Filmbranschen kräver rekordskadestånd av The Pirate Bay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Perfekt!!! Sänk dom jävlarna... Är så jävla trött på dessa parasiter som tjänat grova stålar på andras arbete... HAr fildelat en del själv, så visst är jag en hycklare... Skillnaden mellan mig och andra är dock att jag är jävligt medveten om att jag begår ett fel... Har aldrig förstått hur folk kan få för sig att allt ska vara gratis??? En hel generation som inbillat sig att man inte ska betala för prylar...

Du kan ju verkligen inte ha alla höns i din hönsgård iaf.
Större hycklare får man leta länge efter, med fan förstoringsglas och tång.
Alla är precis lika 'medveten' att man begår ett fel enligt de uråldriga regler som fortfarande är i bruk och du är verkligen inte unik, ändå fildelar man för att det inte finns något bättre alternativ till att se filmer och så vidare (som en person tidigare skrev) NÄR man vill, VART man vill.

Folk har liv, tider att passa, man kan inte följa sin favorit serie med 17 reklamavbrott när man har två ungar som skriker och ska ha mat, man kan inte se Dexter på tåget på någon magisk skärm som uppenbarat sig framför just dina ögon med perfekt ljud och bild om man inte rippat en film från en skiva och krånglat och tjaffsat i timtal, nåt man inte har tid med.
Man KAN därimot ladda hem ett verk av en annan där allt bara stämmer, utan krångel eller någon tidsödande process och se den på en bärbar mediaspelare och faktiskt bara njuta hela vägen till/från jobbet.

Jag hade gärna köpt den tjänsten, men som verkligheten ser ut med priser, efterfrågan och den 6 månader långa fördröjningen mellan serier i Sverige och Usa är du väl ändå inte förvånad?

Nä du, kryp ut från din grotta och skaffa en familj OCH ett intresse för annat än hederligt kneg i denna tidsbrist man lever i, sen kan du ta och fortsätta snacka skit.

Sen kan du ju berätta hur dom tjänar pengar på andras arbete (TPB alltså), allt dom tjänar pengar på är folk som besöker deras olika hemsidor varav reklamintäkterna troligen är det enda pengarna som kommer in, och det är tack vare oss som besöker sidan (inkl du), och allt dom tillhandahåller är en plats för dej och mej att själva länka ut torrents på, dom lägger själva inte upp något olagligt vad jag vet? Kan ju ta ett dåligt exempel, du hyr en lägenhet där du och dina polare sitter på söndagskvällar o snortar kokain, ska din hyresvärd sitta i fängelse som tillhandahöll dej med en ledig lägenhet då du letade att hyra en?

Inget är gratis, det vet minst vi skattebetalare som jobbar häcken av oss och ändå får skatta bort i första ledet en tredjedel, sen ska man betala skatt på det vi köper för våra redan skattade pengar och sen slutar det inte här inte... Man får inget gratis här i livet, jävla stockholmsbrat.

@ Alban
Han från Alnö? Isåfall gick vi i skolan ihop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

bra, för jag behöver låna en bil för min är sönder. nähä inte det.. ..någon? ..ingen?

Du kan få kopiera min om du vill. Och de flesta andras också.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Belga: jag är dock ganska säker på att lagen har lite att invända när hyresvärden sätter upp en skylt på sitt hus där det annonseras att det finns prima skag att inhandla i en av lägenheterna, särskilt om hyresvärden får sig en hacka av det för själva annonseringen dessutom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen

400 kr att köpa och 20 kr att hyra <=> hyra kostar 5 % av köpspriset.

150 kr att köpa och 50 kr hyr <=> hyra kostar 33% av köpspriset.

120 kr att köpa och 30 kr hyr <=> hyra kostar 25% av köpspriset.

100 kr att köpa och 10 kr hyr <=> hyra kostar 10% av köpspriset.

Hur länge skall lånet vara för respektive vara?

Aja iaf... Ännu en gång så måste jag påpeka att det inte är konsumenterna som sätter priserna, ty de vill alltid ha lägre priser, därför är det orimligt. Priserna skall endast sättas utav företagen själva så att de tjänar maxbelopp på det de tillverkat, skapat eller den tjänst som de ger.

