Permalänk
Medlem

Ubuntu Cola

Hej alla glada!
Har trixat runt lite med linux nu i kanske 2 veckor och gillar det skarpt. Har provat lite olika distar så som Fedora, Debian, Ubuntu och Linux mint. Men eftersom jag fortfarande är väldigt okunnig när det gäller linux så håller jag mig till Ubuntu för tillfället.

Sen idag när jag var nere på närmaste seven eleven här i stockholms innerstad så såg jag i kylen Ubuntu Cola. Jag kommer ihåg att jag läst om det någonstans för inte så länge sedan men trodde inte att seven eleven hade såna. Så vart vill jag komma med denna tråd då?
Jo, vad tycker ni som har provat Ubuntu Cola om den?

OBS Bilden är tagen från google då jag inte hitta sladden till kameran :)!

MVH Philip

Permalänk
Medlem

Burken är ju fin! Eftersom den är fairtrade märkt så slipper man ha dåligt samvete med

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan väl börja med att berätta vad du tyckte om den, ge oss en recension..

Permalänk
Medlem

är det helt öppen källkod på UbuntuCola tro? (till skillnad mot CocaCola tex)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ubuntu Cola har faktisk ingenting alls att göra med Linux-distributionen Ubuntu. Fast lite roligt är det ju ändå

Permalänk

Ubuntu cola är säkert OpenCola med annat namn.

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCola

EDIT2: Tydligen inte. Har inget alls att göra med varken Linux eller distrubtionen Ubuntu (som redan sagts). http://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_Cola

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Såg denna post och gick ner från kontoret till närmaste 7-Eleven men ack så besviken jag blev när det inte fanns någon Ubuntu Cola.

Var köpte du din? Jag gick hit.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Min kompis berättade om detta en gång, men jag trodde inte honom.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Fel forumdel.

Dock får du göra en ny tråd i Övriga ämnen>Hobby, fritid och livsstil om du vill.