätagg i göteborg eller någon som vet en affärr som säljer väldigt billigt. (Kan vara B kvalla) ska bara driva en P3a 800mhz 2 diskar. Så hade det även varit bra.

Mvh Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

kan det vara detta du menar? dock en 15" skärm

http://www.sweclockers.com/album/?id=1536

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk

tyvärrr inte. dock intresangt

var lite otydlig menar 19" standaden rack

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kjell o co har nog de billigaste 1U aggen jag har sett

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Var det inte nån mod typ Oscar eller nån?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Var det inte nån mod typ Oscar eller nån?

Nope, det var inte jag... Jag ska dock bygga 19" rack så småningom

Jag vill dock minnas att Herman (Kr^PacMan) har byggt ett eget 19" rack med hjälp av skenor till vanliga konsoller. Eventuellt finns artikeln kvar så kan vi lägga upp den igen, eller i alla fall återge vissa delar av den.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Tipset får bli clas ohlsons rackskenor plus någon typ av förstärkning till dem om du ska bygga nått högre

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

mats42: Får titta på de där Dock dum som jag var var jag inte inne på classes när jag väl hade tillfället.. dumt. fast hade väl bara bränt en massa onödiga pengar därändå

Iaf. som ni kanske har fattat så ska jag bygga mig mitt egna 19" rackstativ. har inhandlat 12m vinkladprofinskena så det kommer ju bli lite sågandes och kapandes.

Har dock mycket att göra så det kommer nog bilder i veckan bilder som sagt.
Måste även inhandla lite skruv o bult. De där rackskenorna är dyra som fan och inte i min prisklass enda fördelen jag ser emot de är att de är snygga och ahr hålen exakt på samma ställe som 19" rackmonterade saker har sina fästpunkter.

// Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Nope, det var inte jag... Jag ska dock bygga 19" rack så småningom

Jag vill dock minnas att Herman (Kr^PacMan) har byggt ett eget 19" rack med hjälp av skenor till vanliga konsoller. Eventuellt finns artikeln kvar så kan vi lägga upp den igen, eller i alla fall återge vissa delar av den.

Såå var det ja, nu klarnar det! Och så stavade jag ditt namn fel med. Jag stavar med "c" i mitt jag. Men tillbaks till topic.

Skulle vilja ha ett rackstativ eller ännu bättre ett skåp jag med. Brukar kolla på blocket och tradera ibland och det brukar kunna dyka upp skapligt fina skåp där. Såg nå märkessåp till och med från Sun eller Cisco eller vad det var för ett skapligt pris. Men har ingenstans att göra av det och inget att stoppa i ett sånt så det känns onödigt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck

Skulle vilja ha ett rackstativ eller ännu bättre ett skåp jag med. Brukar kolla på blocket och tradera ibland och det brukar kunna dyka upp skapligt fina skåp där. Såg nå märkessåp till och med från Sun eller Cisco eller vad det var för ett skapligt pris. Men har ingenstans att göra av det och inget att stoppa i ett sånt så det känns onödigt.

Jag hittar då alldrig skåp för en rimlig peng eller ens i närområdet. har hittat några gånger i stockholm för avhämtning eller några hundralappar . fast här nere verkar de vilja ha allt från 5k till runt 25k för ett skåp. sjuktdyrt. när man börjar jobba så kan man kanske kommer över lite ahlvbeggat sånt här om man har tur (Jobbar mycket med stativ, inkopplling av telefoner, adsl, larm, data osv osv)

Visa signatur

I am Extrazz.