[Intressekoll] Krogkväll i Göteborg - Uppdaterad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Precis. Tyvärr inget som vi kan rå för om någon inte är 18 eller inte kommer in på krogen. Men på grillning är de givetvis välkomna att deltaga.

ok då är det enda kvar att bestämma grillplats o grilldatum. typ som ett knytkalas man tar med sig vad man vill grilla o dricka själv. så fixxar det sig väl med grillkol eller engångsgrillar. det kanske goaste hade vart om man hade varit vid nån strand så kan man bada samtidigt eller nåt?

Permalänk
Medlem

Det är maj, det lär dröja ett tag innan vi kan bada.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Det är maj, det lär dröja ett tag innan vi kan bada.

njare jag har redan badat 2 gånger i havet 20 april och 27 april. båda gångerna på en söndag var inte så farligt. men vi har ju inte bestämt något datum ännu heller så det kan ju bli i juni också.

Permalänk
Medlem

Jag är på, om det finns sovplats så ^^

22 år gammal

Permalänk
Medlem

Jag är fundersam på en sak dock, hur nitiska är "klubb"vakterna i GBG, då jag ser ut som ett aningen nergånget skejtdrägg så brukar iaf vakterna här uppe titta både en och två gånger, även på mina stammishak. dock fortfarande inom ramen hel, ren och med inte allt för billiga kläder

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Jag är fundersam på en sak dock, hur nitiska är "klubb"vakterna i GBG, då jag ser ut som ett aningen nergånget skejtdrägg så brukar iaf vakterna här uppe titta både en och två gånger, även på mina stammishak. dock fortfarande inom ramen hel, ren och med inte allt för billiga kläder

På Valand kommer man inte in med luvtröja allafall, tydligen gängklädsel.
Fast räcker att man hänger av den i garderoben.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas

Eftersom vi håller oss skitlångt bort från Avenyn är det ingen fara. Om du vill gå ut på avenyn däremot räcker det om du frågar nån posh stockholmare om du kan få låna hans 3 år gamla kläder och sen bär dem omatchat.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Fan GBG verkar inte ha mycket krav i krogsvängen öht.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beror lite på för att vara helt ärlig. Alltså du kan inte gå i träningsbyxor ala Adidas med kavaj och förvänta dig att komma in. Brorsan testade och det var hej då, men som han sa alla jävla idioter med hål i jeansen trallar rakt igenom Kan faktiskt förstå honom på den punkten.

Kan också vara svårt ifall du är av utländsk härkomst, som påpekats ett antal gånger genom stämningar mot olika nattklubbar i Göteborg.

Det värsta som är dock är att de är väldigt hårda på åldersgräns ifall de har en dålig dag/det redan är mkt killar där inne/det är ngt speciellt evenemang etc. Inget av detta inbegriper dock brudar som kan traska glatt in. (feminismen gäller tydligen enbart åt ett håll)

-------------------

Iaf så tycker jag antingen att vi tar en grillkväll, bara det att jag kommer sitta med dunjacka på och dubbla stövlar med 3 par galonbyxor på. (myggjävlarna reagerar tydligen på mitt finska blod eller ngt, jävla asen går igenom allt och jag sväller upp på 5 röda )

Eller så går vi till ngt softställe, kanske biljardpalatset där ett bord kostar 300 spänn per timme eller ngt sånt.

Jag tycker också Rich tar med sig lite souvenirer till alla oss trogna gbg:are som missat tidigare swecträffar

Permalänk
Medlem

Jag kan nog tänka mig att dyka upp, beror på vilket datum det blir.

19år

Visa signatur
Permalänk

Min återkomst till Götet har varit länge väntad. Kanske borde passa på att träffa släkten och Swec samtidigt - har ju skjutigt upp det allt för j-a länge.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Jag kan nog tänka mig att dyka upp, beror på vilket datum det blir.

19år

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Min återkomst till Götet har varit länge väntad. Kanske borde passa på att träffa släkten och Swec samtidigt - har ju skjutigt upp det allt för j-a länge.

Fint skriver upp er då.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Fint skriver upp er då.

mm hur skriver man upp sig?

Permalänk
Medlem

Jag kanske är på.. 22.

Permalänk
Avstängd

Hehe jag har nästan slutat gå ut på klubbarna i Göteborg. Min härkomst ligger mig definitivt i fatet Jag var ute i vintras med en kollega från jobbet, skulle ta en afterwork typ. Hon, 19, fick komma in utan att visa leg. Jag, 25, fick först visa leg och sedan inte komma in. Åldersgränsen blev plötsligt 29

Sorry for OT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Hehe jag har nästan slutat gå ut på klubbarna i Göteborg. Min härkomst ligger mig definitivt i fatet Jag var ute i vintras med en kollega från jobbet, skulle ta en afterwork typ. Hon, 19, fick komma in utan att visa leg. Jag, 25, fick först visa leg och sedan inte komma in. Åldersgränsen blev plötsligt 29

Sorry for OT

sjukt

men du hänger med ändå...är ett krav för att vara här på swec som göteborgare

Permalänk
Medlem

skulle lätt dra ner till gbg/sthlm OM det skulle finnas vettiga männsikor så långt ner också, norrlänning som man är så är det inte 1-2öl innan krogen som gäller, utan snarare "lite lagom" och därmed hade krogvistelsen varit blåst så... då krogvakter där tydligen anser att minsta lilla tecken på berusning är fylleri, enligt oberoende källor.

