Fem vinnare i Mushkins stora tävling

Permalänk
Melding Plague

Fem vinnare i Mushkins stora tävling

För två veckor sedan anordnade SweClockers en tävling i samarbete med minnestillverkaren Mushkin. Nu står det klart vilka fem medlemmar som kan kamma hem priser för tusentals kronor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis, många trevliga designförslag där.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Många fina illustrationer må jag säga. Men jag undrar hur man ska få plats med den passiva kylaren som förstapristagaren gjorde?

Permalänk
Medlem

Woah, satan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Många fina illustrationer må jag säga. Men jag undrar hur man ska få plats med den passiva kylaren som förstapristagaren gjorde?

Ja, jag undrar det också. Hur ska kylningen placeras? Ivägen för grafikkortet? Eller upp mot taket på lådan?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som vann något! :] men jag har också samma funderingar som ovanstående

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Ja, jag undrar det också. Hur ska kylningen placeras? Ivägen för grafikkortet? Eller upp mot taket på lådan?

mot taket måste det väl bli

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Overkill extreme.

Permalänk

Är minneskylning inte mest ploj?
Så var det förut i alla fall, var marginella skillnader, om ens det, som kunde uppnås med bättre kylda minnen.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Imponerande Vilka program är det folk använder för illustrationerna? Jag gissar att det inte bara är 3ds max, eftersom alla inte har tillgång till det? Finns det några trevliga 3d program som är gratis eller rätt så billiga (inga 10 000krs licenser)?

Skulle vara kul att lära sig lite Om inte annat så kan man ju vinna lite trevlig hårdvara i tävlingarna

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Är minneskylning inte mest ploj?
Så var det förut i alla fall, var marginella skillnader, om ens det, som kunde uppnås med bättre kylda minnen.

Jag är också av den uppfattningen. Ser man till att ha en något sånär skaplig temperatur i lådan och lite luftflöde så ska det väldigt mycket till innan man ens behöver en enkel heatspreader..

OT:
Riktigt seriösa och välgjorda förslag. Ett stort grattis till vinnarna!

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk
Inaktiv

13:37 skulle nyheten dyka upp också...

------------------------------------------------

Hmmm synd att jag inte deltog i tävlingen!

Permalänk
Medlem

Nej man behöver kylningen när man kör minnena i höga spänningar. Men då räcker det inte ens med passiva kylflänsar.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

Tycker 3an påminner en hel del om denna:

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hahaha extremt! Försökte göra en egen fläns men gav upp och tack gode gud att jag inte försökte! ^^

Permalänk
Medlem

Snygga bilder men jises vad tråkiga och konventionella designer.

Permalänk
Medlem

Vinnaren hade lite av min ide i sig också, eller jag som hade lite av hans kanske man säger. Försökte photoshopa en sån där galet ful rund kylfläns som MSI har på sina också galet fula moderkort. Men hittade ingen bra högupplöst bild. Och kunskaper i CAD är som ofödda.

Grattis alla!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Kanske kan 1:a pristagaren berätta hur man gör en sådan fin bild och vilka program som behövs?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
Kanske kan 1:a pristagaren berätta hur man gör en sådan fin bild och vilka program som behövs?

Valfritt CAD program borde funka, solidworks brukar jag jobba i ibland och det ärrelativt lättarbetat och många bra funktioner.

Får även ge vinnaren lite beröm för en riktigt fin modell men hur sjutton ska få plats:D

Permalänk
Medlem

Ja hade faktiskt en i princip identisk design med vinnaren som ja tänkte rita upp.. men ja har haft så satans mycket i skolan nu så ja har inte hunnit då en sån liten ritning kan ta ett tag ^^,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
Kanske kan 1:a pristagaren berätta hur man gör en sådan fin bild och vilka program som behövs?

jag använde 3DS MAX, men tyvärr gjorde jag inte tillräckligt bra .

Permalänk

Domarna är partiska!!!
Om man ritar i paint blir man ju automatdiskad, alla som INTE jobbar som produktutvecklare på ett företag och som kan cad e ju helt ute

Jag ritade i paint

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna!

Jag gillar Amaroks förslag (tredje priset) mest tror jag. Ingen ovanlig design direkt, men enkel och effektiv. Ju enklare desto bättre tycker jag. Min design var lite åt det hållen, men hans var ju klart mer proffsigt gjort. Jag skulle lagt ner lite mer tid på min kanske...

Första priset kyler säkert bra - om den får plats i datorn vill säga...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Inaktiv

Vadå? Ritade inte vinnaren i paint?

haha..

Permalänk
Medlem

Gösses, där får man se sig slagen! Mycket stiliga förslag, grattis vinnarna!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

Stog klart och tydligt att denna tävling krävde mer av tävlarna.
Sen måste man inte alls jobba med det för att lyckas.

Här var mitt bidrag

http://i80.photobucket.com/albums/j177/cyberphreak_2006/desig...

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Stog klart och tydligt att denna tävling krävde mer av tävlarna.
Sen måste man inte alls jobba med det för att lyckas.

Här var mitt bidrag

http://i80.photobucket.com/albums/j177/cyberphreak_2006/desig...

Haha, lagom fet Den borde fått pris

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Imponerande Vilka program är det folk använder för illustrationerna? Jag gissar att det inte bara är 3ds max, eftersom alla inte har tillgång till det? Finns det några trevliga 3d program som är gratis eller rätt så billiga (inga 10 000krs licenser)?

Bra gratis och enkelt nybörjar program.
http://sketchup.google.com/download/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Stog klart och tydligt att denna tävling krävde mer av tävlarna.
Sen måste man inte alls jobba med det för att lyckas.

Här var mitt bidrag

http://i80.photobucket.com/albums/j177/cyberphreak_2006/desig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Stog klart och tydligt att denna tävling krävde mer av tävlarna.
Sen måste man inte alls jobba med det för att lyckas.

Här var mitt bidrag

http://i80.photobucket.com/albums/j177/cyberphreak_2006/desig...

Hohohohoho det där var en riktigt fläns vill jag lova
Vinnarbidraget var ju faktiskt ganska intressant för oss med stora lådor!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Stog klart och tydligt att denna tävling krävde mer av tävlarna.
Sen måste man inte alls jobba med det för att lyckas.

Här var mitt bidrag

http://i80.photobucket.com/albums/j177/cyberphreak_2006/desig...

Hmm... flänsen borde ju få minnena att lossna från sina platser

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if