Noctua tar upp kampen med Thermalright

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Tack för svaret. Jag har läst igenom de utmärkta recentionen ett par gånger tidigare och det verkar som att de enda intressanta inte riktigt håller måttet prestandamässigt för någorlunda överklockning.

Scythe Ninja Mini?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Tänkt för HTPC, där processorn inte är en tokklockad quad? Njae, svårt att tänka mig att köpa en sån kylare till en HTPC. Mini-ninjan gör ju jobbet för halva priset.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

haha lol...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Tänkt för HTPC, där processorn inte är en tokklockad quad? Njae, svårt att tänka mig att köpa en sån kylare till en HTPC. Mini-ninjan gör ju jobbet för halva priset.

Precis sedan i Sweclockers '08 test så låg den extremt nära high-end kylarna som dessutom var STORA. Till och med bättre än min funderat på en Ninja Mini vara så man kan byta chassi utan problem i framtiden, då den ändå kyler hur bra som helst.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Scythe Ninja Mini?

Det har faktiskt varit min tanke också, dock efter lite mätande känns det som att det kommer och kollidera med dominator minnen, om fläkten monteras. Tack för repliken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prologic
Det har faktiskt varit min tanke också, dock efter lite mätande känns det som att det kommer och kollidera med dominator minnen, om fläkten monteras. Tack för repliken.

Vad är det för låda den ska in i? Ultima-90 är fin för en vanlig minitower, betydligt lägre vikt än Ultra-120 Extreme.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Kan bli en sådan i mitt framtida bygge...
Gillar inte dessa stora towerkylare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Vad är det för låda den ska in i? Ultima-90 är fin för en vanlig minitower, betydligt lägre vikt än Ultra-120 Extreme.

Det är ett midi chassi, Zalman GT1000. Det är snarare moderkortet, där allt för bred kylare kolliderar med minnen.
Har läst så många recentioner och glömde faktiskt bort detta exemplar, verkar som ett ganska vettigt val iaf. Tack för påminnelsen.

Permalänk
Medlem

Synd de ska ha den skrotfläkten med s12 e minst lika bra o e MYCKET tystare. prova en p12 för skojs skull till min true men illa kvickt åkte s12 på igen, p12 har ett sjukt dovt brummande! Annars soft kylare men blir nog dyrare än vad den e värd

Permalänk
Medlem

offtopic , men hur mkt bättre/sämmre kyler ninja mini mot för den stora modellen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Vilka mes-processorer är det du tänker på egentligen?! En bra processor från intel går på minst 3000 xD

AMD har bra processorer för under 500 lappen ;D

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GhOsT#07
AMD har bra processorer för under 500 lappen ;D

trodde inte AMD hade bra processorer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Du är intresserad av motorer va? Bara en kvalificerad gissning från min sida.

Vadå:P Motorer är nice, men bara om de ser bra ut, och samma sak i detta fall. Den ser ju bra ut, precis som vanliga tower från noctua, men också TRUE. Dock sånt lall som asus-kylare och liknande ser gräsliga ut.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

Skitsnygg kylfläns som vanligt, dock vill man som vanligt spöa de pårökta hos Noctuas design-avdelning. För de gris och brun-färgade fläktarna. Härlig "motor-design" i kylflänsen följt av något som passar i "Bolibompa".

För egen del så syns inga delar i min dator (inga fönster) men det är ju ändå trevligt o öppna luckan och finna att saker är färg-koordinerade.
Kylaren är säkert skitbra men knappast värd sitt pris.

Hädanefter ska jag referera till Noctua-fläktar, som Bolibompa-fläktar.
En framtida satsning från SVT: "Björne o Snigel spelar DATA"

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Inte helt olik Scythe Andy Samurai Master :). Rätt trevlig kylare, speciellt om man har intag från chassisidan...

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Ser grymt intressant ut trots att jag har den större kylaren från Noctua. Den ser väldigt genomtänkt och väldesignad ut

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nerylf
Synd de ska ha den skrotfläkten med s12 e minst lika bra o e MYCKET tystare. prova en p12 för skojs skull till min true men illa kvickt åkte s12 på igen, p12 har ett sjukt dovt brummande! Annars soft kylare men blir nog dyrare än vad den e värd

P12 flyttar enorma mängder luft i relation till varvtal. S12 skulle iofs säkert vara ett bättre val för en kusligt tyst HTPC men P12 på lägsta varvtalet duger gott för som flesta vågar jag påstå. Har själv en P12 på processorkylaren och en S12 som utsugsfläkt i min och på 2 meters håll går den knappt att uppfatta, försvinner helt om man drar igång en film eller spelar musik.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Liknar min före detta Puch Maxis cylinder- blev lite sugen på att köpa moppe igen hehe

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det ser ut som en dålig kopia av den gamla klassikern Thermalright XP-120:
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=109&page=2

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

behöver ny kylare i min shuttle sn25p
är ju socket 939 så den lär ju passa så sätt... men det är ju en barebone så undrar om den verkligen kommer gå i

nån som råkar veta, eller som har tips på annan högprestandakylare till sn25p?

Permalänk
Avstängd

mode-knäckare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Vilka mes-processorer är det du tänker på egentligen?! En bra processor från intel går på minst 3000 xD

Kanske som till exempel som den 1.8GHz E2160 jag har för ~500:-, och som jag kör 24/7 runt 3GHz?

Den här kylaren skulle passa mig perfekt, jag har också länge varit ute efter en kylare som för en gångs skull blåser NER på övriga komponenter i datorn... exempelvis nordbryggan blir väldigt varm på mitt moderkort... minnena sitter ju också i närheten.

I like!

På mitt nya moderkort (GA-P35-DS2 rev. 2.1) har de tagit bort settingen för VOLT, och har bara kvar PWM :´(. Usch vad tråkigt för det innebär att aktiv styrning av fläkten på denna kylare inte funkar längre!

Citat:

You can simply connect our fan's 3-pin connector to the 4-pin PWM sockets of today's mainboards so that the fourth pin that transmits the PWM signal is left blank (due to the shape of the connector, there's no danger of reversing polarity). Most current mainboards are capable of controlling fans not only via PWM, but also by adjusting the supplied voltage. In some cases, this may require you to change BIOS options like "Fan Control Mode" from "PWM" to "Voltage" or "Analog". Please consult your mainboar's manual in this regard. However, most current mainboards use an "auto" setting by default that automatically chooses PWM or voltage based regulation according to the connected fan.

PS. Vilken butik tror ni blir först med att ta in kylaren?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
PS. Vilken butik tror ni blir först med att ta in kylaren?

förmodligen db, kolla på gtek med dom brukar få in saker snabbt

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Ah ok, jo jag håller lite koll så får vi se.

Den här tråden är kanske död nu men det hindrar mig inte från att gissa lösningen på mitt eget problem ovan. Eftersom det bara finns en "Auto" inställning på fläktstyrningen i BIOS nu för tiden (DS3 rev 2.1), kan jag tänka mig att moderkortet är så smart att det faktiskt känner självt av om man har kopplat in en 4-trådars PWM fläkt, eller en vanlig 3-trådars voltstyrd fläkt!

Smart, om det stämmer!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

skulle tro att den skickar signalerna fast det är en 3-pins men fläkten tar helt enkelt inte emot signalerna

EDIT: jag kan inget om bios.. klockar inte så har aldrig funnit någon anledning att intressera mig

EDIT 2: finns på Webbhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=87175

Visa signatur

innocence proves nothing