Hur tror ni att världen skulle vara om det inte fanns droger & alkohol etc.?

Permalänk

Hur tror ni att världen skulle vara om det inte fanns droger & alkohol etc.?

Ponera att det inte fanns nånting som kunde påverka människan som alkohol, droger, mediciner etc.

Hur skulle världen se ut då?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja mediciner.. har vi ont i huvudet så är det för att vi misskött kroppen så det är kroppens sätt att ta ut sin rätt..

får vi hjärtstillestånd och dör så tycker jag det är bestämt så, kroppen har valt det; då tycker jag att man inte skall uppliva personen utan låta henne/honom sova.

men visst för andra grejjer t.ex malaria och sånt, även barn/unga de har ju ett längre liv att leva än en t.ex 70åring..

alkohol, tänk va många bra musiker som fortfarande skulle leva om vi inte hade haft det och likadant med röka

Permalänk

Eh...
Skillnaden mellan ett samhälle "utan droger & alkohol" (som trådtiteln säger) är fullständigt olikt ett samhälle "utan droger, alkohol eller mediciner".

Är du verkligen säker på att du vill diskutera hur världen är utan mediciner?

tcntad - Frågan är ju om de där bra musikerna hade varit bra om de varit drogfria? Droger definerar ju stora delar av musikskapande idag.
Jag har hellre femtio döda rockmusiker med hundra utmärkta album bakom sig än femhundra levande men urusla rockmusiker.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

får vi hjärtstillestånd och dör så tycker jag det är bestämt så, kroppen har valt det; då tycker jag att man inte skall uppliva personen utan låta henne/honom sova.

Hahahaha.... ha...haha... vänta nu... du kanske faktiskt var seriös?
Människor dumhet slutar aldrig att förvåna mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

får vi hjärtstillestånd och dör så tycker jag det är bestämt så, kroppen har valt det; då tycker jag att man inte skall uppliva personen utan låta henne/honom sova.

Frågan är om du tycker samma sak när du ligger där...

Överlag tycker jag ditt inlägg var en smula komiskt och om du verkligen är seriös så hoppas jag att du tillhör den yngre skaran.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

alkohol, tänk va många bra musiker som fortfarande skulle leva om vi inte hade haft det och likadant med röka

Tänk vad mycket bra musik som aldrig skulle ha blivit skapad.

Permalänk

Re: Hur tror ni att världen skulle vara om det inte fanns droger & alkohol etc.?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ponera att det inte fanns nånting som kunde påverka människan som alkohol, droger, mediciner etc.

Hur skulle världen se ut då?

Du glömde det viktigaste kärlek/kåthet som kan få hjärnan att ej tänka rationellt. -Jag tar hellre ifrån en spritflaska från en full våldsbenägen alkoholist, än tar ifrån kärleken från en lugn och nykter person.
Så den skiten skulle också bort, själv är jag halvt asexuell. (tröttnat på allt meningslös våld omkring)
Angående mediciner så gör dessa att vi lever längre och visa motverkar senilitet, detta i sin tur är bra för den tekniska utvecklingen, då folk lär sig mer för varje år de blir tills de börjar bli senila.

Alkohol och andra droger, så visst skulle det utan dessa kunna minska både våldsbrotten och barnafödandet.Problemet är att det inte bara är att förbjuda droger, då vissa av dem är så lätta att framställa själv.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv

utan mediciner?

tja, folk skulle väl dö som flugor lite här och var, skulle troligen åka runt en mängd epidemier och världen skulle vara en dystopi

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Hahahaha.... ha...haha... vänta nu... du kanske faktiskt var seriös?
Människor dumhet slutar aldrig att förvåna mig.

allt beror på hur man resonerar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Frågan är om du tycker samma sak när du ligger där...
Överlag tycker jag ditt inlägg var en smula komiskt och om du verkligen är seriös så hoppas jag att du tillhör den yngre skaran.

hehe ja, visst var jag någorlunda seriös, du känner inte mig och jag känner inte dig.. men om jag var så jävla ill att jag skulle få eller fått hjärtstillestånd och överlevt samt var 70 år eller äldre skulle ja sagt åt dem att dra ur pluggen.. lite annorlunda nu då jag bara är 20 eftersom jag har hela livet framför mig.. fast just nu är det inte mkt till liv iaf tyvär..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Tänk vad mycket bra musik som aldrig skulle ha blivit skapad.

tjaaa. riktigt bra musik skulle skulle blivit skapad om de inte dött...

randomperson
tjaa kan ja hålla med om. men om som jag skrev i första inlägget inte hade haft nån röka eller droger så skulle de vara just drogfria.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
allt beror på hur man resonerar...

Nej, det du skrev var fel. Fel, fel, fel.
Helt fel.

Det är inte en åsiktsfråga. Kroppen är "byggd" för att fungera, den lägger aldrig av med flit. Påstår du något annat så har du fel. Fel.

