Tjugo licenser på spel i ny tävling med Kaspersky

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
...det har du ingen koll på alls....

precis, det är som att en katt säger "vadå avmaskning? jag äter bara förska kadaver!" tex.

så lita aldrig på katter alltså.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite "udda" tävlingar eller vad man ska säga.. Kan inte säga annat än att Kaspersky är ett av de bästa antivirusprogrammen jag testat... Är lite otacksamt av vissa medlemmar att dissa tävlingen öppet, de ställer trots allt upp med priser till ett lika stort om inte större värde än vissa andra tillverkare och leverantörer gör. Även om det är mjukvara som går att ladda ner på annat sätt så betyder inte det att det saknar värde...

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhatCat
Är lite otacksamt av vissa medlemmar att dissa tävlingen öppet,

vill bara inflika att det iaf inte var min mening.

utan den var snarast att "dissa" respekten för ickefysiska produkter här på forumet, eller bristen på den då.

..och jag hoppas det även framgår av inlägget ovan vad jag anser om folk som dissar själva produkten.

Dold text

/ udda att en katt kom in efter det inlägget förresten.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Körde Kaspersky innan det började kosta. Har testat några antivirusprogram efter det, Kasperskys är dock det smidigaste och bästa jag använt.

/ Finns det något datum satt för tävlingarna? Har saknat något i stil med "Tävlingen pågår tom 29/5" tex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Du kanske har koll på vad du laddar hem...men det räcker inte när en mask trasslar in sig i din dator...det har du ingen koll på alls....

Gå inte ut i skogen med din dator då så får du ingen problem med "maskar".
Eller du kanske menar masker? då får jag påpeka för min herre att en datorlåda inte är lämpligt förvaringsutrymme för teaterkostymer!

Permalänk
Medlem

Om man själv inte vill ha licenserna så kan man ju altlid sälja till mormor oc farmor. Bara att skrämma upp dem lite först

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Tja, har Nod32. Så väntar glatt på nästa tävling.

Skål på den

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tacka nej till en liscens med Kaspersky Internet Security i alla fall. Färre tävlanden gör för övrigt att chansen att vinna ökar. Inte mig emot.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem

Ah bra tävling, börjat kolla runt lite på andra AV, perfekt timing.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Jag kör utan antivirus...

Ingen har anklagat dig för att vara smart heller.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Vad bra. Jo, jag använder faktiskt ett AV. Det kallas "Sunt Förnuft" och ClamWin(om jag skulle behöva söka igenom någon enstaka fil om jag känner att den är suspekt. Använder också ewido micro scanner(tillhör AVG). Den har aldrig hittat något när jag kört scanner, förutom tracking cookies.

Lite datorkunskap + sunt förnuft är gött.

Suft förnuft är väl att använda AV? Hellre stå på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4N73
det står dock inget om att någon motivering krävs?

Såklart inte, men du skulle också vilja ha en liten minimotivering till detta konstiga ord så tror inte det skulle ha skadat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Tss, vet folk som har kört utan antivirus i flera år utan att de har blivit infekterade.

Japp, precis som jag känner folk som kör utan bälte i bilen. Totalt överskattat att använda bälte om man kör med lite sunt förnuft. *ironi*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av decee
Japp, precis som jag känner folk som kör utan bälte i bilen. Totalt överskattat att använda bälte om man kör med lite sunt förnuft. *ironi*

Exakt.

Permalänk
Medlem

Malware är förövrigt en akronym för Malicious Software.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av decee
Japp, precis som jag känner folk som kör utan bälte i bilen. Totalt överskattat att använda bälte om man kör med lite sunt förnuft. *ironi*

Skillnaden är att du inte kan påverka om någon annan kör in i dig, men du kan i allra högsta grad påverka vilka filer du exekverar.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på var man kör... små tomma vägar t.ex.
~det beror på var man surfar... små tomma websidor t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forss
Ah bra tävling, börjat kolla runt lite på andra AV, perfekt timing.

Ingen har anklagat dig för att vara smart heller.

Jag kör inte heller med något antivirus. En brandvägg räcker oftast så länge man inte öppnar filer som dimper ner i mailen.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Nu bara måste jag ju vinna. Ingen som har övertag med CAD 'n shit, men jag kan phonetik och min blev rätt catchy också

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

För att kasta mig in i Antivirus debatten. Jag kör oftast inte heller nåt anti virus då det jag använder windows till är t.ex. videoredigering och andra högprestanda saker. Och då väldigt många antivirus program (iaf som står på aktivt) laggar ned datorn som om den vore från grovsopen. Så förlorar dom ofta sin mening helt och hållet. En enklare mjukvaru-brandvägg och en bra hårdvaru-brandvägg och se till att verkligen göra allt för att hindra nån eventuell gäst att köra igång IE.

Antivirus är nåt slags skämt tycker jag. Behövs inte alls i lika stor utsträckning på ordentliga operativ. Finns en anledning att t.ex. dagstidningar och tv-stationer och andra som jobbar under hård tidspress kör OS X, och finns en anledning att t.ex. flygplatser kör solaris.

Permalänk
Medlem

Ops, nu insåg jag hur användbart Kaspersky skulle vara för mig, är admin på en internetdator som skulle behöva lite restriktioner mm . GPO för att spärra vissa program har jag, men det finns andra säkerhetshål ;).

undrar om mitt skitenkla (ironi) ord duger åt en licens .

Permalänk
Medlem

Milo ska läsa reglerna igen. Spana framförallt på §7 och §8.

Inlägget modifierat av Toxic Crow

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Skillnaden är att du inte kan påverka om någon annan kör in i dig, men du kan i allra högsta grad påverka vilka filer du exekverar.

Formtaredade en dator en gång i tiden, (med en tidigare väl testad xp skiva), pluggar in nätverskabeln, installerar nåt jag VET funkar, typ nvidia ljudkort osv, startar om datorn, får tillbaka det viruset jag hade som tvinga mig formatera datorn..... lagom lätt att kontrollera det....

Ibland räcker det att man pluggar i nätverskbalen eller stoppar i en brännd cd skiva så får man virus utan att klicka på något....

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Formtaredade en dator en gång i tiden, (med en tidigare väl testad xp skiva), pluggar in nätverskabeln, installerar nåt jag VET funkar, typ nvidia ljudkort osv, startar om datorn, får tillbaka det viruset jag hade som tvinga mig formatera datorn..... lagom lätt att kontrollera det....

Ibland räcker det att man pluggar i nätverskbalen eller stoppar i en brännd cd skiva så får man virus utan att klicka på något....

Sitter du bakom en brandvägg eller NAT så får du knappast ett virus av att plugga i nätverkskabeln. Stäng av autostart av CD/DVD så får du heller inget skräp av att stoppa in en skiva. Det går utmärkt att klara sig undan virus utan antivirusprogram med lite sunt förnuft.

Med detta vill jag dock inte säga att antivirusprogram är onödiga, inte alls. Men det är absolut ingen nödvändighet.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.