De som säger att de skall tjäna pengar på reklam är inte realistiska. Skall vi se på film med reklam mitt i? Nej tack! Spela wc3 där det mitt i att game blir reklam pause? Nej tack! Dessutom, varför skall vissa företag vara tvingade till att tjäna pengar på reklam med lag, men andra inte? Om t.ex. Dell skall sponsra ett spel, ska Dell kanske också vara reklambaserat och datorerna från Dell gratis, osv. Antingen så måste man ha ett samhälle där allt är "gratis" (kommunist land) eller inget är gratis.

Vill Du ha det som i Ryssland, Kina eller Kuba? Nej tack!

Om ett nystartat företag som skall börja göra spel inte hittar något företag som vill sponsra deras spel med reklam för det inte tycker det är värt det, skall de tvingas till detta? Om du svarat Ja, skall vem som helst då få starta ett spel företag och automatiskt få reklam pengar? Ty alla i världen kommer starta ett sådant företag.

jag vet inte om allt det där var riktat till mig, men jag svarar på en del.

per dag/dygn som sagt. men priserna var ebara xempel på vad jag personligen anser hade varit vettigt ekonomiskt för genomsnittet, och vid vilka jag hade både köpt och lånat mycket mer. självklart ska bolagen själva få sätta vilka priser de vill, det har jag ju sagt i varenda inlägg i stort sett.

om det var de %-uella diskrepanserna du hänger upp dig på så var min tanke att spel måste man oftast låna en längre tid, (få varvar stora spel på en helg om de har nåttsomhelst annat att göra) medan filmer kollas på och så var det klart. och musik nånstans däremellan. och man kan ju lägga in den i muskspelaren (om man lovar radera den senare..)

i Ryssland är det ju i princip som i Sverige idag, lagliga kanaler finns och många handlar där. men det finns även en enorm piratmarknad som står för 80% av "marknaden". skilnaden är la mest att den är skivbaserad i Ryssland medan den är Internetbaserad i Sverige, grovt räknat. självklart finns piratskivor även här, och nedladdning är nog ändå vanligare kopior i Ryssland idag..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Du kan få kopiera min om du vill. Och de flesta andras också.

kan jag inte alls få, eller hur var det nu. har du fått rättigheterna för bilens design när du köpte den så att du kan ge mig det tillståndet?

och jag såg heller inget om kopiering, jag så "sharing" och "caring" enbart. men givetvis så gäller det bara om det inte kostar något och man kan få nått i utbyte. (varav främst det sista var poängen för er som inte hänger med i svängarna..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen

Ännu en gång så måste jag påpeka att det inte är konsumenterna som sätter priserna

Har hållit mig undan att kommentera hittils, men måste inflika lite här.

Nej, det är inte konsumenterna som sätter priserna, det är säljaren som gör det, men tillgång och förfrågan gäller ju här också som övriga marknaden.
Är priset för högt ger folk fan i att köpa din skit, framför allt om de kan få tag på det på ett billigare sätt.

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej, det är inte konsumenterna som sätter priserna. Men du kan ju alltid försöka med att låta företagen ta ut enbart det pris de vill utan att tänkta på konsumenterna alls, det skulle sluta i produkter som inte kostar någonting att tillverka men där varje såld produkt kostar tillräckligt för att driva företaget. Ett företag som tillverkar en produkt utan några konsumenter är inte ett fungerande företag. Med andra ord är företagen lika beroende av konsumenterna för att överleva som konsumenterna är av företagen för att få det dem vill ha.

Och ditt påstående om att antingen måste allt vara gratis, eller så kan inget vara det är ju bara rena fantasier. Hur tror du produktplacering fungerar? Tror du verkligen reklamskyltarna runt hockey-rinken verkligen måste vara reklam för att fylla sin funktion som avgränsare? Det finns massor av saker här i världen som är om inte helt gratis, så väldigt väldigt nära, och ändå tjänas det grova pengar på det.

