Jag köper aldrig mer en ASUS. Läs om hur Asus support fungerar.

Permalänk
Medlem

Mitt intryck av Asus kommer sig ifrån deras prestigemoderkort A7V som jag betalade 2000:- för som visade sig vara rena skräpet från början och som tog dom 1/2 år att fixa så ASUS ett kvalitetsmärke? Nja möjligen i Thailand men inte i europa så ASUS för mig är ett skräpmärke! Medion har gett iaf mig en bättre värld!Nja ASUS är för mig inte mer värt än vilket märke som helst!

Tyvärr men ASUS är inte nått märke att bry sig om idag!

Permalänk

Den 28e Mars skickade jag in min dator för garantiservice.
Idag är det den 14e Maj (!) och jag har fortfarande inte fått tillbaka en fungerande dator.

Jag är minst sagt missnöjd med detta. 1,5månad är en lång period när man betalat höga summor för att få det bästa som finns på marknaden. Datorn är i princip omodern när jag får tillbaka den.

Jag skickade nyss ett brev till Micheal för att kontrollera att datorn ska komma under denna vecka som avtalat...

Visa signatur

mvh

Permalänk

Det är klart det _går_ att fixa fram den ersättningsmaskin du önskar få, det här handlar bara om bekvämlighet. Själv håller jag mig till IBM/Lenovo där jag alltid har fått utmärkt service även i ärenden som av andra tillverkare skulle kunna bedömas som tveksamma. Det dumsnålaste företaget jag haft att göra med är Microsoft som totalvägrade att kreditera mig för dubbelfakturering för 2 XBOX Live konton som löpt parallellt i ett år. Det "andra" kontot skapades som ett månadskonto för att kunna lira med en polare som var på besök men det finstilta säger att kontot löper vidare i all evighet tills kunden säger upp det. Jag hade alltså ett XBOX Live konto som låg parallelt med mitt riktiga så trots att jag inte använt det "andra" kontot totalvägrade Microsoft att göra något. Konsekvens blir att jag aldrig mer kommer köpa en produkt med deras logotyp på och avråda alla i min närhet från att köpa M$-produkter. Det hade inte kostat dem många kronor att förlänga mitt faktiska konto med motsvarande abonnemangstid som jag betalt för i onödan men de valde istället att säga "vi har inte gjort nåt fel, du får skylla dig själv om du är så dum att du tecknar två konton!". Jag anser att personer som fattar såna beslut är fullständigt inkompetenta om de tror att den eventuella kostnadsbesparingen är större än den badwill man skapar genom att behandla kunden som skit... Här tycker jag att företag som Dustinhome är i en klass för sig. SAMTLIGA supportärenden jag haft har alltid löst sig på ett sätt som talar om för mig att de bryr sig om mig som kund och jag kan lova att det har lönat sig även för Dustin. Heja!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det är klart det _går_ att fixa fram den ersättningsmaskin du önskar få, det här handlar bara om bekvämlighet.

Nej, enligt Micheal Girgis på Asus nordic var det i princip omöjligt, det skulle ta många månader om dom _överhuvudtaget_ skulle kunna få in någon ALLS. (.....?)

Låter som bullshit men vad kan man som konsument göra, förutom att som du skriver, aldrig mer handla några mer produkter från tillverkaren.

Jag vet att det är väldigt "snällt" av Asus att byta ut datorn redan efter första "serviceförsöket" (eller vad man ska kalla det) MEN jag blev lovad en snabbare dator vilket jag inte fick. Då spelar det ingen roll hur snälla dom är när dom inte kan hålla det dom lovar...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

ska dom frakta datorn med häst och vagn klart det lär dröja några månader..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det är klart det _går_ att fixa fram den ersättningsmaskin du önskar få, det här handlar bara om bekvämlighet. Själv håller jag mig till IBM/Lenovo där jag alltid har fått utmärkt service även i ärenden som av andra tillverkare skulle kunna bedömas som tveksamma. Det dumsnålaste företaget jag haft att göra med är Microsoft som totalvägrade att kreditera mig för dubbelfakturering för 2 XBOX Live konton som löpt parallellt i ett år. Det "andra" kontot skapades som ett månadskonto för att kunna lira med en polare som var på besök men det finstilta säger att kontot löper vidare i all evighet tills kunden säger upp det. Jag hade alltså ett XBOX Live konto som låg parallelt med mitt riktiga så trots att jag inte använt det "andra" kontot totalvägrade Microsoft att göra något. Konsekvens blir att jag aldrig mer kommer köpa en produkt med deras logotyp på och avråda alla i min närhet från att köpa M$-produkter. Det hade inte kostat dem många kronor att förlänga mitt faktiska konto med motsvarande abonnemangstid som jag betalt för i onödan men de valde istället att säga "vi har inte gjort nåt fel, du får skylla dig själv om du är så dum att du tecknar två konton!". Jag anser att personer som fattar såna beslut är fullständigt inkompetenta om de tror att den eventuella kostnadsbesparingen är större än den badwill man skapar genom att behandla kunden som skit... Här tycker jag att företag som Dustinhome är i en klass för sig. SAMTLIGA supportärenden jag haft har alltid löst sig på ett sätt som talar om för mig att de bryr sig om mig som kund och jag kan lova att det har lönat sig även för Dustin. Heja!

