Permalänk

SPP och MPC?

vad skall man ställa SPP och MPC på?

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Auto?

Ingen lär kunna svara på den frågan utan mer info om ens då! Varför ska du ändra det?

Klocka? Om du ska klocka så är det bästa att testa själv, liksom hela grejen att klocka går ut på att man själv måste hitta vart brister eller gränser går för vad som gynnar stabiliteten eller ej. Så testa ett snäpp i taget är mitt förslag om du skall klocka eller håller på att klocka och inte kommer högre upp. För det finns ingen anledning att ändra på den om allt funkar som det ska.

MCP menar du va? MCP är förövrigt nordbryggan på nvidia-moderkort.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk

vill inte paja nått, va står den på standad som? ändras den om man clockar via fsb?

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Som sagt, varför vill du ändra den!? Vore bra att veta

Det krävs en del innan man ens har sönder något via klockning, då krävs det att man går en bra bit över standard eller kör i närheten på max av spänningsvalen.

Om du inte pillar på spänningarna alls så ändras den inte något. Men om du pillar på vcore och har SPP & MCP på auto så ökas dom i takt med ökning av vcore, hur mycket kan jag dock inte svara på.

Vore det inte enklare att fixa everest ultimate och kolla i det programmet vad dina spänningar är på orginal och sen så får du memorera det och utgå från det Eller så kanske det står i ditt BIOS under hardware monitor eller system health eller vad det nu heter för ditt moderkort, vet ju inte vad det är för system du har heller så

Läs även överklocknings guiden som finns högst upp i denna avdelning, så får du svar på massa mer frågor om överklockning.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk

körde ntune den gjorde ju allt åt mig

Visa signatur

ÐeviL