Färgglada Orb kommunicerar med fläktbladen

Permalänk

enda jag vill veta är väll hur bra den presterar, mitt chassi är ett sonata III så det blir svårt att se LED's - så för mig kvittar det.

HOppas ni testar den snart Sweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Haha precis sen kanske tempsensorn var trasig/defekt?

nej det tror jag inte :S men det visade typ 25/26 i bios ;D

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Kanske möjlig om han har 0c rumstemperatur.

Hehe exakt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
Han hade det visserligen bara under vinterhalvåret innan han sålde det(var inte precis ett lanarchassi, vägde 17 kg) men han satt inte på verandan och spelade så det var normal rumstemperatur.

men hans GPU låg på 22 grader ibland(jaja det var kanske inte under tung belastning då). var ett 8600gt. coolt chassi, hade 7 fläktar

Jag skall hjälpa dig lite min vän.

1. En processor som det gäller i detta fallet kan aldrig bli svalare än vad det är i rummet om du kyler ned med en fläkt oavsett om du har 7 fläktar eller mer.

2. För att få ut ett mer korrekt värde lägger man i princip alltid på 10c när mjukvara/BIOS granskar temperatur då de inte mäter korrekt. Dessutom blir det ännu varmare under IHS- plattan och vet du inte vad det är så är det plattan på processorn, där du har information. Under den sitter det en kärna och den är dessutom ännu varmare så kanske runt 35-40c i alla fall mot slutändan.

Var så god. Du har just nu lärt dig någonting nytt.
----------------------

För övrigt förstår jag om alla kidz blir glada åt nyheten. Nu lyser det OCH mäter temperatur, helt otroligt!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Thermaltake embrace the future YEEAAH!!!! GOGOG POWERRANGERS

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Är inte den där jättegammal?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja

Jag skall hjälpa dig lite min vän.

1. En processor som det gäller i detta fallet kan aldrig bli svalare än vad det är i rummet om du kyler ned med en fläkt oavsett om du har 7 fläktar eller mer.

2. För att få ut ett mer korrekt värde lägger man i princip alltid på 10c när mjukvara/BIOS granskar temperatur då de inte mäter korrekt. Dessutom blir det ännu varmare under IHS- plattan och vet du inte vad det är så är det plattan på processorn, där du har information. Under den sitter det en kärna och den är dessutom ännu varmare så kanske runt 35-40c i alla fall mot slutändan.

Var så god. Du har just nu lärt dig någonting nytt.
----------------------

För övrigt förstår jag om alla kidz blir glada åt nyheten. Nu lyser det OCH mäter temperatur, helt otroligt!

nej, vet inte vilken temperatur processorn hade
GPU:n var dock 22 grader( eller 32 om det du skriver om att lägga på 10 grader e sant). erkänner, jag överdrev med att det var under tung belastning, det var under låg som typ word eller internet.

extra chassifläktar hjälper all kylning.

luften som en grafikfläkt drar in mot GPU:n finns ju inne i chassit( ja jag skojart inte, det gör den faktiskt:D) så så underlättar det ju om luften där inne e sval och skön.

det e som fysiken vi hade på lekis

"när du fryser vill du bada i varmt vatten för att värma dig och när du är varm vill du bada i kallt vatten för att svalka dig:D"

Permalänk
Medlem

lite töntig video faktiskt värsta super cola grejjen musiken typ : p kommer som någon skrev tidigare att locka många småpojkar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så... otroligt... smaklöst.
Men visst, hos någon lär det ju gå hem. TT skrämde dock iväg mig när jag köpte deras "silent" cpu-kylare som lät mer än mina andra 4 burkar tillsammans.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Är inte den där jättegammal?

vill jag oxå att den ska vara...
har faktiskt en sån (skamligt jag vet...)i min tv-dator... och tror jag haft min i ca 4 mån kanske...

Visa signatur

öö va?? Signatur?? har ingen...