Jag vet inte riktigt om jag håller med i detta. Du har ju själv tecknat ett abbonemang. Du har valt att inte läsa det finstilta, där det står att kontot kommer fortlöpa, och när du sen upptäcker det efter ett långt tag så vill du ha tillbaks pengar för något du kunde ha förhindrat genom att kolla upp hur kontot funkar. Det rimmar inte riktigt i min värld i alla fall. Så i det här fallet håller jag faktiskt med MS.

Visst, de skulle kunna ha kört på goodwill i det här fallet. Men ska de börja göra det då i alla fall där kunden har betställt något han/hon inte har koll på. Det blir nog ganska dyrt för Microsoft om de ska börja med det.

Det vore en sak om Microsoft inte har hållit sig till något avtal som man skulle kunna anse att Asus har falerat med i det här fallet. Men i det du beskriver så har ju faktiskt inte Microsoft gjort något fel, så vitt jag kan se det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Jag vet inte riktigt om jag håller med i detta. Du har ju själv tecknat ett abbonemang. Du har valt att inte läsa det finstilta, där det står att kontot kommer fortlöpa, och när du sen upptäcker det efter ett långt tag så vill du ha tillbaks pengar för något du kunde ha förhindrat genom att kolla upp hur kontot funkar. Det rimmar inte riktigt i min värld i alla fall. Så i det här fallet håller jag faktiskt med MS.

Visst, de skulle kunna ha kört på goodwill i det här fallet. Men ska de börja göra det då i alla fall där kunden har betställt något han/hon inte har koll på. Det blir nog ganska dyrt för Microsoft om de ska börja med det.

Det vore en sak om Microsoft inte har hållit sig till något avtal som man skulle kunna anse att Asus har falerat med i det här fallet. Men i det du beskriver så har ju faktiskt inte Microsoft gjort något fel, så vitt jag kan se det.

Problemet är väl att i det fallet så står inte MS för någon egentlig förlust ifall de hade överfört det andra kontot till hans primära då det andra kontot inte användes. Det skulle kunna ses som en rejäl förbetalning bara. Ren goodwill.
Detta är trots allt samma företag som skickade ut gratis service pack skivor bara man frågade. Det om något borde kosta pengar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Snälla håll er till ämnet. Om ni vill diskutera Microsoft får ni starta en egen tråd.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Blue_Moon_

Jag tycker att det är konstigt att Asus inte kan fixa fram rätt burk åt dig.

Jag kollade på TV-Finland igår och då handlade det just om ASUS. En kund hade haft en massa problem med sin bärbara.

Den hade varit på reparation flera gånger och då hade dom bytt ut moderkortet bla.

Men problemen fortsatte. Till slut så fick han datorn utbytt mot en likvärdig.

Så jag undrar bara hur ASUS i Finland kan ordna fram en likvärdig så snabbt som dom gjorde?

P.S: Efter ett par veckor så ringde reportern tillbaka till kunden för att höra hur datorn fungerade.

Även ersättningsdatorn hade börjat krångla.

Om det är någon som undrar, så heter tv programmet Suomi Express och kan nog ses på Yle´s hemsida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaso

Jag tycker att det är konstigt att Asus inte kan fixa fram rätt burk åt dig.


Har för en stund sedan pratat ytterligare en gång med Micheal. Fedex hade lyckats försena leveransen eller tappat bort min dator som skickats från lagret.

Mickeal har nu istället beställt min begärda V1SN från datorbutiken.com. Förmodad leverans någon gång under mitten av nästa vecka.

Det känns bra att jag nu får en bättre dator efter allt strul, då jag köpte en ny systemkamera för ca 40000kr för en månad sedan och har fortfarande inte kunnat ladda över bilderna i någon dator.

Micheal hade även kollat med komplet.se men de hade tydligen en lite äldre version av V1SN och han hade därför beställt från datorbutiken.com. Shysst.

Haha vilken soppa Jag säger ingenting förän jag har en V1SN i handen
jag börjar dock gilla han Asuskillen. Kanske är han sugen på grillfest någon dag. haha.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
[B]
Har för en stund sedan pratat ytterligare en gång med Micheal. Fedex hade lyckats försena leveransen eller tappat bort min dator som skickats från lagret.