Permalänk

Re: Hur tror ni att världen skulle vara om det inte fanns droger & alkohol etc.?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ponera att det inte fanns nånting som kunde påverka människan som mediciner etc.

Hur skulle världen se ut då?

Människan skulle utvecklas så att de tillslut skulle bli mer motståndskraftig mot sjukdomar genom evulutionens tid men det behövs inte nu när vi har mediciner.
En liten teori=).¨

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

tjaaa. riktigt bra musik skulle skulle blivit skapad om de inte dött...

randomperson
tjaa kan ja hålla med om. men om som jag skrev i första inlägget inte hade haft nån röka eller droger så skulle de vara just drogfria.

Samma musik skulle inte skapats.
Ta och lyssna på Bo Kaspers orkester eller Strait Edge skit om du vill ha drogfri musik.

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Hur tror ni att världen skulle vara om det inte fanns droger & alkohol etc.?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Människan skulle utvecklas så att de tillslut skulle bli mer motståndskraftig mot sjukdomar genom evulutionens tid men det behövs inte nu när vi har mediciner.
En liten teori=).¨

Sjukdomar skulle utvecklas för att klara av människans motståndskraft ;).

Det är en kamp som pågått i bokstavligt talat miljarder med år, det finns inget som indikerar att vi höll på att vinna innan vi utvecklade mediciner ;).

Permalänk
Medlem

Jaa... tråkigare skulle det vara i alla fall. Fast människan skulle bara komma på något annat för att få sina kicks.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Samma musik skulle inte skapats.
Ta och lyssna på Bo Kaspers orkester eller Strait Edge skit om du vill ha drogfri musik.

jag lyssnar redan på en del skum musik men tack ändå :)..
seriously, hur kan man veta att samma musik inte skulle skapats?

Haricots
klart, kroppen är byggd för att fungera men även den slutar att funka av en anledning någongång, kanske när man är 80, 82 65 eller av en annan ålder. då tycker jag personligen det är bättre att låta personen sova om personen själv vill det.

Ja självklart suger det som fan, jag har förlorat en som var väldigt nära mig och det tog vet inte hur många år att komma över det.
han dog i prostatacancer för kanske ca 8-10 år sedan, så det har troligen tagit 6år att komma över det..

bara för 3 år sen gick en till person bort som jag stod rätt nära
och knappt år sen avled en annan som jag inte kände så bra men min farmor gjor det... I de första och sista fallet var det bra att de "sommade in" eftersom det var gamla och det var så dåliga.

vad hade ni valt, att återuppleva dem från t.ex cancer vid 70 årsålder eller låtit dem sova ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Haricots
klart, kroppen är byggd för att fungera men även den slutar att funka av en anledning någongång

Ja, men orsaken är inte en rationell sådan. Det är när den misslyckas med något som den går sönder. Den stänger aldrig av sig.

Det kan vara saker som att det är problem med sinusknutan... det är aldrig kroppen som funderar över sin existens och bestämmer att det är nog nu.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Ja, men orsaken är inte en rationell sådan. Det är när den misslyckas med något som den går sönder. Den stänger aldrig av sig.

Det kan vara saker som att det är problem med sinusknutan... det är aldrig kroppen som funderar över sin existens och bestämmer att det är nog nu.

editerade mitt inlägg

edit igen... lägger mig nu så tro inte ja försvinner..

Permalänk
Medlem

Re: Hur tror ni att världen skulle vara om det inte fanns droger & alkohol etc.?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ponera att det inte fanns nånting som kunde påverka människan som alkohol, droger, mediciner etc.

Hur skulle världen se ut då?

Den skulle vara en mycket, mycket tråkig plats.

Den skulle se likadan ut som idag, fast utan undanflykter och saker att skylla på när folk inser att vi människor är korkade.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

belga - intressant livssyn du återspeglar här.

Eller ja, de flesta kanske.

Så utan alkohol och droger så skulle världen vara tråkig? va? Vilken värld lever ni i? Inte samma som mig iaf!

Sen visst att det finns mycket konst och musik som antagligen inte skulle ha skapats utan alkohol och droger, men huruvida det är en förlust eller inte är svårare att säga.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Utan några meddel för att påverka våran hjärna eller kropp så skulle världen se ut som dn gör idag. Fast utan städer, hamnar, vägar, kraftverk, hus, bondgårdar.. Epidemier skulle hålla oss i schack.
Man ska inte tro att mediciner är något nytt påfund, inte ens något påfund av människan alena. Djur har viss del medicinsk kännedom.

Men om jag får välja bort medicin.
En mycket bättre värld, helt klart!
Vi skulle ha färre poliser, sjukhus och läkare. Vi skulle ha hus och lägenheter som räckte längre och vi skulle vara något litet före i den tekniska.. umm.. vad det nu än heter.
Vi skulle vinna på det lite här och där.