Ingen person med vett i skallen kan säga att ett företag inte skall försöka gå med så mycket vinst som de kan. Men detta måste även vägas mot marknaden, och det är ju löljigt tydligt att marknaden inte gillar att pröjsa vad ett album, en film eller ett spel idag kostar. Det här är faktistk ett av områdena där jag idagsläget gillar intel. De pressar priserna på sina proppar även fast de inte behöver. De skulle säker kunna säljas för några hundra mer per cpu och ingen skulle klaga särskilt mycket, men ändå höjer de inte priset? Det är att balansera företagens vinsintresse med konsumenternas intressen som är ett vinnande koncept, inte att bara gå åt ena hållet.

Edit**
Jag vet att jag inte är ensam om det. Men jag betalar gärna lite extra för en vara om jag känner att företaget som står bakom den förtjänar det. Precis som att jag inte vill betala för produkter från företag jag inte gillar. Jag köper hellre Sennheiser-lurar än Sony, även om de låter lika bra och kostar lika mycket. Jag köper till och med hellre lurar från sennheiser än Sony även om Sony-lurarna är billigare men låter lika bra. Varför? För att jag i mina kontakter med båda företagen blivit bemött bra av sennheiser, och dåligt av sony. bra kundbemötande kostar ingenting extra för företagen, det är gratis, men ändå har Sennheiser tjänat pengar på iallafall mig av det.

Skulle de sänka priserna på album så skulle folk som laddar ner inte börja köpa dem för det. Gratis är alltid billigast, det betyder dock inte att det borde vara gratis.

Intel pressar endast priserna för att få mera vinst, ingen annan andledning. När folk köper t.ex. en processor så tänker de "hmm ska jag köpa 3 GHz AMD för 2000 kr eller en intel 3.0 GHz för 2500 kr".

När man köper något, vad som helst, så måste man fråga sig själv varje gång om det är värt att betala de pengarna (aka jobba en viss tid för att få ihop pengarna) för att få en viss produkt eller tjänst. Är det inte värt det tycker du, så är det fanimej inte rätt att kopiera eller sno det för det.

Låt oss säga att jag bestämmer mig för att göra ett spel, tycker du verkligen att du har rätten att kopiera det spelet på en torrent utan att betala ett öre till mig? När jag lagt ner tusentals timmar på att göra det spelet. Dra åt helvete!!!

Har hållit mig undan att kommentera hittils, men måste inflika lite här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sukaii

Har hållit mig undan att kommentera hittils, men måste inflika lite här.

Nej, det är inte konsumenterna som sätter priserna, det är säljaren som gör det, men tillgång och förfrågan gäller ju här också som övriga marknaden.
Är priset för högt ger folk fan i att köpa din skit, framför allt om de kan få tag på det på ett billigare sätt.

Helt rätt. Men bara för att ett företag väljer att sälja sin produkt dyrt, där relativt få köper det istället för de säljer det billigt men många, så har de som inte är villiga att betala för produkten rätten att kopiera eller sno deras produkt för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

kan jag inte alls få, eller hur var det nu. har du fått rättigheterna för bilens design när du köpte den så att du kan ge mig det tillståndet?

Jag känner inte till någon lag som gör det olagligt att för privatbruk kopiera en professionellt tillverkad produkt.

Om du får köra med bilen sen är en annan femma.

Men det var inte det som var poängen, poängen var att bemöta det urkorkade argumentet som presenterades innan. Alltså, det är skillnad på att låna och att kopiera. Och om någon tar min bil lider jag av det, men om någon kopierar den, fine

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen

Intel pressar endast priserna för att få mera vinst, ingen annan andledning. När folk köper t.ex. en processor så tänker de "hmm ska jag köpa 3 GHz AMD för 2000 kr eller en intel 3.0 GHz för 2500 kr".

Helt rätt. Men bara för att ett företag väljer att sälja sin produkt dyrt, där relativt få köper det istället för de säljer det billigt men många, så har de som inte är villiga att betala för produkten rätten att kopiera eller sno deras produkt för det.