Man kan följa fedexsändningar via fedex hemsida. Därför kan man se exakt i vilket skede ett paket är och därav också se i vilket skede det kommit bort. Min teori är att det inte ens skickats men "Asus" svenska representant behöver nåt att skylla på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_ Mickeal har nu istället beställt min begärda V1SN från datorbutiken.com. Förmodad leverans någon gång under mitten av nästa vecka.[/B]

Något en vettig "support chef" borde ha gjort direkt och inte först efter all denna tid (och negativ publicitet, vilket nog är orsaken till att nåt händer överhuvudtaget).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_ Det känns bra att jag nu får en bättre dator efter allt strul, då jag köpte en ny systemkamera för ca 40000kr för en månad sedan och har fortfarande inte kunnat ladda över bilderna i någon dator.

Micheal hade även kollat med komplet.se men de hade tydligen en lite äldre version av V1SN och han hade därför beställt från datorbutiken.com. Shysst.
[/B]

Haha vilken soppa Jag säger ingenting förän jag har en V1SN i handen
jag börjar dock gilla han Asuskillen. Kanske är han sugen på grillfest någon dag. haha. [/B]

Vi får väl se vad som dyker upp, om det kommer något vill säga. Bli inte förvånad om det helt plötsligt skylls på att datorbutiken eller svenska posten har slarvat bort sändningen.

Det finns ett par företag som är ökända för bristande kundsupport. Värst av alla är Asus, tätt följt av Creative.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Vi får väl se vad som dyker upp, om det kommer något vill säga. Bli inte förvånad om det helt plötsligt skylls på att datorbutiken eller svenska posten har slarvat bort sändningen.

Det finns ett par företag som är ökända för bristande kundsupport. Värst av alla är Asus, tätt följt av Creative. [/B]

Enligt uppgift är datorn beställd från datorbutiken.com:

Citat:

Micheal på Asus nordic fredagen den 18 maj:
"Maskinen kommer, är nu beställd från Datorbutiken, och jag räknar med att niu har den i mitten på nästa vecka"

Jag ska inte misstro hans ord, men tittar man på datorbutikens hemsida så är beräknad leverans om ca 5-10 dagar... Jäjä inte mitt problem... Micheal låter mycket trovärdig på telefon.
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASV1SN-AK...

Jag frågade iallefall rakt ut i fredags om jag är garanterad en V1SN och fick svaret -Ja, med 99,9% säkerhet: Om jag inte hör av mig något mer för idag så är det klart.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Ser ut som du får en ny dator till helgen!

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rn72
Ser ut som du får en ny dator till helgen!

Ja jag hoppas på det! Och då den dator jag vill ha företrädelsevis annars lackar jag ur totalt på det här.

Datorbutiken har ändrat leveranstiden från 5-10dagar till ca två veckor nu.
Men men, hellre vänta någon vecka till och få en V1Sn istället för att få en sämre dator.

Nu är det bara att vänta och se. Om man ska tro Micheal så gör han allt i sin makt för att leverera en V1SN så fort som möjligt.

Over and out.

Visa signatur

mvh

Permalänk

Håll oss uppdaterade, intressant ärende.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Håll oss uppdaterade, intressant ärende.

Wow, har du läst igenom hela tråden. Eloge till dig

Det slog mig nu ikväll när jag staplade ved att Asus kanske ahr beställt den direkt från datorbutikens leverantör och på så sätt får dom fram den bra mycket snabbare än vad datorbutiken kan få. Egentligen angår det ju inte mig HUR det hela går tillväga, men man kan ju inte låta bli att fundera hur Asus kan få fram datorn på ca 4-5 arbetsdagar när datorbutiken.com har ca 14 dagars leveranstid..

Men detta är ju bara spekulationer i en ivrig väntan på den nya V1:an...

--------------
Som en liten parentes till Er som ska köpa en V1SN: komplett.se har antingen fel artikelnummer på sin V1SN eller så är det felaktiga uppgifter på deras hemsida om CPUn i deras V1SN. Artikelnummret som uppges på hemsidan är till en dator som har en T8300 CPU och inte en T9300 (vilekt uppges=

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Halloj!

Satt och kollade runt lite på swec och såg den här tråden. Har en Asus A6T vars eluttag bak på datorn har börja glappa.

Vilka tog du kontakt med först Blue_Moon_? Svenska supporten? Hitta du nån mailadress dit?

Hoppas jag inte får lika stor otur som dig.

Permalänk

EDIT: Idag fick jag datorn som utlovat. Allt var frid och fröjd ända tills datorn började bota upp.

Den nya datorn lider av så kallad "backlight bleeding", och inte så lite heller.. Ca 2-3cm tjock vit rand i nederkant på skärmen när bakgrunden är svart..