Vad har vi att förlora?
Well.. ett tusental riktigt skitbra låtar. Men vi skulle å andra sidan vinna tiotusentals tillbaka av samma kaliber.
Hade vi haft några Beatles? Njaa.. kanske inte, men vi skulle säkert få något motsvarande.
Skulle vi kommit lika långt inom medicinsk vetenskap? Det tror jag säkert! Vi skulle få koncentrera oss på helt andra grejer än droger och dess effekter på kropp och knopp. Vi skulle säkert kommit hela 0,01% längre i medicinska vetenskapen, tror jag.
Hade vi haft lika roliga fester? Fuck, har du aldrig knullat nykter?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Undra vilken effekt det skulle kunna gjort för kanske 1000 eller 2000 år sedan. Alla shamaner och så använde väl droger och vikingarna m.m drack ju alkohol. Inga mediciner hade nog inte ändrat utvecklingen så mycket. Kom ihåg att pencillinet hittades år 1928.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Hur tror ni att världen skulle vara om det inte fanns droger & alkohol etc.?

- Väldigt tråkig...

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Hela musikeran mellan slutet av 60-talet och in på 70-talet skulle ju gå förlorad nästan. Influenserna det skapade har gjort musiken vi har idag med nästan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

bara för 3 år sen gick en till person bort som jag stod rätt nära
och knappt år sen avled en annan som jag inte kände så bra men min farmor gjor det... I de första och sista fallet var det bra att de "sommade in" eftersom det var gamla och det var så dåliga.

vad hade ni valt, att återuppleva dem från t.ex cancer vid 70 årsålder eller låtit dem sova ?

70 är ju ingen ålder. kan medicinen göra dem friska och låta dem leva ett friskt live ytterligare 20 år så är nog svaret ganska självklart.

Sen utan mediciner. Miljarder människor skulle dö och människorna skulle nog bli under miljarden och det är väl inte negativ direkt. ^^

Utan alkohol och droger skulle det bli lite småtråkigt tror jag.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
belga - intressant livssyn du återspeglar här.

Eller ja, de flesta kanske.

Så utan alkohol och droger så skulle världen vara tråkig? va? Vilken värld lever ni i? Inte samma som mig iaf!

Sen visst att det finns mycket konst och musik som antagligen inte skulle ha skapats utan alkohol och droger, men huruvida det är en förlust eller inte är svårare att säga.

Vadå? "People are stupid" menar du?
Jag menar inte att världen per default är tråkig utan droger i olika form, men att utan dem så skulle människor på allvar verkligen behöva ta itu med all skit vi skapar för oss själva, och vi skulle inte ha någonting att skylla på utom just oss själva. Och jag tror att rätt många skulle bli rätt deppade av det.

Sen tycker jag ju personligen att en del lättare droger bör legaliseras då människor faktiskt bör få välja själva så länge deras val inte går ut över andra. Men kan du tänka dig hur det vore om ingen längre kunde skylla våldsdåd, olyckor m.m. på droger i olika form? Då skulle människor behöva ta itu med att små söta åttaåriga tjejer blir överkörda just för att föraren är en ond och elak människa och inte för att han råkat hälla i sig för mycket sprit... Jag tvivlar bara på att de flesta skulle klara av det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
70 är ju ingen ålder. kan medicinen göra dem friska och låta dem leva ett friskt live ytterligare 20 år så är nog svaret ganska självklart.

Sen utan mediciner. Miljarder människor skulle dö och människorna skulle nog bli under miljarden och det är väl inte negativ direkt. ^^

Utan alkohol och droger skulle det bli lite småtråkigt tror jag.

tja vet inte det där med åldern, om de vill det så visst..

tja nu menar jag mer på huvudvärkstabletter å småskit, finns många som tar sång helt i onödan, vilket kanske inte behövs..
annars ja många skulle dö och vi skulle således få mkt mer plats och vi skulle inte ha problemet med överbefolkade städer, men lidandet skulle bli stort idag eftersom vi är rätt nära de som avlider och vi är vana vid sjukhus och hjälp och ja det suger..

hur tror ni att de gjorde förr i tiden ? tog dem till karolinska sjukhuset när en person var sjuk?..

Permalänk
Medlem

Tycker man att livet skulle vara tråkigt utan droger och alkohol, ja då kan man inte ha nåt vidare bra liv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

hur tror ni att de gjorde förr i tiden ? tog dem till karolinska sjukhuset när en person var sjuk?..

De mådde piss och dog. Inget att eftersträva imo.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
De mådde piss och dog. Inget att eftersträva imo.

precis.. de var sjuka och troligen dog de efter ett tag..
varför kan vi inte göra så idag? ang. tex huvudvärksmedicin och annat småtjafs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
precis.. de var sjuka och troligen dog de efter ett tag..
varför kan vi inte göra så idag? ang. tex huvudvärksmedicin och annat småtjafs.

wat.

Du måste vara ett troll.