Du har rätt i att man inte har rätt att kopiera hur som för att man tycker att något är för dyrt.
Men det stora problemet i denna frågan, som jag ser det, är just tillgängligheten.
Mediabolagen har ju bedömt inte fattat just hur tillgänligt piratmaterial är och hur otillgänglit deras egna, lagliga alternativ är.
Jag syftar nu på att jag i stort sett kan välja på att göra på två sätt om jag vill se en ny film:

1)Piratkopiera, få filmen NU, inte om tre månader då den äntligen kommer till sverige. Utan DRM som enbart straffar den som är lydig och inte priatkopierar. Och jag får hem filmen på ett kick.
Gratis är den ju oxå.

2)Köpa/hyra filmen lagligt. Jag kommer med största sannolikhet åka på ngn form av DRM som jävlas med mig. Jag måste vänta ett bra tag innan filmen är här i sverige efter världspremiären. Jag måste vänta på att DVDn levereras / ta mig ut för att hyra den på lokal videobutiken. Betala vad många uppenbart tycker är oskäligt mycket för kalaset oxå.

Jag är inte alls förvånad att så många piratkopierar, och jag har lite svårt för att mediabolagen inte inser att i slut ändan kommer de behöva 'gilla läget' då piratmaterial är så tillgängligt som det är.

Därför bör bolagen ju anväda sig av tekniken och inte försöka motarbeta den, för det är för mig iaf tillsynes meningslöst. De kommer inte att kunna stoppa det här ändå, det kostar bara en massa pengar att hålla lobbyorganisationer dyl för att jävlas med folk. Vilket även resulterar i ett ganska dåligt ryckte för företagen.

Jag har nu inte sagt att det ÄR rätt att piratkopiera, men i dagsläget tycker iaf jag att man behöver ju inte ha mer IQ än en badboll för att inse att ett lagligt DRM-fritt alternativ till pirat-torrenter dyl. med bra bandbredd för nedladdning, där ny filmer kommer innom rimmlig tid och till priser folk är beredda att betala är det bästa "vapnet" mot piratkopiering.

Tillgängligheten finns redan där, och det kommer inte MPAA osv att kunna tabort, så är det bara.

Vakna upp, ställ fram klockan så där 20-30år och fixa bra alternativ till piratkopieringen, ist för att lägga pengarna på lobbyister som trakaserar kunder.

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Jag känner inte till någon lag som gör det olagligt att för privatbruk kopiera en professionellt tillverkad produkt.

Om du får köra med bilen sen är en annan femma.

Men det var inte det som var poängen, poängen var att bemöta det urkorkade argumentet som presenterades innan. Alltså, det är skillnad på att låna och att kopiera. Och om någon tar min bil lider jag av det, men om någon kopierar den, fine

privat? när jag gjort jobbet att kopiera bilen vill jag givetvis sprida den också så jag kan få ut nått för mitt hårda slit. och nej det förvånar mig inte ett skvatt att du inte känner till lagar. för det är grunden för hela den här intressekonflikten, eller hur?

ja tack så mycket för hjälpen då, den var ju helt värdelös mao. så mycket för caring.

nej det är det inte. att låna ut en bil är inte olagligt, att kopiera den är det. och låt säga att jag får låna din bil när du inte behöver den, jag sliter iof lite på den (och urholkar möjligen värdet för just den bilen, samt för tillverkaren av bilen då jag inte köper en själv heller) eller alternativt, jag köper för de insparade pengarna av din lånade bil en annan bil som jag lånar ut till nån som inte heller behöver en bil. Motormännen (möjligen även påhejade av bilindustrin i stort) kanske inte gillar läget och klagar eftersom bilägande totalt sett kommer bli dyrare, men det är inte olagligt till skillnad mot fildelningen och ändå är du helt ovillig att låna mig din bil. för-att-du-inte tjänar på det, aka hyckleri av uttrycket caring och charing, så ni föga förvånande är bara ena inpiskade blodiglar och inget annat.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
privat? när jag gjort jobbet att kopiera bilen vill jag givetvis sprida den också så jag kan få ut nått för mitt hårda slit. och nej det förvånar mig inte ett skvatt att du inte känner till lagar. för det är grunden för hela den här intressekonflikten, eller hur?

ja tack så mycket för hjälpen då, den var ju helt värdelös mao. så mycket för caring.