Häruppe är det knappas så att man blir utsparkad för fylla, snarare så att dom håller en kvar tills man är för full för att fatta att inte betala mycket mer än det man är tvungen att betala.

*ingen aning om vad som är skrivet av mig själv, så yehaw."

Permalänk
Medlem

Låter skoj, skriv upp mig! (20)

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Avstängd

Just det ja, jag dyker gärna upp om jag får
25 år gammal

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
skulle lätt dra ner till gbg/sthlm OM det skulle finnas vettiga männsikor så långt ner också, norrlänning som man är så är det inte 1-2öl innan krogen som gäller, utan snarare "lite lagom" och därmed hade krogvistelsen varit blåst så... då krogvakter där tydligen anser att minsta lilla tecken på berusning är fylleri, enligt oberoende källor.

Häruppe är det knappas så att man blir utsparkad för fylla, snarare så att dom håller en kvar tills man är för full för att fatta att inte betala mycket mer än det man är tvungen att betala.

Jadu, med den beskrivningen låter ju det inte speciellt trevligt att gå ut i Norrland, tyvärr.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart de inte släpper in folk som är kreatursfulla klockan 10-11 på kvällen säger väl sig själv.. men jag har alltid ansett att norrlänningar är ett släkte som bör hålla sig norr om Gävle med då de inte kan bete sig som folk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här verkar intressant. Beror dock helt på vilket datum. Kommer att ha ett par veckor med helgtjänst framöver. Men skriv upp mig i alla fall.
Ålder 21 vårar.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

När jag bodde i gbg så var vi ett gäng riktiga norrläningar från skeå och arjeplog.
Och lite fylla innan krogen var det inte på tal om utan total indian, vi hade nästan aldrig problem med att komma in någerst.
sen om vi blev utkastade senare på kvällen är väll en annan sak

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
När jag bodde i gbg så var vi ett gäng riktiga norrläningar från skeå och arjeplog.
Och lite fylla innan krogen var det inte på tal om utan total indian, vi hade nästan aldrig problem med att komma in någerst.
sen om vi blev utkastade senare på kvällen är väll en annan sak

Mkay, kanske skiljer sig från stad till stad då

Permalänk
Medlem

Jag är ju helt klart på om det finns vettiga priser på transport att tillgå. När jag precis kollade ås var ordinarie priser runt 500kr enkel väg, vilket är lite för mycket. Men kan man få tag på sista minuten så skulle jag inte tveka en sekund.

Finns gott om folk jag gärna skulle träffa. Vet inte riktigt om känslan är omsesidig, men det är inte mitt problem

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

men det mest roligaste är att träffa personerna som finns bakomskärmarna i sweclockersforum man får ju ett annat perspektiv och man kan kanske sätta sig in i personen mer.

Permalänk
Hjälpsam

Re: [Intressekoll] Krogkväll i Göteborg

Citat:

Hallå!

Tänkte se om det finns intresse av en krogkväll här i Göteborg. Självklart är även utbölingar välkomna med. Sist började vi vår kväll på Delirium, ett ställe med mycket öl och vi hade bokat bord. Blev en hel del med folk faktiskt.

Så tänkte kolla med er: finns det intresse av en till sådan? Frågan är då - var och när. Helst hyfsat lång tid framåt så man har lite cash. En student är lika med en fattig människa. Sen om folk vill gå ut på klubb eller inte är upp till var och en, kan dock bli lite svårt för dem under 20.

Så shoot!

Jak är PÅ!!! (31)

EDIT;
Eek insåg att av dessa känner jag bara Rich och Redflip (kollega)... Har varit ur Swec loopen länge nu känner jag.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: [Intressekoll] Krogkväll i Göteborg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Jak är PÅ!!! (31)

EDIT;
Eek insåg att av dessa känner jag bara Rich och Redflip (kollega)... Har varit ur Swec loopen länge nu känner jag.

Din stofil. Trevligt att se dig.

Visa signatur

Permalänk

Om det blir grillande i gbg kanske även en 17åring orkar ta bussen 10 min

Så jag kommer om jag lyckas dra med mig axel/sakisaki...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: [Intressekoll] Krogkväll i Göteborg

Citat:

Din stofil. Trevligt att se dig.

Oi!

Nu får du fan trolla fram ett datum lillen, vissa av oss måste faktiskt planera resor till Sveriges mindre pitoreska städer

Visa signatur