Jag har en bild på detta men ingenstans att ladda upp. Tips?

Helt otroligt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Halloj!

Satt och kollade runt lite på swec och såg den här tråden. Har en Asus A6T vars eluttag bak på datorn har börja glappa.

Vilka tog du kontakt med först Blue_Moon_? Svenska supporten? Hitta du nån mailadress dit?

Hoppas jag inte får lika stor otur som dig.

Det är inte direkt svårt att hitta. Gå in på asus hemsida och klicka på kontakt.
http://se.asus.com/aboutasus.aspx?show=3

Hör av dig här hur det går för dig.
Jag väntar fortfarande på min dator, tidigaste leveransdag imorgon.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
EDIT: Idag fick jag datorn som utlovat. Allt var frid och fröjd ända tills datorn började bota upp.

Den nya datorn lider av så kallad "backlight bleeding", och inte så lite heller.. Ca 2-3cm tjock vit rand i nederkant på skärmen när bakgrunden är svart..

Jag har en bild på detta men ingenstans att ladda upp. Tips?

Helt otroligt..

Det är inte direkt svårt att hitta. Gå in på asus hemsida och klicka på kontakt.
http://se.asus.com/aboutasus.aspx?show=3

Hör av dig här hur det går för dig.
Jag väntar fortfarande på min dator, tidigaste leveransdag imorgon.

Jag är väldigt nyfiken testa pici.se

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

Ett tips är att testa och använda datorn i normalt bruk.

Även om det lyser igenom vid uppstart kan det se bra ut vid normalt användade. Det är även viktigt att man tittar i rätt vinkel mot skärmen, om du tittar ex. nedifrån får du troligtvis mer genomlysning.

Väldigt många bärbara datorer blöder lite vid svart bild. Man brukar se det tydligt i windows uppstartsbild och om det är mörkt i rummet.

Om det är ovanligt mycket genomlysning har har du ett problem, för nästa modell lär vara likadan såvida vi inte pratar massiv genomlysning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Ett tips är att testa och använda datorn i normalt bruk.

Även om det lyser igenom vid uppstart kan det se bra ut vid normalt användade. Det är även viktigt att man tittar i rätt vinkel mot skärmen, om du tittar ex. nedifrån får du troligtvis mer genomlysning.

Väldigt många bärbara datorer blöder lite vid svart bild. Man brukar se det tydligt i windows uppstartsbild och om det är mörkt i rummet.

Om det är ovanligt mycket genomlysning har har du ett problem, för nästa modell lär vara likadan såvida vi inte pratar massiv genomlysning.

Tja, Ja.. du kanske har rätt. Jag har dock aldrig varit med om såhär mycket backlightbleeding. På min förra V1:a var det knappt märkbart.

Jag vet inte om det är något att gnälla om.. Blir som sagt inte jättestörd under normalt användande. Har iofs inte testat se på film ännu.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som en HPA skärm från -98

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Usch ser inget kul ut.. ser den ut sådär efter att den blivit varm också eller är det bara att problem som uppstår vid start?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Fölt tråden från start och är mållös...

Vilken jävla otur man kan ha. Är själv inte förtjust i att dömma ut ett märke baserat på enksilda händelser, men här är jag nästan redo att göra ett undantag...

Permalänk
Medlem

det där skulle jag absolut klaga på, en så dålig skärm vill man inte ha.

Permalänk
Medlem

Lol, det där kommer ju garanterat synas i filmer..

Permalänk
Medlem

Helt otroligt oflyt om det stämmer det där med black bleedingen...

ASUS sa du? Tack för varningen.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Har nu läst hela tråden från top till nu. Gråter med dig! Jag och ett tjog andra vänner jag har ska precis börja på en högskola och därför skaffa oss varsin laptop. Men som det ser ut nu blire de då inte en leverans @ 20 Asus datorer som beställs. Synd de ser ändå relativt bra ut, prestandan verkar ok men supporten....

Oavsätt hur väl det än nu slutar för dig kommer jag nog inte kunna rekommendera ASUS ens till någon jag hatar på väldigt länge.

OT: Zepto har alltid varit mycket tillmötesgående i deras support! Hade en deffekt ramsticka som de skickade mig en ny utan att blinka.. fick installera själv eftersom jag inte ville skicka hela datorn.

Tyckte de kunde vara värt att nämna

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elgus
Men som det ser ut nu blire de då inte en leverans @ 20 Asus datorer som beställs.

Och ingen Fujitsu-Siemens?
http://www.youtube.com/watch?v=GM2EEDItu1Y

Snart är det väl ingen tillverkare kvar som inte schablat grovt vid något tillfälle. Vilka är det som har anseendet i behåll i dagsläget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikB
Vilka är det som har anseendet i behåll i dagsläget?

Acer XD hehe