Permalänk
Medlem

CSN över sommaren

Jag tänkte plugga 2 sommarkurser på distans för att fortsätta få CSN hela sommaren men vad händer om man kuggar båda tentorna i agusti? Lite osäker hur det är med eventuella omtentor till dessa kurser.

Så fort CSN ser att det inte blev några poäng kommer jag då få betala tillbaka illa kvickt eller kommer det påverka min hösttermin? Jag har för mig att jag hörde nånstans att det duger med de 60 poäng man tar resten under året men det skulle ju innebära att alla som pluggar heltid även skulle kunna få under sommaren om de bara reggade sig, vilket inte heller kan stämma.

Det är 15hp jag tänkte ta som borde räcka för fullt bidrag+lån

Helt enkelt: Erfarenheter av sommarCSN?

Permalänk
Medlem

http://www.student.se/forum/f12t6244.html kanske svarar lite på din fråga... tror inte du kan bli återbetalningsskyldig ifall du missar tentor, däremot så får du kanske inte studiemedel till typ nästa termin.

Första året måste du klara typ 60-70% av poängen för att få fortsatt studiemedel.

Permalänk
Medlem

Första året är det 0.9375 poäng per heltidsvecka du måste klara för att få CSN medel :=)

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag ska börja 3e året efter sommaren.

Kommer föresten ta 66 poäng under året utöver sommaren.

Så om heltid + sommar heltid = 75hp och jag missar sommarens 15hp kommer jag ändå ha 66/75 = 88% av heltid vilket ändå borde täcka allt med råge?

Och i så fall antar jag att det hela nollställs inför nästa år?
Så proceduren kan upprepas

Vill inte råka ut för nåt avbrott i CSN i framtiden bara, det är allt.