nej det är det inte. att låna ut en bil är inte olagligt, att kopiera den är det. och låt säga att jag får låna din bil när du inte behöver den, jag sliter iof lite på den (och urholkar möjligen värdet för just den bilen, samt för tillverkaren av bilen då jag inte köper en själv heller) eller alternativt, jag köper för de insparade pengarna av din lånade bil en annan bil som jag lånar ut till nån som inte heller behöver en bil. Motormännen (möjligen även påhejade av bilindustrin i stort) kanske inte gillar läget och klagar eftersom bilägande totalt sett kommer bli dyrare, men det är inte olagligt till skillnad mot fildelningen och ändå är du helt ovillig att låna mig din bil. för-att-du-inte tjänar på det, aka hyckleri av uttrycket caring och charing, så ni föga förvånande är bara ena inpiskade blodigla.r och inget annat.

Ditt sätt att bemöta argument och/eller liknelser faller väl ihop med begreppet halmgubbe, alternativt ren dumhet.

Du antar så mycket att man storknar.

Citat:

när jag gjort jobbet att kopiera bilen vill jag givetvis sprida den också så jag kan få ut nått för mitt hårda slit.

Va? Det har ju ingenting med PRIVATkopiering att göra. Mitt exempel gällde att jag inte lider av om någon kopierar min bil. Det var endast, ENDAST det jag bemötte som en möjlig situation i en fiktiv händelse.

Citat:

för-att-du-inte tjänar på det, aka hyckleri av uttrycket caring och charing, så ni föga förvånande är bara ena inpiskade blodiglar och inget annat.

Peka ut VART jag sägar att jag vill tjäna något på någonting i denna tråd? Det ENDA jag pratar om är att mina enligt lag stadgade rättigheter blir GROVT inskränkta av skivbolag och/eller filmbolag. Jag skriver inte ens någonstans att jag själv PIRATkopierar.

Däremot att det piratkopierade mediet är av högre kvalitet än originalet.

Alla TV-serier jag har på DVD-utgåva har med få undantag lämnat fodralen. Jag har nämligen ingen DVD-spelare och TV. Jag köper produkten, laddar ner en regionsfri, reklamfri, fungerande version av det jag köpt för att överhuvudtaget kunna använda det jag betalat för.

Så, fritt fram för halmgubben att anta, vrida runt och ändra på vad jag "sagt".

Det ska bli spännande att se vad det blir för avkomma.

EDIT: Ja, grunden för intressekonflikten är helt klart bristande kunskap om lagar, regler och hur en fri, konkurrerande marknad fungerar.från skivbolagens sida i synnerhet.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
Skulle de sänka priserna på album så skulle folk som laddar ner inte börja köpa dem för det. Gratis är alltid billigast, det betyder dock inte att det borde vara gratis.

Du missar fortfarande min poäng totalt.
Givetvis kommer det alltid finnas folk som tycker att gratis = bäst. Men väldigt många uppskattar även att ha ett lagligt orginal, bland annat eftersom att man får med omslag m.m. vilket gör att ett orginal värderas högre. För du menar väl ändå inte att om man lade upp ett orginal-album brevid en traxdata-kopia i ett jewelcase att folk skulle välja kopian om båda var gratis?

Jag är fullt överygad oma tt folk generellt sett ÄR villiga att betala för att få ett orginal istället för en kopia. Men inte hur mycket som helst, och inte de priser som är idag. Det som behövs är att marginalen mellan orginal och kopia jämnas ut, så att fler ställer sig frågan om det inte är värt det där lilla extra för att få orginalet istället för kopian. När man kommer dit kommer folk börja köpa orginal igen, men inte innan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

piracy can't be stopped!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
400 kr att köpa och 20 kr att hyra <=> hyra kostar 5 % av köpspriset.

150 kr att köpa och 50 kr hyr <=> hyra kostar 33% av köpspriset.

120 kr att köpa och 30 kr hyr <=> hyra kostar 25% av köpspriset.

100 kr att köpa och 10 kr hyr <=> hyra kostar 10% av köpspriset.

Hur länge skall lånet vara för respektive vara?

Aja iaf... Ännu en gång så måste jag påpeka att det inte är konsumenterna som sätter priserna, ty de vill alltid ha lägre priser, därför är det orimligt. Priserna skall endast sättas utav företagen själva så att de tjänar maxbelopp på det de tillverkat, skapat eller den tjänst som de ger.

