Två vinnare kammar hem mediaspelare från Canman

Permalänk
Melding Plague

Två vinnare kammar hem mediaspelare från Canman

Nu har vinnarna i SweClockers senaste tävling korats. På prispallen står bland annat mediaspelaren Tvix HD M-6500 – en godbit värd flera tusen kronor. Är du en av de lyckliga?

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den vinnande motiveringen var ju inte direkt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Den vinnande motiveringen var ju inte direkt bra.

Håller med, tror killen blir rejält överraskad.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

men hallå? jag skrev ju likadant som vinnaren? orättvist =/

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

tröstpris ;P

Permalänk

Det var inte helt enkelt att välja en vinnare. Många som svarat korrekt på samtliga frågor och de flesta hade snarlika motiveringar. Vi tyckte väl helt enkelt lite synd om saintae, var dessutom lite småfyndigt att det var just den "funktionen" han saknade

Tack till samtliga som var med och tävlade. Kanske att ni får ytterliggare en chans att kamma hem en TViX, snart igen...

Permalänk
Medlem

Lustigt

Men är det bara jag som är ett blindstyre, eller finns det ingen tävlingslänk uppe till höger?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Lustigt

Men är det bara jag som är ett blindstyre, eller finns det ingen tävlingslänk uppe till höger?

Kommer när nästa tävling är igång.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Var de bara fattade de ville ha tips om features som fattades i dagens media spelare? Eller va de ja som missupfattade ? MKV klarar ju mediaspelarna nu, tex Tvixen bl a.

Anyways, Canman folk, fixa så de går o spela upp filmer ur packade filer så är saken biff för er.

Permalänk
Medlem

Man får tacka!

Och ja, det _var_ lite synd om mig!

Permalänk
Inaktiv

grattis!

Permalänk
Medlem

hehe här så har man alla rätt o vinner ändå inte grattis till de som vann då xD

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Kan väl inte annat än gratulera vinnarna, men jag tycker ofta (i princip alltid) att det är väldigt svårt att veta hur seriös man ska vara i sin motivering.
Till exempel i MSI-tävlingen där man skulle motivera vilken laptopserie som var bäst var det bara seriösa motiveringar som vann, i en NAS-tävling (minns inte vilken tillverkare, något med icebox?) var det bara oseriösa motiveringar och i denna är det en blandning.
I MSI-fallet verkade det som att det var MSI själva som ville ha bra motiveringar, i NAS-fallet verkade det som att redaktionen ville ha lite roligt men nu blir jag bara förvirrad.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

haha åt Saintae (samtidigt som man e avi), jag har inte heller någon!

Permalänk
Medlem

Varför ha regler om de inte efterföljs?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Man får väl gratulera vinnarna, även om jag inte riktigt förstår hur Saintae kunde vinna med den motiveringen. Fast lite kul var det ju iofs

Permalänk

Ä för fan man ska ju inte vara avundsjuk. Saintae behöver ju faktisk en media spelare det framgår ju enkelt från hans text. Han blir nog glad när han ser att han har vunnit.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

märkligt, fattig motivering till ett sådant fint pris. Troligtvis svåger eller något som vunnit.

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk
Medlem

"Svaren var inga konstigheter. Tvix arbetar för närvarande på att implementera stöd för Blu-ray i sina mediaspelare, och filändelsen .mkv betyder ingenting annat än Matroska."

Jag tappade nog bort mig totalt på den frågan. Lite luddigt om man läser http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6051&page=2

"MKV (ramverk)

MKV, Matroska Multimedia Container, är ett (öppen källkod) ramverk som kan innehålla många video-, bild-, ljud- och undertextspår. Detta är ett format som har fått en stor spridning eftersom den lämpar sig väldigt bra för högupplöst video. Även om ramverket kan innehålla alla typer av kodat videomaterial är det främst H.264 som används. Filändelsen för MKV-filer är .mkv.

WMV (både ramverk och avkodare)

Windows Media Video kan både stå för en avkodare och ett ramverk. WMV9-avkodaren kallas även VC-1 och används både för HD-DVD och Blu-ray. Ramverket som använder .wmv-ändelsen kallas egentligen ASF (Advanced System Format) och använder Windows Media avkodare både till bild och ljud. WMV9/VC-1 kan dock även användas i andra ramverk, exempelvis MKV eller AVI."

Trodde då att Tvixen redan hade stöd för Blu-ray eftersom den har stöd för VC-1.

Grattis till vinnarna.

Permalänk
Medlem

Tycker vinnande bidraget var väldigt fyndigt. Grattis!

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

Jasså man kan fortfarande vinner priser med såna motiveringar. Jaja Grattis

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känns som en värdig vinnare, trots allt. Jag börjar gilla SWEC

Permalänk
Medlem

Men tjo ljugarn aka fjeskarn haha!
Brukar själv köra sådana myter när jag går med i tävlingar på mobiler etc.

Jaja, Grattis iaf

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Avstängd

SweClockers tävlingar pågår vanligtvis i två veckor och finns alltid tillgängliga på en egen flik längst upp till höger på webbplatsen. Vinnarna (utses av tillverkaren) kontaktas via forumets interna system för meddelanden (PM). De vinnande medlemmarna har en vecka på sig att svara på meddelandet, annars utses nya vinnare.

Hur kan man försäkra sig över att han har fått medelandet med informationen? tycker man borde få ett svar som bekräftar att de fått informationen!

Xphaze du fick väl mitt medelande trots allt?

Permalänk

Vi kommer att skicka ut vinsterna idag. Grattis igen till vinnarna!

Också ett tack till er andra som var med och tävlade om våra produkter!