Ny mellanviktare från Arctic Cooling

Permalänk
Melding Plague

Ny mellanviktare från Arctic Cooling

Det schweiziska företaget Arctic Cooling kommer inom kort att lansera en ny processorkylare. Kylaren är inte störst och inte tyngst men är tillräckligt stor för att kunna prestera bra, och säljs dessutom tillsammans med en prisbelönt kylpasta.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ännu en "överdöda" kylare .

Permalänk
Medlem

Fet kylare:)

Kanske man skulle skaffa sig en om den är bra mkt bättre än den jag har.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

Ser vel ganska stor ut?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

såg först ut som om den skulle väga mycket mer iaf..

Permalänk
Medlem

Den såg fin ut. såg nästan ut som min gamla Arctic Cooler freezer pro 64

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Avstängd

mellanviktare som väger över ett halvkilo:)

undrar hur dent den kyler??
min processor ligger på 65 grader under belastning så det kanske vore nått;)

Permalänk
Medlem

Men nu får det väl ändå räcka med kopior på liknande kylare?!

Jag skulle vilja se alla de olika kylare som idag finns till olika sockets, omg så många olika det finns. Inte blir dom bättre heller...eller jo 0,1 grader kanske

Det blir helt enkelt inte bättre kylning än vad som redan har visats upp.
Jag undrar när det blir standard med stora kylflänsar direkt på chassina med heatpipes till cpu och gpu istället. Antingen det eller prylar som inte genererar så mycket mer värme.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Hehe, mellanvikt? För mig är det där elefantvikt.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har väldigt bra erfarenhet med min trovärdig Arctic Cooling Freezer 7 Pro ska definitiv tänka köpa den här...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

ser fin ut men inget jag ska köpa då jag redan har det näst bästa

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk

Ser MYCKET bra ut, hoppas bara att dom ligger kvar med priser som utklassar det mesta!! Både Artic Freezer och Accelero S1 är grymt bra ifall man ser till priset!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu väntar jag nog med Nirvana då den här kanske har lite potential...

Det jag lade märke till var höjden. Dom verkar ha tänkt till lite då den bara är 131mm, jämfört mot typ Thermalright Extreme som ligger på 160mm(?) och inte får plats i många chassin på grund av höjden.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

ser väldigt bra ut och den va fett billig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt onödigt att ens tänka att kunderna kommer välja denna istället för True eller Noqtuas monster. Det enda tänkbara skulle såklart vara ifall det finns någon som inte känner till dessa andra två.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Jag kan tänka mig köpa denna istället för Nocuta då denna endast kostar runt 300 och förmodligen kyler endast lite sämre.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna bli intressant om den kyler bra och inte låter så mycket som övriga kylare från AC på 12V, tror inte priset hamnar på 300 och då finns det nog bättre kylare för dem pengarna.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

Tycker Extreme har blivit lite väl myckert på senaste tiden. I stort sett varje företag har väl nån produkt med titeln i. Utöver min poänglösa kritik, så verkar denna kylare vara en helt ok utmanare till Ninja eller vad den nu heter....

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk

Återstår att se vad den presterar. Om den presterar bra och kostar så lite som 300kr kan det mycket väl bli att byta ut min stockkylare.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Nice blir nog en sån i juli då

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
mellanviktare som väger över ett halvkilo:)

undrar hur dent den kyler??
min processor ligger på 65 grader under belastning så det kanske vore nått;)

Bara 65? Du kan skratta dig lycklig i jämförelse med mig i så fall, jag kan så gott som steka bacon & ägg på min. Ligger i 75 non-stop

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk

Hmmm, tänker på Scythe Mine. Men angående priset, det måste vara max 300kr absolut inte mer. En Mine kostar 345kr och Ninja runt 370kr. Enligt Nordichardware så kommer priset att hamna på 350kr, för den pengen så får de se till att den presterar riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Hehe, mellanvikt? För mig är det där elefantvikt.

Tänkte samma sak när jag läste artikeln

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem

Har ju en artic cooling freezer pro.

Permalänk

Hade tänkt köpa en Scythe Mine rev. B faktiskt, men det kanske kan vara värt att vänta på denna och se hur den är.