Valve: Persondatorn som spelmaskin lever och frodas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Få spel är gjorda för att ha roligt med, anser jag. Fördelningen mellan engagerande spel och hjärndött roliga spel är inte bra.

Damodred

"Eller hela peka-klicka- genren som dog ut" Vill bara säga att jag känner medkänsla här. Dessa underbara peka-och-klicka äventyrsspel var ju helt underbara. Har spelat alla dess slag från Amiga till PC och de har äkta spelvärde. Känner inte till några under produktion eller under 1-2 års tid tillbaka, men innan dess lanserades det ett då och då.

fan trodde det bara va jag som saknade peka-och-klicka äventyr spelen, grim fandango, sam and max, kings quest, day of tentacle osv....fan det va tider, underbar spel genre.... surt att sierra och dem andra utvecklarna la ner dem spel titlarna.. =(

Permalänk
Medlem

Konsoll kommer alltid behöva finnas för att underhålla de som är för korkade för att hantera datorer.

Dom enda spelen som är bättre på konsoll, eller rättare sagt, dom spel som funkar bäst med en gamepad, är sportspel (NHL osv).
Skjutspel - Gamepad suger
Bilspel - Gamepad suger, ratt är det enda rätta och då kan man lika gärna lira på PC
RPG - Gamepad suger (ja, du har fortfarande bättre kontroll med mus och tangentbord, trots att man kanske inte behöver sikta och grejjer lika mycket som i FPS)

Koppla datorn till en TV och köp en gamepad om du gillar sånt, då har du något som överträffar konsoller med råge.

Permalänk
Medlem

Den enda anledningen till varför jag har ett seXboX 360 är:
- Internet dör, vad gör jag medan de är nere? (spelar inte harpan)
- Jag är för bakfull för att sitta upp (GOD bless the sofa!)
- Jag får för mig att jag spela ett fightingspel (DoA)

Annars så funkar den utmärkt som DVD spelare

Visa signatur

Jag vill ha en rOsa elefant, en svart kamel och en limegul kanin :)