Permalänk
Medlem

Allt prat om temps fick mig att tänka på när jag laddade hem lm-sensors till servern igår för att se vad prollen och övriga delar kunde tänkas ha för temp. Sagt och gjort, installerade och körde sedan kommandot "sensors" varpå jag vill minnas att det bara stod core0 och core1. "Två cores?" tänkte jag..(Sempron LE-1150)
Det som sedan stod efter dessa var som följer: core0 - 15C, core1 - -49C. Har det smugit sig in en extra kärna och lite flytande kvävekylning eller är det sådan temp en underbelastad ickeexisterande kärna får? xD

Återigen, huga vilken hemsk skapelse! xD

Permalänk
Inaktiv

Tekniken har ju funnits länge fast bara i chassifläktar fram tills nu, så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
thermaltake borde f@n förbjudas... alltid bara skräp.

Och jag antar att du har testat allt dom gjort också? Förutom att om allt var skräp så skulle dom inte vara så stora som dom är.

Bryr mig inte så mycket om thermaltake, men blir jädra less på dumma kommentarer som detta.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
min enda fråga är hur bra presterar den?

jar har sj en blue Orb Cpu kylare... och den presterar sjukt bra för priset tycker jag. använder den tsm med en P35-ds3 och en E2160.
processorn hamnar på 20C idle och 39 Load (TAT).
klockade cpun till 300*9 @ stock volt och fick följande resultat: idle: 22 Load: 44 TAT + andra program på ^^ helt sjukt nice prestana tycker jag.

samtidigt så tror ja att jag har användt kylpastan lite fel e ingen expert men är ändå jätte nöjd med köpet ^^

//wic

edit: Coretemp använder jag för o kolla tempsen eller TAT

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem

Thermaltake presterar väl ok men inte i topp, alltid bättre än orginalkylaren, ljudnivån blir jag dock alltid besviken över, de ljuger alltid om ljudnivån eller så mäter de från 100m avstånd.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Embrace The Future, haha... fick ju nästan tv-shop mitsu kniv vibbar av dendär.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

hemsk musik i all ära

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
jar har sj en blue Orb Cpu kylare...

Vad har du för rumstemperatur?

Permalänk
Avstängd

Helt onödigt för mig som har chassidörren stängd samt saknar fönster.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

kul grej

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Helt onödigt för mig som har chassidörren stängd samt saknar fönster.

Kan du inte montera in en webbkamera?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Kan du inte montera in en webbkamera?

Storebror ser dig?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Vad har du för rumstemperatur?

haha ganska kallt e d iaf d förvånar mig inte alls att rummet e så kallat med tanke på att vi har en ventilations lucka som inte går att göra nånting åt... xD men själva kylaren gör bra ifrån sig i mina ögon. en annan kylare hade säkert kanske kunnat prestera bättre. men e helt nöjd me detta köp inget o klaga på alls.

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk

Off-T

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
nej, vet inte vilken temperatur processorn hade
GPU:n var dock 22 grader( eller 32 om det du skriver om att lägga på 10 grader e sant). erkänner, jag överdrev med att det var under tung belastning, det var under låg som typ word eller internet.

extra chassifläktar hjälper all kylning.

luften som en grafikfläkt drar in mot GPU:n finns ju inne i chassit( ja jag skojart inte, det gör den faktiskt:D) så så underlättar det ju om luften där inne e sval och skön.

det e som fysiken vi hade på lekis

"när du fryser vill du bada i varmt vatten för att värma dig och när du är varm vill du bada i kallt vatten för att svalka dig:D"

Du sköt precis dig själv i foten, aj.

GPU'n är betydligt varmare än vad CPU är och samma sak gäller här. Lägg på 10c, kanske 15-20c inne i och under kiselplattan för att mjukvara mäter inte korrekt. En GPU @ 22c med luftkylare i normal rumstemperatur som ligger mellan 20-23 grader är omöjligt oavsett om du har 7 fläktar på kylaren för ditt grafikkort. Vet du? Jag tycker vi lägger ned diskussionen dels för att jag vet att det inte stämmer och dels för att det är off topic.

