Asus lanserar bärbar dator för kvinnor

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Tänkte först, "vafan, vad är detta för skit!".
Men sen tänkte jag, "i en annan färg, typ grön hade hade funkat på mig".

Trevligt med lite färgglada laptops. Det krävs inte mer prestanda i en laptop än vad som finns i dagens. En laptop är ju trots allt en arbetsdator, och inte en speldator. (Sug på den, prestandanördar) Bättre att satsa på design och batteritid.

Tråkigt att det ska riktas till tjejer. Finns ju killar som också skulle kunna tänka sig en färgglad dator (kanske inte rosa dock). Tycker själv att Creative, Ipod mm. har gjort detta på ett snyggt sätt.
Exempelvis: http://img.article.pchome.net/00/10/94/98/07-Zen%20Vision%20M...
Helt neutralt, bara att välja en färg man gillar.

Finns det inte nån annan serie med brunt läder? Har för mig att den var uppe som nyhet här på swec för ett tag sen..

Laptops idag (iaf från 15" o uppåt) är klart spelbara, men de brukar ha en dek värmeproblem...Sen så finns det väl Asus Lamborghini och den finns väl i brunt läder?
BTW tyckte denna datorn var rysligt ful,

Permalänk

Som sagt, man kan tycka det är löjligt, men det är ignorant och idiotiskt att tro på queerteorin om att det inte skulle vara någon skillnad på hur män och kvinnor upplever saker. Marknadsundersökningarna de gjort har visat att rosa datorer säljer mer till kvinnor, och är det så är det bara idiotiskt att INTE lansera en dator i rosa.

Och om det skulle vara så att kvinnor till större andel än män köper rosa datorer mot andra färger, så är det ju självklart att man marknadsför datorn som en kvinnodator. Det säger inte att alla kvinnor gillar rosa datorer, eller att ens majoriteten gör det, det säger bara att kvinnor har en lite större tendens att köpa rosa datorer än män.

Men jag kan förstå ni som vill bryta trenden med att rosa ska vara för flickor. Att kalla en rosa dator för "tjejdator" medans alla andra datorer inte kallas för något speciellt är ju ganska dumt. Men att bara lansera en dator i rosa, och lansera denna genom att använda kvinnor och liknande i reklam, ser jag inga problem i. Finns det förresten någon forskning kring varför tjejer gillar rosa mer än killar?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Asså, jag är bara så jävla trött på allt jävla bullshit med pennor, suddgummi och nu datorer för kvinnor.
Vafan man eller kvinna spelar inte någon jävla roll, det är en DATOR, att måla den rosa betyder inte ett skit...
Det är inte precis så att en PC's är optimerade för att funka bättre med Penis/Vagina....

Shit the same...

Lite jobbigt om man sitter på bussen o får "Please insert penis for verification"

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt kunna tänka mig att ha den där. Jag betalar gärna extra för design. Ni gör det ju själva när ni byter ut massa saker i era stationära datorer. Något som kanske är ännu löjligare med tanke på att dessa antagligen kommer synas av färre personer. Nej jag är inte gay men rosa är en underskattad färg och när man är vuxen så kommer folk inte titta snett på en för att man har den.

Jag blir förjävla ledsen över att se alla skriverier här i forumet om att det är så stereotypt av ASUS att släppa en dator för kvinnor. Skitsnack. Den enda som generaliserar här är swec då det är dom och endast dom som satt rubriken "ASUS lanserar dator för kvinnor". ASUS själva har inte sagt någonting om att datorn är för kvinnor. Den är rosa och i begränsad upplaga... de släpper även en orange och en brun. Sen saknar ni kvinnor här på swec. Klart inga tjejer vill hänga med en massa fördomsfulla idioter. Tänk om för fan och sluta vara en stor del av problemet. Män som kvinnor köpte rosa iPod... varför? den var snyggast.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Här har vi ju beviset för att tjejer är idioter.

Absolut! - Dock ingen nyhet att tjejer är puckon.

Fan vad vidrigt med läder på datorn ... Riktigt äckligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
Lite jobbigt om man sitter på bussen o får "Please insert penis for verification"

LOL

Permalänk

Vad är det för snack om att det är ett högt pris. Kika in på dustin.se och spana på priserna på andra tillverkares modeller med 11"-skärmar och motsvarande prestanda. Närmaste jag kunde hitta var en sony vaio för 24 papp.
Helt uppenbart är det ju inte bara färgen som är tänkt att tilltala kvinnor. Min flickvän blev supersugen när hon såg att den faktiskt var så liten så hon kunde ha den med sig (men hon är galen i rosa också )
Genomtänkt produkt tycker jag det verkar som utan tvekan.

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk
Medlem

jag förstår ju inte det eviga gnället om produkter framtagna för kvinnor. Vem bryr sig? gillar ni det inte, köp det inte.
Gillar in det men är griniga för att det marknadsförs för bara kvinnor, ta då och kamma er. Är det så hemskt att nåt företag får för sig att testa en idée för att locka kvinnliga köpare till sina produkter? Uppenbarligen när det gäller kvinnor, hade det gällt sossar eller bögar så hade väl ingen brytt sig. Klart fall av uppblåst hets kring feminism.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Jaha, varför rosa? Ska kvinnor ha rosa grejer? Varför inte ljusblå?

Lite kul är det faktiskt.

Alla vet ju att kvinnor och homosexuella gillar rosa, det är genetiskt eller skippade du kap 13 i biologin?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Som sagt, man kan tycka det är löjligt, men det är ignorant och idiotiskt att tro på queerteorin om att det inte skulle vara någon skillnad på hur män och kvinnor upplever saker. Marknadsundersökningarna de gjort har visat att rosa datorer säljer mer till kvinnor, och är det så är det bara idiotiskt att INTE lansera en dator i rosa.

Och om det skulle vara så att kvinnor till större andel än män köper rosa datorer mot andra färger, så är det ju självklart att man marknadsför datorn som en kvinnodator. Det säger inte att alla kvinnor gillar rosa datorer, eller att ens majoriteten gör det, det säger bara att kvinnor har en lite större tendens att köpa rosa datorer än män.

Men jag kan förstå ni som vill bryta trenden med att rosa ska vara för flickor. Att kalla en rosa dator för "tjejdator" medans alla andra datorer inte kallas för något speciellt är ju ganska dumt. Men att bara lansera en dator i rosa, och lansera denna genom att använda kvinnor och liknande i reklam, ser jag inga problem i. Finns det förresten någon forskning kring varför tjejer gillar rosa mer än killar?

Det är för övrigt just det som queerteorin går ut på. Det du uttryckte i ditt inlägg. Queerteorin säger inte att kvinnor och män är lika varandra - men den säger heller inte att de inte är det. Enligt queerteorin har vi uppfostrats i att se världen olika, och självmant välja "det som passar". Läs vanlig hederlig psykologi kommer du nog att förstå...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]