De som säger att de skall tjäna pengar på reklam är inte realistiska. Skall vi se på film med reklam mitt i? Nej tack! Spela wc3 där det mitt i att game blir reklam pause? Nej tack! Dessutom, varför skall vissa företag vara tvingade till att tjäna pengar på reklam med lag, men andra inte? Om t.ex. Dell skall sponsra ett spel, ska Dell kanske också vara reklambaserat och datorerna från Dell gratis, osv. Antingen så måste man ha ett samhälle där allt är "gratis" (kommunist land) eller inget är gratis.

Vill Du ha det som i Ryssland, Kina eller Kuba? Nej tack!

Om ett nystartat företag som skall börja göra spel inte hittar något företag som vill sponsra deras spel med reklam för det inte tycker det är värt det, skall de tvingas till detta? Om du svarat Ja, skall vem som helst då få starta ett spel företag och automatiskt få reklam pengar? Ty alla i världen kommer starta ett sådant företag.

Blev du tappad på stenplattor kontinuerligt precis innan du postade här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
stämmer inte. hjärnans kretsbanor slutar inte utvecklas förrän flera år senare, uppåt 30 snarare. oavsett vilket så är inte moraluppfattningen endast präglad eller statisk, den kan förbättras eller försämras oavsett ålder. (utan att jag lägger nått värde i vad som är förbättring eller ej)

tycker mestadelen av ditt inlägg är filosofiskt tveksamt i hållbarhet, däremot så har du en poäng om nödens lag. vad som är nöd och vad som är rättfärdigat att överträda för lagar. att överträda upphovsrätt för att man "inte kan leva utan musik" väger tex rätt lätt mot "man kan inte leva utan mat" men man det är ändå väldigt lindrigt som brott betraktat att ladda ner musik mot att stjäla mat, eller för att kringå imaterieltokarnas uppenbara invändning här, trycka egna pengar att köpa mat för.

Hm, jag är inte så påläst angående präglingsfönster så jag tugår från att du har rätt, hade för mig att jag läst 18.

EDIT: Det var kring 30, kollade upp i min gamla biologibok!

Sen kan man ju fråga sig huruvida moral som sådan påverkas efter 18-20 år. Med hjärntvättning klaras det ju av en hel del men med påverkan av ett normalt samhälle har jag svårt att tro att det händer speciellt mycket efter tonåren.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Samtidigt som skivbolagen har det så "svårt" ekonomiskt så klarar de av att betala det dyraste skivkontraktet någonsin:/

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ouchbeck
Pwnd?

Du missuppfattade mig. Jag menade piratebay.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Lite Off Topic ... du är inte helsvensk va ?

Varning tilldelad. Vilket är din andra. Så du får en semester på 3 månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Men lilla du. Kolla upp vad som är skillnaden på att stjäla och olagligt kopiera, innan du kommer med dina korkade kommentarer.

så istället för att komma med motargument så går du personangrepp.

Stiligt.

Permalänk

superbra inlägg 'Orfi',
lite drygt av mig att kommentera det men var tvungen såpass bra! Ditt exempel är inte dåligt heller det är lysande, för det stämmer såsom lagstifningen ser ut nu - Hyresvärden åker ej fast, därav ej TPB heller!

Visa signatur

| Corsair 5000D AirFlow | Intel i7 13700KF @5.7Ghz | EK Custom Loop, 2x 360 rads, D5 200 Pump/Res, GPU Vector Strix RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi, CPU Velocity D-RGB - Nickel + Plexi, 10x 120mm EK Vardar EVO RGB's | MSI Z690 Unify-X | Corsair Vengeance 32GB DDR5@7800Mhz CL38 Hynix-A | ASUS RTX 3080 ROG STRIX OC +150/800 | Samsung Nvme's 990 Pro 1TB+970 EVO Plus 1TB+960 EVO 500GB | Phanteks RevoltX 1200W | Sound BlasterX AE-5 | LG 27GL850+Dell U2715H |

https://valid.x86.fr/3dt1sg
https://www.3dmark.com/3dm/69131159