För övrigt borde du byta kompis som säger att han har 22c på grafikprocessorn och sedan slå dig själv på fingrarna för att du överdrev om att det var under belastning.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
thermaltake borde f@n förbjudas... alltid bara skräp.

Beror på vad man jämför med. Mitt gamla chassi... "Thermaltake Armor" var inget jag klagade på iallafall. Stort, luftigt och rymligt. Det fyllde sin funktion riktigt bra.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

ORB är väl det ända som Thermaltake gjort sig kännda för. och de har släppt en mängd liknande kylare tidigare och det har vart mest skräp alltihop.
Jag (och många andra) skiter nog i hur den ser ut och vill istället veta hur bra den presterar.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Jag har aldrig fattat hur de får det till att bli tecken i fläkten? Vet någon hur det går till?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Jag har aldrig fattat hur de får det till att bli tecken i fläkten? Vet någon hur det går till?

Har själv en klocka som bara innebär en smal 'pendel' som flaxar fram och tillbaka väldigt fort. På pinnen som flaxar sitter det ett antal dioder, som tänds och släcks beroende på vart pinnen står.
Denna fläkt fungerar precis likadant.
När pendeln/fläktbladet där dioderna sitter på är högst upp tänds ex diod 1 samt 3.

|
|
|* *blink diod nr3 av 5*
|
|* *blink diod nr1 av 5*
^ första gången

I nästa steg, när fläkten/pendeln snurrat lite till på sig till ett nytt läge släcks diod nr1 och tänds gör diod 2 samt 3.

. |
. |
*|* *blink*
. |* *blink*
*|
...^ andra gången
Eftersom den snurrar så snabbt och det är ett blinkande kan resultatet ex se ut såhär:

1 ,2 ,3 ,4 - millisekunder
*|*|*|*
. |. |*|.
. |. |*|.
. |*|. |.
. |*|. |.

Resultatet blir en sjua.

Detta fenomen har ett namn, men jag kommer inte ihåg det just nu

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Off-T

Du sköt precis dig själv i foten, aj.

GPU'n är betydligt varmare än vad CPU är och samma sak gäller här. Lägg på 10c, kanske 15-20c inne i och under kiselplattan för att mjukvara mäter inte korrekt. En GPU @ 22c med luftkylare i normal rumstemperatur som ligger mellan 20-23 grader är omöjligt oavsett om du har 7 fläktar på kylaren för ditt grafikkort. Vet du? Jag tycker vi lägger ned diskussionen dels för att jag vet att det inte stämmer och dels för att det är off topic.

För övrigt borde du byta kompis som säger att han har 22c på grafikprocessorn och sedan slå dig själv på fingrarna för att du överdrev om att det var under belastning.

vet att GPU:n oftast e varmare än CPU:n

rumstempraturen kan ha varit 19 grader också:)

Såg själv hans temp på datorn( använde everlast)

Flåt för ja överdrev :'(

hittade en bild som han hade sparat
hur lägger jag in länken??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
vet att GPU:n oftast e varmare än CPU:n

rumstempraturen kan ha varit 19 grader också:)

Såg själv hans temp på datorn( använde everlast)

Flåt för ja överdrev :'(

hittade en bild som han hade sparat
hur lägger jag in länken??

Men lägg ner det här nu, visade datorn att GPU:n låg på 22 grader var tempgivaren antagligen pajj.

Så.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

De som säger att TT gär kassa kylare har visst lite dåligt minne. Thermaltake Big Typhoon var ju den absoluta toppkylaren rätt länge. Det var först när de stora towerkylarna kom som den blev passerad i kylförmåga. Fortfarande ger Big Typhoon VX rätt respektingivande prestandan, om än inte i det absoluta toppskiktet bland kylare.

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3005&p=4

Visa signatur

~Pelle~