Nakenbilder på Geforce GTX 280

Permalänk

Ja visst gör det:

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Enligt theinq så lever inte G200 upp till förväntningarna, hur mycket sanning det ligger i det kan man bara spekulera i.

Citat:

The 260 will be priced at $449 and go up against the ATI 770/4870 costing MUCH less. The 280 will be about 25 per cent faster and quite likely lose badly to the R700, very badly, but cost more, $600+.

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/05/24/gtx260...

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Enligt theinq så lever inte G200 upp till förväntningarna, hur mycket sanning det ligger i det kan man bara spekulera i.

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/05/24/gtx260...

Jo men Fudzilla är ett nötskal eftersom han först skriver om HD4870 och helt plötsligt vänder 180* och skriver om R700 som är två helt olika kort. Att R700 skulle prestera bättre än GTX 280 tycker inte jag är någonting konstigt. Det är ju två stycken grafikprocessorer från HD4870. Och om nu GTX 280 är 25% snabbare än R700 alá HD4870X2 tycker jag det är riktigt bra jobbat i så fall.

Nej, Fud i ett nötskal.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jo men Fudzilla är ett nötskal eftersom han först skriver om HD4870 och helt plötsligt vänder 180* och skriver om R700 som är två helt olika kort. Att R700 skulle prestera bättre än GTX 280 tycker inte jag är någonting konstigt. Det är ju två stycken grafikprocessorer från HD4870. Och om nu GTX 280 är 25% snabbare än R700 alá HD4870X2 tycker jag det är riktigt bra jobbat i så fall.

Nej, Fud i ett nötskal.

Han skriver ju att 280GTX bara ligger på 602MHz GPU vilket man nog kan anse vara ganska lågt. Har nVidia sedan problem med yields så är det väldigt möjligt att ATI vinner den här ronden.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Han skriver ju att 280GTX bara ligger på 576MHz GPU vilket man nog kan anse vara ganska lågt. Har nVidia sedan problem med yields så är det väldigt möjligt att ATI vinner den här ronden.

GTX 280 kommer inte bli slagen av något kort ur 4000 serien förutom X2 givetvis. Prislappen är ju nästan dubbelt så hög så det säger sig självt. Men han snackar fortfarande dynga om det står som du citerade, att GTX 280 kommer att prestera 25% bättre än 4870X2 vilket är väldigt bra.

GPU frekvensen är ganska ointressant. Mitt 8800GTX ligger på 575Mhz. Jämför det med de nya korten och deras frekvenser från Nvidia.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Men han snackar fortfarande dynga om det står som du citerade, att GTX 280 kommer att prestera 25% bättre än 4870X2 vilket är väldigt bra.

Han skrev att 280 kommer vara 25% snabbare än 260, inte snabbare än R700.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Han skrev att 280 kommer vara 25% snabbare än 260, inte snabbare än R700.

Ah, ber om ursäkt för min nattläsning.

Det roliga är väl snarare hur Fud vet att GTX 280 kommer att förlora mot R700?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Det roliga är väl snarare hur Fud vet att GTX 280 kommer att förlora mot R700?

Nu var det ju inte heller Fuad som skrev artikeln, utan Charlie Demerjian

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Nu var det ju inte heller Fuad som skrev artikeln, utan Charlie Demerjian

Ah du ser, nattlösnigen är åt skogen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Ah du ser, nattlösnigen är åt skogen.

Skyll inte på nattlösning, du är väl fuller
Stämmer TheInqs uppgifter får AMD/ATI lite återhämtning, det behöver dom!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1im
Skyll inte på nattlösning, du är väl fuller
Stämmer TheInqs uppgifter får AMD/ATI lite återhämtning, det behöver dom!

Absolut!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Tror du missförstod, läs igen, det står längre ner i texten att det är 32bit. Det du läste var nog när de sa att den är optimiserad för att köras i lösningar med 32 eller 64bits bus, där två moduler kan dela adressutrymme bland annat. Dock inte helt hundra, men det skulle annars vara som att sälja DDR2 med både 240 och 390 pins. Ingen fördel med att ha 64 bit i en modul, precis lika dyrt att dra 32 bit till två moduler.

Dock så läste jag nu iaf att de har 512Mbit chip, vilket medför 64MB, alltså kan man köra 512MB med 256bit buss, vilket medför att 512MB HD4870 är en möjlighet. :

Ja du, jag är ingen expert på minnen men du har förmodligen rätt. Ordagrant står det att minnet är optimerat för system med 32- eller 64-bits kanaler. "The GDDR5 interface is optimized for systems with 32 or
64 bit channels."
.

Vidare står det då.

"The GDDR5 SGRAM has five dedicated command pins and eight address pins for 512Mb and 1Gb densities."

Vilket borde skvallra om att det kan komma kort med 512MB. Precis som du sa, men bara ett förtydligande för dem som inte läst dok.

Nåväl. Jag måste iaf säga att jag tycker det är bra att ATi satsar på ny teknik och vågar vara i framkant. Känns som att dem för lida för det också, Nvidia har ju en tendens att satsa på säkrat kort, nuförtiden. Tyvärr. Jag menar Nvidia släppte ju GeForce 256 en gång i tiden. Bättre framtidsanda på den tiden.

-----

Tror ni Nvidia håller med om detta uttalande från AMD.

Citat:

According to AMD senior graphics veep, Rick Bergman: “The days of monolithic mega-chips are gone."

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Nåväl. Jag måste iaf säga att jag tycker det är bra att ATi satsar på ny teknik och vågar vara i framkant. Känns som att dem för lida för det också, Nvidia har ju en tendens att satsa på säkrat kort, nuförtiden. Tyvärr. Jag menar Nvidia släppte ju GeForce 256 en gång i tiden. Bättre framtidsanda på den tiden.

-----

Tror ni Nvidia håller med om detta uttalande från AMD.

Det märks ju tydligt att AMD går den vägen, de låter sina chip vara svala och billiga nog för X2 lösningar. Intel kör ett gigantchip på en process som chippets föregångare haft yieldproblem på. Det blir dyrt och svårt för nVidia det här.