Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Hejsan (ny på forumet...läser tråden dagligen dock sen en lång tid tillbaka

Har spelat wow sen det kom ut har 4 level 70 gubbar och 2 level 60+ otroligt att det har hålligt så länge /cred blizzard! Men känner att nu är det dags för något nytt och warhammer både ser och låter ju underbart.

På wow så börjar det bli långtråkigt (för mig) tröttnat lite då det är lite utjatat. har kört samma pvp "banor" i flera år mm mm. Har ju även familj och jobb att sköta och nybyggt hus så 5h+ instancer är lite svårt i dagsläget.

Slutade nu spela wow för ca 1 månad sen och saknar det inte utan blickarna har riktas mot warhammer online har pre-boxen och väntar med spänning
Har köpt en ny dator och headset och modem så allt känns nytt o fräsch inför starten.

Hur som tack för en bra tråd! /Waving Peter

Permalänk

Välkommen Coilfang.
Jo WoW känns kanske stort i början men sen märker man att det är otroligt litet och upprepande.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coilfang
Hejsan (ny på forumet...läser tråden dagligen dock sen en lång tid tillbaka

Har spelat wow sen det kom ut har 4 level 70 gubbar och 2 level 60+ otroligt att det har hålligt så länge /cred blizzard! Men känner att nu är det dags för något nytt och warhammer både ser och låter ju underbart.

På wow så börjar det bli långtråkigt (för mig) tröttnat lite då det är lite utjatat. har kört samma pvp "banor" i flera år mm mm. Har ju även familj och jobb att sköta och nybyggt hus så 5h+ instancer är lite svårt i dagsläget.

Slutade nu spela wow för ca 1 månad sen och saknar det inte utan blickarna har riktas mot warhammer online har pre-boxen och väntar med spänning
Har köpt en ny dator och headset och modem så allt känns nytt o fräsch inför starten.

Hur som tack för en bra tråd! /Waving Peter

Välkommen till forumet och tråden! Är det nåt du funderar på är det bara att fråga! Jag och flera andra kan nog svara på allt (som inte bryter mot NDA ).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Scannade ett par sidor bakåt i tråden men hittade inte info, så jag frågar:

Vad är fördelen med att förboka eller köpa Collectors edition, och hur går det till? Har för mig det var limited edition på 45000 ex av något av det där.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Om man bokar collectors Edition så kommer man att få ta del av den "öppna" betan när den väl börjar. Ryktas om att det ska vara någon gång under sommaren/hösten, men ingen som riktigt vet exakt när.

Kopierar lite mer text ifrån Cdon;

"Boxen innehåller 3 unika koder som ger dig fördelar och exklusivt innehåll i spelet.

Fördelar i spelet:
- Inbjudan till den öppna betan – var först med att uppleva den mytomspunna världen och de episka slagen i WAR!
- Live game head start - börja ditt äventyr i Warhammer Online före alla andra!

Exklusivt innehåll i spelet:
- Rittenbach’s portable camp - när du behöver återhämta dig och läka dina sår mellan slagen.
- Guardian’s iolite band - förbättrar dina värden och kastar ”Touch of Spirit” som ökar din chans att göra extra spiritual damage med varje träff.

Innehåll i Collector’s Edition
- Exklusiv musmatta
- Exklusiva officiella figuriner från Games Workshop föreställande GAZBAG & GRUMLOK, ledarna för Greenskins. Figurinerna är kompatibla med brädspelet (kräver montering och målning).
- PRELUDE TO WAR - en 128 sidor lång grafisk novell med hårda pärmar.
- THE ART OF WARHAMMER ONLINE – 224 sidor med hårda pärmar innehållande original-art från spelet.

Exklusivt innehåll i spelet:
# 12 bonus-uppdrag/quests

# 12 bonusbelöningar för utförda uppdrag/quests

12 bonustitlar för din karaktär
# 12 unika utseenden (character heads) för din karaktär

# The Librams of Insight – med detta föremål får du mer erfarenhetspoäng under en begränsad tidsperiod (går att använda 3 gånger med varaktighet 60 minuter/gång, 90 minuter cooldown)"

Personligen bokade jag boxen mest för att få spela den öppna betan. Sen insåg jag att dom inte sagt något datum när betan ska öppna :P.

Permalänk
Medlem

Måste man betala i förskott om man bokar collectors edition?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostbulle
Måste man betala i förskott om man bokar collectors edition?

Nej, jag har inte gjort det i alla fall. Tror förövrigt det är slut på de flesta ställerna också. De tog slut på webhallen tionde april.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostbulle
Måste man betala i förskott om man bokar collectors edition?

Nej, men för att få alla förmåner måste du beställa en pre-order box extra, vars pris dock dras bort från själva spelet sen. Så det enda extra du betalar är frakten på pre-order boxen. Men lycka till med att fortfarande få tag på en.

Själv fick jag en sista april. Men före det hade jag en pre-order på vanliga sen oktober förra året, så butiken lät mig byta kö till collectors

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Cdon har fortfarande kvar CE. Men vet inte hur många.

Permalänk
Medlem

Hitta en CE på Gameshop, dock var det väldigt väldigt dyrt. 999:- + frakt 199:- . Men jag får väl leva med det, det är ju trots allt ett av de tre spelen jag ser fram emot i år.

Permalänk
Medlem

Byter gärna mitt europeiska WAR beta konto mot något roligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Byter gärna mitt europeiska WAR beta konto mot något roligt.

Vad är något roligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Byter gärna mitt europeiska WAR beta konto mot något roligt.

Har skickat PM, kolla gärna!

Permalänk
Medlem

Kom med förslag

Permalänk
Medlem

Skit också, bokade Collectors Edition igår på Gameshop.se. Idag får man hem en AVI på 1247:- kr. Fan jag som trodde man skulle betala när spelet släpptes och få hem preorder boxen helt gratis (utom frakten då). Men så var icke fallet och nu sitter man här utan pengar till det här och undrar vafan man ska ta sig till. Har lagt ut annonser på blocket om att jag säljer N64, PSP, DS vilket jag ändå tänkt göra ett tag nu. Skit också om man inte får pengar innan avin går ut.

Permalänk

Låna av en kompis, sms låna *brr*

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostbulle
Skit också, bokade Collectors Edition igår på Gameshop.se. Idag får man hem en AVI på 1247:- kr. Fan jag som trodde man skulle betala när spelet släpptes och få hem preorder boxen helt gratis (utom frakten då). Men så var icke fallet och nu sitter man här utan pengar till det här och undrar vafan man ska ta sig till. Har lagt ut annonser på blocket om att jag säljer N64, PSP, DS vilket jag ändå tänkt göra ett tag nu. Skit också om man inte får pengar innan avin går ut.

Skicka tillbaks det...?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hejsan alla glada gamers!
jag är ny på forumet och hitta den här fantastiska tråden.
jag måste bara säga att jag står med pre order boxen i högsta hugg inför betan, samt några polare som är lika exalterade!

någon som har ett bra tips på grafik kort? jag tänkte uppgradera mej lite innan betan så kan ju fråga här! tänkte lägga mej runt 2000:-, så har ni något förslag så bara att PM'a eller svara här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wildsoul
Hejsan alla glada gamers!
jag är ny på forumet och hitta den här fantastiska tråden.
jag måste bara säga att jag står med pre order boxen i högsta hugg inför betan, samt några polare som är lika exalterade!

någon som har ett bra tips på grafik kort? jag tänkte uppgradera mej lite innan betan så kan ju fråga här! tänkte lägga mej runt 2000:-, så har ni något förslag så bara att PM'a eller svara här!

