Dell dementerar nedläggning av XPS

Permalänk
Melding Plague

Dell dementerar nedläggning av XPS

Enligt uppgifter tidigare i veckan påstods det att Dell skulle lägga ner sin datorserie XPS till fördel för Alienware. Idag har Dell dock gått ut och dementerat detta och någon nedäggning är inte planerad då XPS anses som ett viktigt varumärke.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

He he

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Kändes väldigt dumt att gå ut med nedläggning av XPS eftersom deras m1530 säljer som smör. Den har varit den populäraste laptopen enligth notebookreview.com väldigt länge nu.

... synd bara att den inte kommer med matt skärm. :/

Permalänk
Medlem

HAHA JAG VART TREHA!

Permalänk
Avstängd

Ailienware, xps

vem köper sånna, dom kostar ju oftast mer än dubbelt så mycket än om du bygger ihop en själv med samma grejer i

fast det e klart Ailienware e ju status, ailienhuvudet på deras chasien är ju så coola

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toybox
HAHA JAG VART TREHA!

grattis, det var tydligen väldigt roligt att göra det tredje inlägget i en tråd, men att vara fyra är nog nästan lika roligt:)

Permalänk
Medlem

Svullo90, tro det eller ej. Men många som tycker om att spela datorspel vet inte ens att det finns något som heter RAM-minne och non the less skillnaden mellan DDR2 och DDR3 o.s.v. o.s.v. Men vad spelar det för roll om man har ett jobb. Då betalar man för att slippa tänka på sådant och det är precis just där märken som Alienware och XPS kommer in i bilden. Du ser, man betalar för kompetensen hos dom man köper tjänsten och produkten av. Förhoppningsvis lever XPS eller Alienware upp till dessa människors förväntningar och dom blir således nöjda kunder även om dom betalade 4000 kronor mer än vad du och jag gör för en dator med likvärdiga prestanda.

Simple as dell.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk

Stupid as hell. Aja men finns ju dom med pengar.

Permalänk

Då tycker jag att Svulle och F@|)€r/\/ Ska bygga ett hus själva=). Med det menar jag allt som krävs för att ett hus ska fungera att leva i.

Skaffa en verklighetsuppfattning grabbar om att alla kan inte allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Då tycker jag att Svulle och F@|)€r/\/ Ska bygga ett hus själva=). Med det menar jag allt som krävs för att ett hus ska fungera att leva i.

Skaffa en verklighetsuppfattning grabbar om att alla kan inte allt.

Jämför du PC-byggande med ett husbygge?
Jag antar du jämför lego med bilmekanik också?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Jag tipsade om detta men är mitt namn med? NEJ!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Jag tipsade om detta men är mitt namn med? NEJ!

Ditt namn är inte relevant till nyheten så varför skulle det stå med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Ditt namn är inte relevant till nyheten så varför skulle det stå med?

Tack till xxxxxx brukar det stå när man tipsar

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Då tycker jag att Svulle och F@|)€r/\/ Ska bygga ett hus själva=). Med det menar jag allt som krävs för att ett hus ska fungera att leva i.

Skaffa en verklighetsuppfattning grabbar om att alla kan inte allt.

kan inte bygga hus, men vet en som byggde en timmerstuga helt själv:) dock utan vatten och elen är bara en kabel som går från ett närliggande hus:(

Men detta spelar ju ingen som helst roll eftersom att alla kan lära sig bygga en dator genom bara ett kort snack med sin lokala datahabdlare, och sen har man ju alltid sidor som komplett som sätter ihop datorer som ofta är bra mycket mer prisvärda än dom från ailienware.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jämför du PC-byggande med ett husbygge?
Jag antar du jämför lego med bilmekanik också?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Jag tipsade om detta men är mitt namn med? NEJ!

surt, blir klagomäl på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toybox
HAHA JAG VART TREHA!

och det har vad med nyheten att göra? Hoppas du blir avstängd!

Tycker Dell kan lägga ner till XPS serie eftersom dom äger Alienware. Eller lägga ner och lägga ner.. som det står i nyheten, XPS har blivit så mycket mer än en ren gaming rig. Nu glömde jag helt sonika bort vad jag skulle säga.. men.. nånting med att Alienware kör på sitt så kör Dell på sitt.. så fortsätter det som det har gjort förutom att Dell inte tillverkar XPS längre... typ

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Avstängd

XPS lådorna är snyggare än Alienware, fast det är väl bara jag och dell som tycker det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jämför du PC-byggande med ett husbygge?
Jag antar du jämför lego med bilmekanik också?

Hoppas för din egna skull att du förstår poängen. Du ska inte ta allt ordagrant.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toybox
HAHA JAG VART TREHA!

På listan över årets mest störande medlemmar antar jag att du menar.

*Toybox avstängd*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Hoppas för din egna skull att du förstår poängen. Du ska inte ta allt ordagrant.

hur lång tid tar det att lära sig bygga en data. för 2 år sedan var jag helt ointreserad utav datorer men när intresset kom ville jag bygga min egen, tog mig ca 1,5 timme att läsa igenom databyggarskolan( jag läste hela, vilket man inte behöver göra).

vet inte hur lång tid det skulle ta att lära sig att sätta ihop en bil men jag gör en kvalificerad gissning på att det tar längre än 1,5 timme.

hoppas för din egen skull att du förstår poängen. Din jämförelse riktigt dum