markandsundersökning (enkät)

Permalänk
Medlem

markandsundersökning (enkät)

I Teknik och Företagande fick vi en uppgift och vi behöver svar till vår enkät som finns här:
http://daven.mine.nu/limesurvey/index.php?sid=91247&lang=sv

Det ska presenteras på tisdag så vi behöver all kritik som kan fås.

Permalänk

Så nu har jag kritiserat er.

Permalänk
Medlem

en fråga, vad tänker ni på??? Dummare lösning får man leta efter.

Permalänk
Medlem

håller med head, försök hitta på något som fungerar, jag gav ett par tips via enkäten.

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Medlem

Skulle hällre se att man var tvungen att låsa upp ett lås, typ sånt som man använder för att låsa fast cycklar 3 nummer! Då skulle man kanske piggna till för att komma ihåg det!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Ställ klockan en bit bort från sängen, så att man blir tvungen att stiga upp för att stänga av alarmet. Problemet löst.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Skulle hällre se att man var tvungen att låsa upp ett lås, typ sånt som man använder för att låsa fast cycklar 3 nummer! Då skulle man kanske piggna till för att komma ihåg det!

Jag har tänkt på det flera gånger, och förstår inte varför det inte finns såna klockor. Sen skulle det också vara trevligt med en man kombinerar med sängen vilken sen ger en en liten omskakning på morgonen alternativt drar täcket av en eller nåt. Sen skulle det också vara trevligt att få lite ljus direkt på morgonen. Gärna blinkande, mångfärgat och så...

Fast det är ju mer en hel sovrumslösning än en väckarklocka.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Är detta en seriös undersökning? För en flygande väckarklocka låter inte så seriöst tycker jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Ställ klockan en bit bort från sängen, så att man blir tvungen att stiga upp för att stänga av alarmet. Problemet löst.

Detta är faktiskt en utmärkt lösning.

Permalänk
Medlem

Jag kom till frågan om "skulle du kunna tänka dig att köpa produkten?", men jag inte vilken produkt de pratar om, så jag sket i allt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag kom till frågan om "skulle du kunna tänka dig att köpa produkten?", men jag inte vilken produkt de pratar om, så jag sket i allt.

Läs den föregående sidan..

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag skulle ha en sådan där, jag älskar snoozeknappen! Visst händer det att man snoozar för länge ibland med det är det värt

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

Detta snozzeproblem går att lösa mjukvarumässigt.
Det går att göra inställningar till förbannelse, men jag tror på enkelhet.

Man konstruerar väckarklockan så att den vid "snozze on" först har en väckarsignal som man måste kvittra, sedan en uppstigarsignal som man endast kan stänga av. Avstängingsknappen skall självklart inte göras så man bara råkar komma åt den, för personer som har dålig självdisciplin så kan man ha en trådlös(433MHz radiovåg) avstängdningsknapp som måste kvitteras i köket. -Det sista kostar inte många kronor att göra och är dessutom enkel att slänga ihop.

Det viktiga är att det finns en bestämd uppstigartid som man absolut inte får gå upp efter. Sedan hur lång tid innan man vill dra sig istället för att sova är en smaksak.

*edit*
Om trådlös avstängning skall användas måste såklart snoozeknappen fungera en gång vid väckarsignal, dock skall den bara lägga till 30sek eller så.. För annars kan man i stressen när väckarklockan ringer riva ner mycket på vägen till köket.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Man konstruerar väckarklockan så att den vid "snozze on" först har en väckarsignal som man måste kvittra, sedan en uppstigarsignal som man endast kan stänga av.

Jag gillar idén med en melodi som man måste kvittra; det ger en härlig morgonkänsla..