Bästa är väll att avvakta tills du ska köra betan. Släpps nya kort i sommar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Nej, men för att få alla förmåner måste du beställa en pre-order box extra, vars pris dock dras bort från själva spelet sen. Så det enda extra du betalar är frakten på pre-order boxen.

Jag känner mig lite korkad nu, men jag förstår inte. Vad är det man betalar och vad är det som dras av?

Och 1000+200 kronor (Gameshop visserligen), har alltså den spelbutiken med flit höjt priset pga låg tillgång?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wildsoul

någon som har ett bra tips på grafik kort? jag tänkte uppgradera mej lite innan betan så kan ju fråga här! tänkte lägga mej runt 2000:-, så har ni något förslag så bara att PM'a eller svara här!

Hur mycket kan det krävas? Ett 8800GT lär ju räcka fint för att maxa (det färdiga) spelet.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

tack för snabba svar! så då väntar jag nog lite tills riktiga spelet kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostbulle
Skit också, bokade Collectors Edition igår på Gameshop.se. Idag får man hem en AVI på 1247:- kr. Fan jag som trodde man skulle betala när spelet släpptes och få hem preorder boxen helt gratis (utom frakten då). Men så var icke fallet och nu sitter man här utan pengar till det här och undrar vafan man ska ta sig till. Har lagt ut annonser på blocket om att jag säljer N64, PSP, DS vilket jag ändå tänkt göra ett tag nu. Skit också om man inte får pengar innan avin går ut.

Öh.. dom kan ju inte ta betalt för något du inte fått?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Jag förbokade hos cdon och fick också betala. Fick hem mina koder i ett fodral samt avi-sedeln. Men jag var beredd på det. Står det på Cdon, att man betalar direkt när koderna kommer hem.

Permalänk
Medlem

Jag och min kompis köpte från discshop.se och det kostade 99kr för pre-boxen och det drar de av på vad nu spelet kommer att kosta (coll edition) verkar konstigt att de tar betalt fullt ut redan nu...tycker jag i alla fall.

Permalänk

hähähähähä Kul skol uppgift jag fick göra om Warhammer;) uppkommande film;) ( Jag som Warrior preist OCH Flintis! ) Har dock kommit på en liten egen handling som ni säkert märker, men var första gången det var roligt att göra en skol uppgift!http://img88.imageshack.us/img88/7026/mickepostergr2.jpg

P.S: Ville bara säga att jag tycker att detta är en väldigt mogen och bra tråd som är riktigt interessant och läsa varje dag, vad jag menar med moget är att vi kan ha en sansad och lugn konversation ÄVEN när det gäller argumenten om hur vida likt warhammer är WoW, ser på andra forum när dessa disskuteras så bråkas det oftast och tråden måste stängas, så tummen upp för det!:)

Permalänk

Man får hoppas att även WAR kommer ha samma mognad och inte massor utav cs/wow fjortisar som irriterar.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det var grupptryck eller för att den där filmen någon länkade till några sidor bakåt lyckades övertala mig, men nu har jag i alla fall beställt spelet från webhallen. Stod att det var fullbokat, men de får väl in fler förhoppningsvis :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

<<Guiseppe>> Blir nog bra det ska du se /lycka till

Kommer köra shaman healer och min headset kompis ska köra choppa på greenskinns, vi har kört wow ihop i 3 år nästan dagligen.

Ska bli kul med något nytt/nytänkande och nya quester och miljö....
(oj har lite tid över innan jobbet springer till ps3 och cod4 /Waving)

Permalänk
Medlem

Själv lär jag köra något med Chaos, alltid varit fascinerad av dem och spelade dem i både Warhammer och Warhammer 40k. Kan ju inte svika gudarna nu ^^.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Man får hoppas att även WAR kommer ha samma mognad och inte massor utav cs/wow fjortisar som irriterar.

Spelar man på EU så blir det så, det kan du räkna med. Lirat allt utom WOW på us och aldrig skådat en Fjortis whatsoever där.