Smaksinnet väck, allt smakar batteri?

Permalänk
Avstängd

Smaksinnet väck, allt smakar batteri?

Upptäckte något jävligt skumt nyss, drack vatten och det smakade metalliskt, svårt att beskriva, men typ salt, surt, basiskt någonting. Har testat att smaka på en del saker och allt smakar så, även youghurten jag tog i morse var helt utan sin vanliga smak utan smakade precis likadant. Tänkte inte mer på det då utan åt upp den och rastade hunden istället.

Men någon som vet va fasen som är på gång? :/
Smakar inget speciellt när jag har munnen stängd, men bara några droppar rent kranvatten smakar som att slicka på ett batteri. :/

Permalänk
Glömsk

Enligt lite googlande verkar det som att du kan ha tandköttsinflammation (gingivitis): http://www.mayoclinic.com/health/metallic-taste/AN01386 Jag är ju dock varken läkare eller tandläkare så lita inte på mig.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Enligt lite googlande verkar det som att du kan ha tandköttsinflammation (gingivitis): http://www.mayoclinic.com/health/metallic-taste/AN01386 Jag är ju dock varken läkare eller tandläkare så lita inte på mig.

Skumt att det bedövar typ all annan smak bara, upptäckte att jag kan känna det söta i choklad iaf.
Men bra googlande btw.

Känns dock inte helt rätt eftersom jag borstar tänderna som jag ska och faktiskt använder mig av finurligheter som munkskölj och tandtråd ibland. Aldrig haft ett hål ens. :/

Jaja, får vara extra noggrann och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

gingervitis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
gingervitis

HAHAHHAHAHAHA

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Med tanke på att du äter joughurt som smakar "typ salt, surt, basiskt någonting" utan att bry dig så satsar jag på någon slags matförgiftning.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
gingervitis

"The horrible disease that infects every single red haired person. Symptoms include: red hair, freckles, the lack of one's soul, and the feeling that you just don't belong in society."

Ojdå. Allt stämmer in, fast jag har blivit blondare på huvudet sedan jag var mindre iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Med tanke på att du äter joughurt som smakar "typ salt, surt, basiskt någonting" utan att bry dig så satsar jag på någon slags matförgiftning.

Kändes att det inte var youghurten det var fel på liksom, det kändes att det var själva tungan som smakade anorlunda, svårt att beskriva. Fast det är sant, ajg brukar inte bry mig om datum och sånt.

Ska sova nu, kanske blir bättre när man sovit, har ju inte kunnat sova sedans torsdagmorgonen, vilket också är jäkligt ovanligt, säkert relaterat och går över.

Permalänk
Medlem

Jag har haft detsamma som dig, kände ingen smak i 3 dagar sen på den fjärde kramade jag toaletten ungefär 18 timmar i sträck, det tog aldrig slut kändes det som, lätt värsta dagen i mitt liv. Visade sig att jag ätit lite gammal skinka.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Du har inte tagit någon medicin som har metallsmak som bieffekt? Det är hyffsat vanligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Går väl att ringa och fråga typ sjukhus? Bättre att ringa och fråga om råd och vara lite extra säker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadSpida
Du har inte tagit någon medicin som har metallsmak som bieffekt? Det är hyffsat vanligt.

Säger samma sak. Tog själv nån benzo-besläktad medicin som framkallade nån metallsmak i munnen men den smaken var kanske inte lika extrem som din.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Re: Smaksinnet väck, allt smakar batteri?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Upptäckte något jävligt skumt nyss, drack vatten och det smakade metalliskt, svårt att beskriva, men typ salt, surt, basiskt någonting. Har testat att smaka på en del saker och allt smakar så, även youghurten jag tog i morse var helt utan sin vanliga smak utan smakade precis likadant. Tänkte inte mer på det då utan åt upp den och rastade hunden istället.

Men någon som vet va fasen som är på gång? :/
Smakar inget speciellt när jag har munnen stängd, men bara några droppar rent kranvatten smakar som att slicka på ett batteri. :/

Du har inte funderat på att vända dig till någon som skulle kunna vara mer kvalificerad inom medicin än en bunt datornördar? Du ringer väl inte din läkare när din dator krånglar, eller hur?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com