Radeon HD 4800 kan försenas

Permalänk

Svar:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Är det därför som Sweclockers invaderas av onödiga trådar?

Nej.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

Hej.

Och så svar till "Nyhet".

Tyvärr så väljer jag att tro på NHs "Nyhet" istället, jag tycker att sweclockers borde satsa på kvalitet istället för kvantitet.

Förstår du vad jag menar då, "Nyhet"?

Kan du förstå mig på den punkten, "Nyhet"?

MvH Nuukeer.

Hahahahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Kan ju vara en strategisk fråga också. ATi kanske VILL invänta Nvidias 9900 serie för att bättre veta vad de har att tävla emot. Därmed kanske man kan höj klockfrekvenserna i sista minuten om det inte skulle räka.

Mjaa... jag ser din poäng men jag tror inte riktigt AMD skulle våga vänta strax över en månad för att vänta och se hur motståndarens lösning ser ut i praktiken. Det bästa är ju att lansera kortet så starkt man kan, utan att det blir för dyrt, när kretsen väl är klar och i kvantitet och lansera produkten och få sålt så många kretsar som möjligt under tiden motståndaren bygger sina kort. Även om motparten må ha bättre konkret prestanda så kan man alltid lansera produkter efteråt om nu motståndaren lägger alla kort på bordet.

Ursäkta om jag skriver fumligt, är helt slut i huvudet. Men det jag menar är mer konkret i stil med; Om AMD lanserar HD4870 och HD4850 i så snabba utföranden som möjligt och samtidigt bevara effektivitet under tiden Nvidia fortfarande bygger ihop sina 99-seriekort så får de ju en bra fördel under tiden. Om nu 4870 inte står sig riktigt mot de starkare 99-seriekorten så har de ju alltid HD4870X2 som en lösning värd att nämna.

Att vänta in Nvidia och kanske tweaka produkten en liten skvätt ger nog inga bra resultat. Det bästa är nog att se till att ha produkter på marknaden så snabbt det går då man kan få intresset till sig bland dem som kanske annars skulle vänta in 99-serien eller köpa ett nuvarande 88/98-seriekort.

Permalänk

Jao, ger ATI ett bra intryck med prestanda-ökning så kommer ju många köpa dessa kort vid lansering. Och de som köper dom kommer ju inte uppgradera igen en månad senare när nVidia släpper sina nya Iom att nVidia har majoritetens förtroende i dag så känns det inte särskillt smart av ATI att låta nVidia släppa sina nya kort först. Det förlorar dom köpare på.

Jag hoppas bara att dom hinner fixa schyssta drivrutiner i tid också.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen ATi lyckas med detta, är särskilt intresserad av hur väl dessa kort kommer scala i Crossfire, men blir de än en gång ifrånkörda av nVidia prestandamässigt redan vid release så vet jag inte riktigt vad jag ska säga, då känns det nästan som de lika gärna kan lägga ner eller ställa in siktet på något annat än high-end segmentet.. Vore otroligt tråkigt då nVidia verkligen skulle behöva en hård spark i ändan efter all tid på tronen.

Sen att AMD skulle göra en "8800GT" är ju inte omöjligt då de redan gjorde samma misstag vid lanseringen av 3850/3870, vad jag mindes var det rätt ordentlig brist även på dessa i den vevan 8800GT var färskt på marknaden, jag vet för att jag själv satt och letade som ett svin efter både 8800GT och 3870, till slut blev det dock ett 8800GT till överpris för jag stod fan inte ut med att vänta längre, känns lite dumt såhär i efterhand med vad gör man när tillverkarna lovar runt och håller tunnt..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Sen att AMD skulle göra en "8800GT" är ju inte omöjligt då de redan gjorde samma misstag vid lanseringen av 3850/3870, vad jag mindes var det rätt ordentlig brist även på dessa i den vevan 8800GT var färskt på marknaden, jag vet för att jag själv satt och letade som ett svin efter både 8800GT och 3870, till slut blev det dock ett 8800GT till överpris för jag stod fan inte ut med att vänta längre, känns lite dumt såhär i efterhand med vad gör man när tillverkarna lovar runt och håller tunnt..

AMD hade trots allt mycket bättre lager av 3870 och 3850 i jämförelse mot 8800GT, om diverse snack var befogat vid lanseringen hade AMD dryga 3-5 gånger fler enheter vid hamn på lansering. Då snackar vi på den totala marknaden och inte enbart i Sverige,