Färgglada Orb kommunicerar med fläktbladen

Permalänk
Melding Plague

Färgglada Orb kommunicerar med fläktbladen

Thermaltake kombinerar nytta med nöje genom att lansera en ny generation Orb-kylare. Processorkylaren bygger på samma koncept som tidigare men bjuder även på en rad nya finesser.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kan tänkas, men är lite allergiskt mot alldeles för mycket ljus i och runt chassiet.

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Medlem

min enda fråga är hur bra presterar den?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Om man kan styra den från OS:et på nått sätt skulle det vara kung. Dvs den ska visa vad man själv vill etc.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Sjukt coolt egentligen, men kanske jobbigt.

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Avstängd

Precis som de där pendelklockorna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

thermaltake borde f@n förbjudas... alltid bara skräp.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
thermaltake borde f@n förbjudas... alltid bara skräp.

det vet jag inte, en kompis till mig hade ett termaltakechassi och hans gpu låg på 22 grader under hård belastning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
det vet jag inte, en kompis till mig hade ett termaltakechassi och hans gpu låg på 22 grader under hård belastning

Kanske möjlig om han har 0c rumstemperatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
det vet jag inte, en kompis till mig hade ett termaltakechassi och hans gpu låg på 22 grader under hård belastning

Haha, ofta, antingen var hans GPU från 80-talet eller så hade hade han en rumstemperatur på 0 grader eller så var hans dator avstängd.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jag har ett thermaltake Aguila och de håller mina hdd's i samma temp som rummet. och inget annat i burken kommer över 55 grader.

och innan detta så hade jag ett TT Xaser lll vilket va helt underbart.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara den inte spelar lika dålig musik som deras Youtube klipp gjorde...

Grymt meningslös pryl, frågan är om man kan motstå...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Kanske möjlig om han har 0c rumstemperatur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Haha, ofta, antingen var hans GPU från 80-talet eller så hade hade han en rumstemperatur på 0 grader eller så var hans dator avstängd.

Han hade det visserligen bara under vinterhalvåret innan han sålde det(var inte precis ett lanarchassi, vägde 17 kg) men han satt inte på verandan och spelade så det var normal rumstemperatur.

men hans GPU låg på 22 grader ibland(jaja det var kanske inte under tung belastning då). var ett 8600gt. coolt chassi, hade 7 fläktar

Permalänk
Medlem

Usch och bläääe.. ^^

Permalänk
Medlem

Alla dioder å sånt kan man vara utan, men det jag gillar med dessa fläktar är att dom även fläktar på moderkortet.

Permalänk

Om man är neonkåt fjortis så varför inte?:o

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
Han hade det visserligen bara under vinterhalvåret innan han sålde det(var inte precis ett lanarchassi, vägde 17 kg) men han satt inte på verandan och spelade så det var normal rumstemperatur.

men hans GPU låg på 22 grader ibland(jaja det var kanske inte under tung belastning då). var ett 8600gt. coolt chassi, hade 7 fläktar

Snälla Svullo. Det räcker med att skämta en gång. Men att sedan dra ut på det äer bara sorgligt. Visst vi "förstod" att du drog ett skämt. Dra dig bara ut innan någon tar dig seriöst...

Permalänk
Medlem

Jag har ingen moddad fönster på mitt SPCR P180. Vad ska jag göra?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Haha, ofta, antingen var hans GPU från 80-talet eller så hade hade han en rumstemperatur på 0 grader eller så var hans dator avstängd.

Haha den här var ju nästan bättre än svullo=)

Ser rätt frän ut kylarn, men det där youtube klippet för nog den löjligaste reklamen jag sett!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Usch och bläääe.. ^^

Håller med.

Det här var bara för mycket.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte gilla saker som lyser i in dator men den här får någ lite pluspoäng för hur onödig den är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
Han hade det visserligen bara under vinterhalvåret innan han sålde det(var inte precis ett lanarchassi, vägde 17 kg) men han satt inte på verandan och spelade så det var normal rumstemperatur.

men hans GPU låg på 22 grader ibland(jaja det var kanske inte under tung belastning då). var ett 8600gt. coolt chassi, hade 7 fläktar

Ledsen, men det där går inte. End of discussion (Om du inte kommer med print på att det är sant)

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Avstängd

COOLT! ska ha sen ett fönster chassi med då ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Haha är reklamen ämnad för tv-shop eller ?! xD

Vilken hemsk sak, inte f** sitter man och glor in genom sitt fjortisfönster på datorn för att se vad tempen på prollen är!! Det har man program för!

Det här får en att tänka på alla de som gick på LAN när man var yngre. De hade grymma chassin, "fräsiga" mods och deras datorer lös mer än en amerikansk julgran men i övrigt var datorn totalt skit. Jag tror det är dessa som denna fläkt är ämnad för... -_-V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Om man är neonkåt fjortis så varför inte?:o

Äh, du vill ha ett. Erkänn!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
det vet jag inte, en kompis till mig hade ett termaltakechassi och hans gpu låg på 22 grader under hård belastning

- Ja, precis...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Alltså visst att den kanske vore något att ha om den var snygg men det där måste vara fulaste jag sätt vad gäller CPU kylare Sen suger ThermalTake vad gäller att kyla också så nej tack

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

OFFTOPIC: Jag har print på när min prolle låg på 22 grader utan belastning

fast det var med nvidia monitor, och hur bra är det? ^^

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem

Dom kommer nog sälja helt ok, många småpojkar som tycker det är häftigt. Dom siktar knappast på "OC-gudarna" på sweclockers
Inget jag skulle få för mig att köpa, den saken är säker. (menar inte att jag är en "OC-gud" )

Jag har en print med TAT som visar 7c (nystartad dator i en kall lan-lokal)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GhOsT#07
Jag har print på när min prolle låg på 22 grader utan belastning

fast det var med nvidia monitor, och hur bra är det? ^^

Haha precis sen kanske tempsensorn var trasig/defekt?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner